Magazyn 4outdoor Biznes – edycja na targi ISPO MUNICH 2016

Tradycyjnie pierwszy w nowym roku numer Magazynu 4outdoor Biznes poświęcony jest przede wszystkim targom ISPO MUNICH 2016, które są najważniejszym wydarzeniem branżowym światowego outdooru. Ponadto m.in. obszerny materiał podsumowujący rodzimy rynek outdoorowy w 2015 roku, a sprzętowo – zestawienie i porównanie czekanów technicznych. 

Przed nami nowe wyzwania – targi ISPO MUNICH oraz kontraktacje na przyszły sezon zimowy. Monachijska wystawa od tego roku powraca do swojego tradycyjnego układu dni tygodnia, targi będą się odbywały w dniach niedziela–środa, nadchodząca edycja – od 24 do 27 lutego. To nie jedyne zmiany, jakie przygotowali organizatorzy. W tym roku modyfikacji ulegnie układ hal – dla branży outdoorowej zarezerwowano hale A1, A2 i A3, a nie jak dotychczas B1, B2 i B3. Oznacza to choćby wysiadanie na wcześniejszej stacji metra, jednak nie tylko. O innych zmianach, nowościach i atrakcjach piszemy na kolejnych stronach naszego magazynu. Znalazły się tam również spis polskich wystawców i przedstawicieli zagranicznych marek, z którymi będą mogli spotkać się odwiedzający, wybrane nowości, które będzie można zobaczyć na stoiskach topowych marek oraz informacje praktyczne dotyczące poruszania się po Monachium.

W swoje progi zaprasza również stowarzyszenie Polish Outdoor Group – stoisko A3.623 to miejsce do spotkania polskiej branży, zatrzymania się na kawę i ciastko. Będzie tam można spokojnie porozmawiać czy poczytać magazyn 4outdoor Biznes.

Pod wieloma względami 2015 rok był pełen gorących wydarzeń na arenie międzynarodowej, jak i w naszym rodzimym wydaniu. Również w branży outdoorowej nastąpiły większe i mniejsze przełomy, które spróbowaliśmy zebrać w jedną całość i podsumować. Z pewnością w minionym roku zmieniła się detaliczna mapa Polski, „doszły” nowe sklepy na terenie całego kraju. Część firm będących przedstawicielami zagranicznych marek wzbogaciła swoje portfolio o nowych producentów, inni na ich rzecz stracili. Nastąpiły pewne przetasowania, niektóre firmy się przeobraziły i rozwinęły, inne wciąż zmagają się z prozą codziennego życia. Idąc jednak tropem prowadzonego przez nas barometru rynku, można zaryzykować stwierdzenie, że był to dobry rok dla branży, dobry, bo na plusie, licząc każdy miesiąc do miesiąca z 2014 roku. Jak wygląda subiektywna opinia przedstawicieli branży? Kilka głosów już można znaleźć w naszym artykule, więcej przedstawimy po monachijskich targach.

Mówiąc o przeszłości, warto raz jeszcze powrócić do minionej ISPO ACADEMY, która odbyła się w dniach 21–22 października 2015 roku w hotelu Sielanka nad Pilicą w Warce. W szkoleniach wzięli udział przedstawiciele czołowych polskich sklepów outdoorowych i sportowych, dystrybutorzy i przedstawiciele zagranicznych marek oraz przedstawiciele polskich firm outdoorowych. W sumie organizatorzy naliczyli blisko 200 uczestników oraz 16 dziennikarzy z różnych mediów. Pierwszego dnia przewidziano dużą dawkę wiedzy specjalnie dla aktualnych i potencjalnych wystawców targów ISPO, drugi dzień był sprofilowany na sklepy outdoorowe i sportowe. Jak wynika z opinii uczestników, ISPO ACADEMY naprawdę wpływa pozytywnie na poszerzenie ich wiedzy na temat biznesu, co więcej, jest w gruncie rzeczy jedyną okazją dla outdoorowej branży do spotkania w tak licznym gronie, co tym bardziej zwiększa wagę tego wydarzenia. Zachęcamy do lektury relacji z poprzedniej edycji i jednocześnie z niecierpliwością czekamy na kolejną.

Trwająca zima wywoła temat sprzętowy – jest nim przegląd technicznych czekanów, które przygotował wspinacz i alpinista Kacper Tekieli. „Co różni dawnych herosów górskich ścian od współczesnych mistrzów? Co pozwala ludzkości czynić ciągły postęp w każdej dziedzinie, nie wyłączając wspinaczki skalnej i alpinizmu? Kluczem do ciągłego progresu jest nie tylko zawężająca się stale specjalizacja, lecz również wykorzystanie specjalistycznej wiedzy z innych dziedzin, aby udoskonalić następną. I tak we wspinaczce sportowej zbiera się owoce wiedzy o zdrowym żywieniu, treningu i suplementacji, a w alpinizmie ponadto korzysta się z rezultatów badań nad stopami metali czy przewidywaniem pogody” – rozpoczyna swój tekst autor. Kacper przybliża często bardzo subtelne różnice pomiędzy współczesnymi modelami czekanów, omawia ich konstrukcję i analizuje przeznaczenie. Lektura obowiązkowa nie tylko dla fanów alpinizmu, ale przede wszystkim dla wszystkich, którzy sprzedają techniczne „dziabki”.

Spis treści 4outdoor Biznes nr 40 (2/2016, luty):

  • Nie żyje Douglas Tompkins, założyciel marki The North Face 4
  • Targi KIELCE SPORT-EXPO z Salonem KIELCE RUN EXPO 4
  • Columbia Sportswear dalej razem z UTMB 4
  • European Outdoor Summit 2016 w Hiszpanii 4
  • Raven nowym dystrybutorem marek Kohla i Hoka One One 6
  • 4F Najemcą Roku 2015 6
  • Przed nami dwa turnusy WinterCamp 2016 6
  • 13. Krakowski Festiwal Górski przeszedł do historii 6
  • GORE® THERMIUM, czyli jak GORE® podąża za zmieniającym się światem 8
  • Barometr rynku: listopad na zielono 9
  • Fordex nowym dystrybutorem marki Rab, Berghaus u słoweńskiej firmy 9

Nadchodzą targi ISPO MUNICH 2016 10

Cztery dni z tysiącami najnowszych produktów, tysiącami wystawców, kilkudziesięcioma tysiącami odwiedzających z całego świata, najlepszymi sportowcami, podsumowaniami minionego roku, szkoleniami prowadzonymi przez specjalistów i najgorętszymi tematami dla branży outdoorowej i sportowej – oto co nas czeka w dniach od 24 do 27 stycznia podczas targów ISPO MUNICH 2016.

  • Polska grupa na Retail Tour 13
  • Polscy wystawcy w segmencie Outdoor – ISPO MUNICH 2016 14
  • Polish Outdoor Brands at ISPO MUNICH 2016 14
  • Polscy wystawcy na targach ISPO MUNICH 2016 16
  • Polish exhibitors at ISPO MUNICH 2016 16
  • Polscy przedstawiciele marek na ISPO MUNICH 2016 17
  • Polish distributors and agents of the foreign brands at ISPO MUNICH 2016 17

Wybrane nowości na sezon jesień/zima 2016/2017 18
Aneta Żukowska

Czekany techniczne – narzędzia do skały i lodu 22
Kacper Tekieli

Polska branża outdoorowa w 2015 roku – podsumowanie 26
Polish Outdoor Industry in 2015 – Overview 26

Za nami bogaty w wydarzenia – dotyczące całego kraju, jak i te istotne tylko dla branży outdoorowej – rok 2015.
The year 2015 has come to an end and doubtlessly it was a very eventful year both for Poland as a country and for the Polish outdoor industry.

Za nami ISPO ACADEMY 2015 30

W dwa październikowe dni ponad 200 przedstawicieli branży outdoorowej i sportowej już czwarty raz miało okazję wziąć udział w specjalistycznym seminarium szkoleniowym organizowanym przez ISPO.

***

Zachęcamy do prenumeraty Magazynu 4outdoor Biznes oraz do zakupu najnowszego numeru i numerów archiwalnych w księgarni wspinanie.pl.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0