Barometr rynku: rekordowy czerwiec

Słupki z w naszym barometrze rynku outdoorowego rosną niemalże z miesiąca na miesiąc – czerwiec jak dotąd wygrał w ich wysokości. Sklepy biorące udział w naszym badaniu osiągnęły wyższe wyniki sprzedaży względem analogicznego okresu w ubiegłym roku o 10 proc.

Czerwcowa, w pełni letnia pogoda oraz początek sezonu urlopowego z pewnością pomogły w sprzedaży outdoorowego asortymentu.

Na plusie jest również INTERSPORT Polska S.A.. Jak informują przedstawiciele spółki, łączne przychody netto ze sprzedaży osiągnięte w czerwcu 2015 roku wyniosły około 19 260 tys. zł i były wyższe o 2,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku (było: 18 754tys. zł). 

Narastająco w okresie od stycznia do czerwca 2015 roku, wartość przychodów netto ze sprzedaży spółki wyniosła około 111 264 tys. zł i była niższa o 3,4 proc. od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie 2014 roku (było: 115 139 tys. zł).

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 15 topowych sklepów outdoorowych w Polsce:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Sklep Firmowy, Katowice, Kraków)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    Anonim 2 lata

    Optymista. ”…wyniki analogiczne do okresu 2014…”. Jeżeli rzeczywiście brać pod uwagę 2014 r. to Outdoor w odwrocie. Natomiast jeżeli te wyniki porównać do okresu 2012 i wcześniej to okaże się ,że spadki sięgają 40-50%. Niestety koszty nie spadają – a Państwo pomaga na każdym kroku ;(

    • comment-avatar
      Anonim 2 lata

      A możesz sprecyzować?. Czy masz na myśli polski rynek Outdoor czy Intersport?

      • comment-avatar
        Anonim 2 lata

        Patrzę jednak na polski rynek. Patrzę jednak na polski rynek sklepów detalicznych ( nie biorąc pod uwagę Intersport ). Dodatkowo w sklepach ”outdoorowych” pojawiły się dodatkowe nowe grupy towarowe np. odżywki-suplementy itd. Czyli samego outdooru w obrocie tych sklepów również jest mniej. Sprzedaż produktów typu namiot, lepsza-droższa kurtka spadła drastycznie ( prawdopodobnie większość rynku np. namiotów przejął Decathlon – widać to po polach namiotowych). W sklepach broni się w zasadzie obuwie oraz akcesoria. Taka moja opinia – nie chcę tutaj jakiejś większej publicznej debaty – takie przemyślenia ws. tych obrotów i porównywania rok do roku 🙂