Pierwszy raz w swojej historii, sieć INTERSPORT wypracowała zysk w II kwartale 2015 roku oraz osiągnęła najlepszy (bez zdarzeń jednorazowych) wynik finansowy po I półroczu br.
Według wstępnych szacunków, sieć INTERSPORT Polska S.A. osiągnęła w II kwartale 2015 roku przychody netto ze sprzedaży w wysokości 55.252 tys. zł, czyli porównywalne w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 55.368 tys. zł). Jednocześnie – po raz pierwszy w swojej 25-letniej historii – spółka w tym okresie wypracowała zysk brutto w wysokości 259 tys. zł, podczas gdy w analogicznych okresach ubiegłych lat zawsze odnotowywała stratę (z wyłączeniem efektu EURO w 2012 roku).
Zysk/Strata brutto |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
*2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2 Q |
– 1 810 |
– 1 118 |
– 972 |
– 1 008 |
– 2 000 |
– 1 567 |
*1 750 |
-1 451 |
-421 |
259 |
(* z uwzględnieniem dodatkowej sprzedaży produktów UEFA EURO 2012)
Pierwszy raz w naszej historii pokazaliśmy, że w II kwartale potrafimy zarabiać. Dotychczas, ze względu na sezonowość sprzedaży artykułów sportowych, zawsze w II i III kwartale tylko ograniczaliśmy straty – mówi Artur Mikołajko, Prezes Zarządu INTERSPORT Polska S.A. – Zmiana polityki towarowej polegająca na zwiększeniu udziału całorocznego asortymentu w ogólnej sprzedaży oraz ograniczenie kosztów m.in. poprzez optymalizację powierzchni salonów – przynosi zamierzone efekty. Po kilku chudych latach – wracamy do osiągania dobrych wyników – kontynuuje.
Narastająco, od stycznia do czerwca 2015 roku, łączna wartość przychodów netto ze sprzedaży wyniosła 111.264 tys. zł, czyli o 3,4 proc. mniej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (było: 115 139 tys. zł). Pomimo niższych obrotów i równocześnie dzięki poprawie marży i obniżeniu kosztów prowadzonej działalności, szacunkowy zysk brutto w I półroczu br. wyniesie około 1.335 tys. zł, natomiast EBITDA będzie się kształtowała na poziomie około 5.587 tys. zł.
Źródło: INTERSPORT Polska
KOMENTARZE