HomeRynek outdoor

It’s Time to Evolve – Outhorn stawia na rozwój

Prezentacja jesienno-zimowej kolekcji Outhorn i 4F miała miejsce w zimowych plenerach Wierchomli Małej (tak, tak w dniu rozpoczęcia spadł śnieg). Na kontraktację przybyli przedstawiciele 65 kluczowych klientów hurtowych w Polsce, jak również dystrybutorzy marek OTCF z 11 krajów europejskich oraz kilkunastu klientów korporacyjnych. Spotkanie było świetną okazją do zaprezentowania nowych kolekcji oraz pochwalenia się osiągnięciami OTCF, właściciela marek Outhorn i 4F.

Reprezentująca Zarząd firmy Magdalena Dąbrowska zapoznała przedstawicieli sklepów z wynikami OTCF za rok 2015. Przychody na poziomie 393 mln zł wskazują na znaczący wzrost sprzedaży i choć są niższe od planowanych to i tak wynik ponad 20% in plus w porównaniu z 2014 (318 mln zł) może wzbudzić zazdrość konkurencji.

OTCF mierzy jednak wyżej i na 2016 stawia sobie zdecydowanie wyższe pułapy. Sprzedaż na poziomie 555 mln, bo taka kwota pojawiła się w prezentacji, ma zostać osiągnięta za pomocą sukcesu kolekcji 4F, zdecydowanego odnowienia Outhorn, rozwoju sieci sklepów 4Faces oraz pojawienia się nowej marki 4F Junior, wraz z powiązaną z nią siecią sklepów.

Nowy wizerunek OuthornNowy wizerunek Outhorn

Nadchodzący rok będzie obfitował w wydarzenia sportowe – Mistrzostwa Europy w piłce nożnej,  oraz przede wszystkim Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro. Trzeba przecież pamiętać, że 4F od lat wspiera swoją kolekcją reprezentację polskich olimpijczyków. Zgodnie z zapowiedzią 4F zostanie partnerem również sportowców z Serbii oraz Łotwy.

Te działania – omówione przez odpowiedzialnego m.in. za eksport w OTCF Dyrektora Handlowego Grzegorza Wąsika – powiązane są również z planami eksportowych. Europa Wschodnia i Południowa to kierunki, na których OTCF już działa i gdzie w 2016 i 2017 roku chce się mocno rozwijać. O tym, że nie są to jedyne kierunki rozwoju świadczyli zagraniczni uczestnicy kontraktacji wśród, których można było spotkać przedstawicieli sklepów z Libanu czy Kirgistanu.

Nowy wizerunek OuthornNowy wizerunek Outhorn

W branży sportowej nie od dzisiaj wiadomo, że najważniejszym rynkiem jest rynek amerykański. To właśnie tam rywalizują że sobą potentaci tacy jak Nike, Reebok, Adidas czy Under Armour. Cieszy zatem odwaga z jaką o Ameryce myśli OTCF, a że nie są to gołosłowne zapowiedzi świadczy zapowiedź udziału w targach Snow Show w Denver.

Outhorn – odsłona A.D. 2016

Od ponad roku informujemy o działaniach związanych z marką Outhorn. Update kolekcji, wsparcie dla sklepów oraz nowe pozycjonowanie brandu było jedynie przygotowaniem do działań jakie OTCF planuje w stosunku do Outhorn w nowym sezonie.

Nowy wizerunek OuthornNowy wizerunek Outhorn

Na prezentacji zobaczyliśmy nowe, atrakcyjne logo marki oraz poznaliśmy jej manifest (motto): „It’s Time to Evolve”. Rozwój widać w nowej kolekcji zimowej na 2016, która została na nowo zaprojektowana. Na nowo również określono jej odbiorcę. Według przeprowadzonych przez OTCF badań (wykonanych przez dwie wywiadownie – BCMM i Pentagon Research) wynika, że większość klientów sportowych sklepów multibrandowych, wśród których co ciekawe dominują panie, poszukuje produktów wygodnych, modnych i co ważne takich, które można użytkować codziennie. Badania pokazały również wzrost rozpoznawalności Outhorn – przy czym dynamika wzrostu jest większa niż u konkurencji.

Jak podkreślała Justyna Górecka-Siupik (Dyrektor Marketingu Outhorn) produkty Outhorn mają wciąż być ekonomiczną propozycją ale prezentowaną jako produkt ekskluzywny. Na ile można to połączyć to czas pokaże, najlepszą odpowiedź dadzę oczywiście klienci.

Prezentacja kolekcji Outhorn - jesień/zima 2016Prezentacja kolekcji Outhorn – jesień/zima 2016 – płaszcz puchowy Kud604

Rezultaty osiągnięte przez markę w 2015 roku potwierdzają dobrą reakcję klientów na odświeżony Outhorn. Został ona dobrze przyjęta na rynku, o czym świadczy wynik finansowy, sprzedaż wzrosła w 2015 w porównaniu z 2014 rokiem z 1,1 do 3,3 mln, czyli o 300%. Dobry wynik powiązany jest także ze wzrostem liczby sprzedanych produktów i wynosi odpowiednio 71 600 sztuk do 39 000 (w 2014 roku). Te ostatnie dane porównują tylko sezon zimowy 2014 do sezonu zimowego 2015 w kanale sklepów multibrandowych w Polsce, w których marka debiutowała w 2014.

Nowy wizerunek OuthornNowy wizerunek Outhorn – kamizelka Kud603

Nowy rewolucyjno-ewolucyjny trend Outhorna ma również wspierać marketing oraz działania ułatwiające sprzedaż w sklepach. Firma zapowiada mocne wsparcie w postaci materiałów POS, konkursy dla najlepszych sprzedawców, lepszą komunikację oraz zdecydowanie odświeżone elementy informujące klientów o zastosowaniu produktów oraz użytych rozwiązaniach i technologiach (m.in. update zawieszek). Całość mają wzmocnić kampanie promocyjne – po raz pierwszy zrealizowana będzie kampania jesienna. Przedstawione na prezentacji filmy reklamowe są na to jednoznacznym dowodem.

Kolekcja Outhorn Jesień/Zima 2016

Nowe zestawienia kolorystyczne oraz poszerzony zakres produktów mają zachęcić klientów do zakupów. Publiczność z dużym zainteresowaniem przyjęła najciekawsze produkty tzw. highlights.

Nowy wizerunek Outhorn - kurtka Kum620Nowy wizerunek Outhorn – kurtka Kum620

Należą do nich kurtki ze sztuczną ociepliną, będące odpowiedzią na boom w kurtkach „puchowych”. Mowa tutaj o kurtce Kum620 (damska Kud620) wykonanej w technologii Extreme Light z zastosowaniem wykończenia Bionic Eco. Kurtka może się ponadto pochwalić klejonymi szwami. Ocieplina została wykonana z poliestru.

Nowy wizerunek Outhorn - kurtka Kud620Nowy wizerunek Outhorn – kurtka Kud620

Kamizelka Kud603 to z kolei propozycja dla klientów poszukujących funkcjonalności. Zwłaszcza panie powinny docenić wygodę jaką zdaje się gwarantować ta kamizelka prezentowana w trzech wersjach – jedna z kolorowym i czarnobiałym nadrukiem , druga w kolorze jasnobordowym.

Miłośników casualowych propozycji zaciekawi pewnie klasyczna parka Kum620, wyposażona w dwie kieszenie z przodu, zintegrowany kaptur, wykończenie Bionic Eco oraz gustowny futrzany kołnierz.

A tak Grzegorz Wąsik podsumowuje 3 dni kontraktacji OTCF w Wierchomli:

Jesteśmy zadowoleni z przebiegu całości eventu. Pomimo niesprzyjających dla sprzedaży detalicznej warunków pogodowych (brak zimy w ostatnim kwartale 2015 roku), frekwencja na naszym spotkaniu osiągnęła maksimum możliwości Resortu Wierchomla, a napięty, trzydniowy program został zrealizowany przez Team OTCF w 100%.  Najważniejszy jest jednak dla nas bardzo pozytywny odbiór obu naszych marek zaprezentowanych na premierowych pokazach kolekcji.

Szczególnie entuzjastycznie nasi Partnerzy przyjęli Rewolucję, która odbyła się w obszarach dotyczących marki Outhorn. To tutaj zmian i nowości, zarówno komunikacyjnych, jak i produktowych było najwięcej a wrażenia i komentarze ze strony klientów wyraźnie sugerują, że ogromna praca włożona w ten projekt poszła w bardzo dobrym kierunku. Reasumując, event oceniamy bardzo pozytywnie, ale na właściwą ocenę jego efektów i całościowe podsumowanie wydarzenia przyjdzie czas po zsumowaniu wolumenów zamówień kontraktacyjnych.

Outhorn, nowe logo 2016Outhorn, nowe logo 2016

Na zakończenie warto przytoczyć manifest Outhorna:

Adaptacja do zmian i nieustanna praca nad sobą to kluczowe elementy aktywnego życia. Ta dynamika jest analogiczna do reguł w sporcie. Tylko ci, którzy wiedzą czego chcą, mogą osiągnąć swój cel.
Właśnie dlatego marka Outhorn wychodzi naprzeciw potrzebom konsumentów, stawiając na emocje oraz ciągły rozwój. Wprowadzamy zupełnie nowy język komunikacji wizualnej i przede wszystkim nowoczesne, dynamiczne logo, które staje się symbolem ruchu i energii wpisanej w sportowy styl życia. Bądź częścią naszej nowej historii!
OUTHORN

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0