Przyznano nagrody ISPO AWARD COMMUNICATION 2016

Od 2013 roku monachijskie targi ISPO nagradzają najbardziej kreatywne kampanie marketingowe w branży sportowej nagrodami ISPO AWARD COMMUNICATION. Podczas edycji 2016 ISPO przeanalizowało dokładnie rynek, a niezależne jury wybrało spośród wszystkich zgłoszonych projektów ośmiu zwycięzców i nagrodziło ich złotymi nagrodami GOLD WINNER.

Wybrano również najlepszy projekt spośród wszystkich zgłoszonych. Zwycięzca zaszczytnego tytułu COMMUNICATION OF THE YEAR zostanie ogłoszony podczas targów ISPO MUNICH podczas ceremonii Sports Communication Day – będzie to miało miejsce 26 stycznia 2016 r. na głównej scenie ISPO Academy Stage.

Od zapierających dech w piersiach klipów, poruszających zdjęć krajobrazów, niekonwencjonalnych kampanii marketingowych, aż po potężne akcje promocyjne w internecie, aplikacje na komórki oraz wydarzenia – nagroda ISPO AWARD COMMUNICATION akcentuje wszystkie te projekty komunikacyjne, które w branży sportowej są najbardziej kreatywne, graficzne i konceptualne. Wpływają one na wygląd, image i znaczenie świata sportowego w oczach opinii publicznej.

Podczas edycji 2016 zespół nagród ISPO przyjrzał się wielu kampaniom komunikacyjnym i zlecił złożonemu z ekspertów jury ocenienie projektów stworzonych przez wiele różnorodnych agencji, działów marketingu, filmowców i fotografików. Niezależne jury wybrało 8 najlepszych projektów w następujących kategoriach: Marketing Treści, Zdjęcie, Wydarzenie, Film, Technologie Cyfrowe / Strony Internetowe, Reklama, Technologie Cyfrowe / Aplikacje Mobilne, Marketing Wielokanałowy / Marka.

Najlepszy projekt ze wszystkich zgłoszonych wciąż nie został ogłoszony publicznie: zwycięzca tytułu ISPO AWARD COMMUNICATION OF THE YEAR zostanie ujawniony 26 stycznia 2016 r. podczas ceremonii Sports Communication Day.

Zainteresowane strony będą miały okazję obejrzeć wszystkie zwycięskie projekty podczas wystawy ISPO AWARD, prezentowanej w Hali B1 na terenie targów ISPO MUNICH w dniach 24-27 stycznia. 

GOLD WINNER, KATEGORIA MARKETING TREŚCI

DC—Pipe Dream


Firma DC zaprezentowała film o Robbim „Maddo” Maddisonie pt. „Pipe Dream”. Opowiada on o chwili, kiedy Maddo przeszedł do historii jeżdżąc na swoim motocyklu enduro po gigantycznych falach Teahupoo i Papara na Tahiti. Film „Pipe Dream” został obejrzany przez ponad 40 milionów widzów w okresie krótszym niż miesiąc. Przygotowania zajęły 2 lata, a zdjęcia trwały przez 17 dni. Pipe Dream to również nazwa kampanii firmy DC promującej wprowadzenie modelu butów sygnowanych przez Maddo.

GOLD WINNER, KATEGORIA ZDJĘCIE

Brian Caissie dla Red Bulla


Brian Caissie zna TJ Rogersa od dawna i od samego początku towarzyszył mu podczas gdy TJ doskonalił swoje umiejętności jazdy na deskorolce. Brain Caissie zawsze szuka nietypowych perspektyw i odbić. Nagrodzone zdjęcie ukazuje budynek Forum w Barcelonie. Cassie wykonał je w chwili, gdy TJ rozpędza się na deskorolce przed wykonaniem kolejnego triku. Zdjęcie zostało wykonane aparatem Nikon D3 z obiektywem 24-70 mm, 1/1000, F5.6, ISO 320.

GOLD WINNER, KATEGORIA WYDARZENIE

Tough Mudder Ltd—Tough Mudder


W tym roku firma Tough Mudder zorganizowała ponad 50 zawodów, włączając w to 3 wydarzenia w Niemczech. Największym był Tough Mudder w północnych Niemczech, w którym udział wzięło 11800 uczestników i wiele tysięcy widzów. Zawody Tough Mudder polegają na pokonaniu odcinka o długości 16-18 kilometrów utrudnionego poprzez szereg przeszkód – dołów z lodem, ścian o wysokości kilku metrów i innych konstrukcji, które można pokonać jedynie z pomocą innych uczestników, co promuje dobrą pracę zespołową. 

GOLD WINNER, KATEGORIA FILM

Moving Adventures Medien—Masters of Slack


Film „Masters of Slack” stanowi portret dwóch sportowców o skrajnie różnych stylach życia, połączonych jednak ideą mówiącą, że ci którzy się zatrzymują nigdy nie odnajdą równowagi. Film pokazuje dwóch bohaterów głównych – Jaana Roose oraz gwiazdę, Andiego Lewisa. Trudno znaleźć dwóch ludzi bardziej od siebie różnych. W trakcie rozwoju tej historii Jaanowi Roose udaje się w końcu pokonać Andiego Lewisa, który zwany jest „ojciecem chrzestnym slacka” ze względu na długie lata, kiedy całkowicie dominował zawody w tej dyscyplinie.

GOLD WINNER, KATEGORIA TECHNOLOGIE CYFROWE / STRONY INTERNETOWE

MAMMUT—#Project360


#Project360, stworzony przez firmę górską Mammut, pozwala na wirtualne obejrzenie i przeżycie doświadczenia alpinizmu. Użytkownicy mogą poczuć na ekranie wspaniałość mitycznych szczytów, stać się częścią zespołu wspinaczkowego, dosłownie zajrzeć przez ramię alpinistom. Ujęcia były tworzone za pomocą specjalnie skonstruowanych plecaków z 6 kamerami pokrywającymi pole widzenia w 360 stopniach. Od początku 2014 r. zawodowi alpiniści i zespół Mammuta nosili z sobą plecaki z kamerami, podczas swoich wypraw na 30 szczytów rozsianych po całym globie. 

GOLD WINNER, KATEGORIA REKLAMA

72andSunny dla Samsunga i World Surf League—We Are Greater Than I


Ta reklama akcentuje znaczenia słowa „my”. Stanowi ona wyraz wdzięczności każdego członka wspólnoty surferskiej dla wsparcia udzielanego przez innych – przyjaciół i rodzinę, bez którego sukces nie byłby możliwy. Równocześnie pojawiają się tematy rywalizacji, seksizmu i rasizmu. Aby zachować autentyczność i trafić do prawdziwego środowiska surferskiego, film ten nie koncentruje się tylko i wyłącznie na umiejętnościach i sprawności sławnych surferów, ale ukazuje przede wszystkim ich słabości i wady.

GOLD WINNER, TECHNOLOGIE CYFROWE / APLIKACJE MOBILNE

Kolle Ebbe dla Kingdom of Sports—Move To Unlock


Firma Kingdom of Sports zamieniła największego wroga sprawności fizycznej, czyli smartfon, w sprzymierzeńca, który zmusza nas do większej ilości ruchu. Za każdym razem, gdy użytkownik chce odblokować ekran włącza się aplikacja „Move To Unlock” („rusz się by odblokować”), która zmienia mały ruch palcem w ćwiczenia fizyczne. Ekran może zostać odblokowany tylko po tym jak wykonany zostanie zestaw ćwiczeń fizycznych. Rodzaj ćwiczeń zależy od pory dnia i można go łatwo włączyć w codzienną rutynę.

GOLD WINNER, KATEGORIA MARKETING WIELOKANAŁOWY / MARKA

Venables Bell & Partners dla Reebok—Be More Human


Celem kampanii „Be More Human” jest zaprezentowanie Reeboka jako lidera wśród marek fitness. Ta wielokanałowa kampania opiera się na świadomości, że klienci fitness stawiają sobie wyzwania, których celem jest zyskanie o wiele więcej niż tylko sprawności fizycznej. Zależy im również na lepszym poznaniu ich własnego ciała oraz osiągnięciu równowagi mentalnej, emocjonalnej i społecznej.

Źródło: ISPO MUNICH 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0