Co słychać w firmie OTCF? Kilka faktów po wizycie na kontraktacji marek 4F i Outhorn

1121 zatrudnionych osób, 144 sklepy monobrandowe, 404 mln złotych obrotu – tak w skrócie wygląda sytuacja firmy OTCF na 2015 rok.

W ubiegłym tygodniu, w dniach od 22 do 24 lipca, firma OTCF zaprosiła swoich klientów na pokaz kolekcji na sezon wiosna/lato 2016 wraz z kontraktacją. Spotkanie odbyło się w malowniczo położonej Przełęczy Kocierskiej i było okazją nie tylko do bliższego przyjrzenia się nowościom marek 4F i Outhorn, ale również do poznania kilka faktów z życia firmy OTCF. 

Rozstrzygnięcie konkursu Golden Race

Pierwszego dnia spotkań nastąpiło uroczyste rozstrzygnięcie konkursu Golden Race marki Outhorn. Przypomnijmy, że konkurs był przeznaczony dla partnerów marki, a w jego ramach należało: dokonać zakupu dowolnych produktów Outhorn na kwotę min. 10 000 zł do końca czerwca, przedstawić dokumentację fotograficzną z rozmieszczenia materiałów POS na otwarcie i zamknięcie akcji oraz zdobyć pozytywną opinię od tajemniczego klienta, który odwiedzi sklep.

Zwycięzca konkursu Golden Race marki Outhorn (fot. 4outdoor)Zwycięzca konkursu Golden Race marki Outhorn (fot. 4outdoor)

Nagrodą główną w konkursie była modernizacja powierzchni sklepu oraz witryny. Dodatkowo wyróżnione sklepy otrzymają pakiet oznakowanej odzieży dla swoich sprzedawców. 

Zwycięzcą w konkursie został sklep Sporting Andrzeja Gołdyna, drugie miejsce zajął Krzysztof Guzik ze sklepem Active Sports, trzecie miejsce zdobyła Lilianna Pompała ze sklepem Scout-Shop.

Trzecie miejsce w konkursie Golden Race marki Outhorn (fot. 4outdoor)Trzecie miejsce w konkursie Golden Race marki Outhorn (fot. 4outdoor)

4F vs Outhorn 

O czym już wielokrotnie informowaliśmy na naszych łamach, OTCF stawia na silne rozróżnienie od siebie swoich marek: 4F i Outhorn. Pierwsza ma być stricte sportową, druga – przeznaczona przede wszystkim dla konsumentów lubiących spędzać czas na świeżym powietrzu.

Nowa kolekcja marki 4F na sezon wiosna/lato 2016 (fot. 4outdoor)Nowa kolekcja marki 4F na sezon wiosna/lato 2016 (fot. 4outdoor)

Co ciekawe, według badania „Top of mind”, zleconego przez OTCF specjalistycznej firmie, pod względem rozpoznawalności marka 4F plasuje się na drugim miejscu, tuż za marką adidas (pierwsze miejsce), a przed Nike (trzecie miejsce). Dalej mamy w kolejności marki: Puma, Reebok, Decathlon i… Alpinus. Pytanie dotyczyło sportowej marki, przy czym 19,7 proc. ankietowanych na pierwszym miejscu wymieniło właśnie 4F.

Nowa kolekcja marki Outhorn na sezon wiosna/lato 2016 (fot. 4outdoor)Nowa kolekcja marki Outhorn na sezon wiosna/lato 2016 (fot. 4outdoor)

Nowa kolekcja marki Outhorn będzie w nieco ponad połowie skupiać się na kategorii „trekking”. Pozostałe produkty będą przeznaczone dla aktywności związanych z bieganiem, rowerem, fitnessem oraz tzw. multisportem. Grupa docelowa marki zamyka się mniej-więcej w wieku 20-35 lat, co przekłada się na design produktów – będą one kolorowe, nierzadko z nadrukami, mającymi trafiać w gusta młodych ludzi. Główne hasło marki, to „active joy”, chodzi więc o codzienne i aktywne użytkowanie odzieży i sprzętu marki, w grupie przyjaciół, niekoniecznie podczas wymagających outdoorowych wyzwań.

OTCF w liczbach

W ostatnich latach firma OTCF znacznie rozwinęła się pod względem liczby zatrudnionych osób. W 2010 roku, OTCF miało 423 pracowników, w 2011 niewiele więcej, bo 492. 2012 rok to 547 zatrudnionych osób, znaczący skok nastąpił rok później – 757 pracowników. 2014 rok zakończył się na liczbie 1019 zatrudnionych osób, by dojść do obecnego stanu z końca czerwca – 1121 osób. 

Nowa kolekcja marki 4F na sezon wiosna/lato 2016 (fot. 4outdoor)Nowa kolekcja marki 4F na sezon wiosna/lato 2016 (fot. 4outdoor)

Liczba zatrudnionych osób idzie w parze z rozwojem samej sieci sprzedaży OTCF, w tym głównie marki 4F. W 2013 roku firma miała 93 sklepy monobrandowe w Polsce, 2014 rok to 121 placówek, a 2015 – 144. Jeszcze lepiej wygląda sytuacja w kwestii stanowisk shop-in-shop marek 4F i Outhorn. Obecnie jest ich 159, a dwa lata temu ich liczba zamykała się w 75. Ponad to firma ma około 500 klientów B2B.

I wreszcie – jak to wszystko przekłada się na obroty. 2011 rok firma OTCF zakończyła z 103 mln zł obrotu. Rok później było już 156 mln, 2013 to 220 mln, 2014 to duży skok – 318 mln, zaś obecnie – 404 mln zł. Firma szacuje, że w 2016 roku będzie to 495 mln zł obrotu.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0