Najnowszy Magazyn 4outdoor Biznes już dostępny!

Święto branży outdoorowej – tak można postrzegać minione targi ISPO MUNICH, które są największą tego typu wystawą na świecie. Świadczą o tym z pewnością liczby: ponad 80 tys. branżowych profesjonalistów ze 120 krajów, 2645 wystawców, 16 hal pełnych stoisk. Polska branża outdoorowa również miała w tym wydarzeniu swój skromny udział – 37 wystawców, 1252 odwiedzających z Polski. 

Tegoroczne targi ISPO MUNICH podsumowujemy na łamach naszego magazynu na kilka sposobów. Przede wszystkim prezentujemy produkty z branży outdoorowej nagrodzone ISPO GOLD AWARD oraz produkty, które otrzymały nagrody PRODUCT OF THE YEAR we wszystkich kategoriach: ACTION, OUTDOOR, SKI, PERFORMANCE, HEALTH & FITNESS i ASIAN PRODUCTS. Nie zabrakło również przeglądu wybranych nowości na sezon jesień-zima 2016/17, a także kilku słów relacjonujących najważniejsze kwestie podniesione na ISPO.

Przedstawiciele polskich sklepów wzięli również udział w przygotowanej specjalnie dla nich wycieczce po sportowych i outdoorowych sklepach w Monachium, czyli w Retail Tour. Była to już trzecia edycja tej wycieczki, którą zrelacjonowała Joanna Biernacka-Goworek. Jak zaznacza autorka, oprócz Francuzów to właśnie Polacy najliczniej korzystają z Retail Tour, oferowanych w ramach szkoleniowej platformy ISPO ACADEMY. 

Targi to bogactwo outdoorowej wiedzy na tematy biznesowe i produktowe. W gąszczu tych ostatnich można się łatwo zgubić, z odsieczą przybywa więc Wojciech Kłapcia. Prezentujemy pierwszą część cyklu tekstów Kłapci, dotyczących termiki ciała ludzkiego oraz związanych z nią aspektów odzieży oraz sprzętu outdoorowego. Kolejne części będą dotyczyły wody oraz powietrza, w obecnej autor skupia się na promieniowaniu cieplnym i związanymi z nim powłokami metalowymi. 

„Termiczny margines błędu naszego organizmu jest bardzo niewielki – już przy temperaturze ciała obniżonej do 35°C zaczynają występować pierwsze objawy hipotermii. Z drugiej zaś strony odczuwamy przegrzanie już przy temperaturze ciała podniesionej raptem o 0,5°C (sic!)” – pisze Wojciech Kłapcia i wyjaśnia w swoim tekście w jaki sposób marki outdoorowe wykorzystują promieniowanie podczerwone dla zwiększenia komfortu cieplnego użytkownika. Polecamy!

Pozostając przy porządkowaniu wiedzy z rynku, warto przeczytać również artkuł naszego eksperta od narzędzi do pracy w lodzie i w skale. W poprzednim numerze Magazynu 4outdoor Kacper Tekieli przyglądał się czekanom, teraz przyszedł czas na raki.

„W naszym zestawieniu skoncentrujemy się na rakach wspinaczkowych, jednak nie wyłączymy ze stawki raków służących do działalności w górach wyższych, gdzie choć poziom techniczny przebiega na niższym pułapie, to wyklucza się całkowicie możliwość popełnienia błędu. Wykluczymy jednak z tekstu tzw. raki koszykowe, oraz wszelkiego rodzaju produkty przeznaczone do turystyki, pamiętając, że w górach wysokich a często również podczas uprawiania „alpinizmu klasycznego” łatwy teren jest integralną częścią gry i zachowanie w nim raka będzie miało dla nas znaczenie” – pisze Kacper.

Spis treści 4outdoor Biznes nr 40 (2/2016, luty):

  • EOG ujawnia pierwsze wyniki badań sektora outdoorowego za rok 2015 4
  • Marka 4F z nagrodą „Detalista Roku” w regionie CEE 4
  • Firma Exploteam dystrybutorem marki Black Yak 4
  • Barometr rynku: grudzień nad kreską, rok 2015 na plusie 6
  • NIKWAX podwaja skuteczność Tech Wash® i oszczędza energię 6
  • Marka Berghaus ma nowego przedstawiciela na polskim rynku 6
  • Program Targów KIELCE SPORT-EXPO 2016 7

It’s Time to Evolve. Outhorn stawia na rozwój 8

Czas współpracy – podsumowanie targów ISPO MUNICH 2016 10
Ponad 80 tys. branżowych profesjonalistów ze 120 krajów wzięło udział w tegorocznych targach ISPO MUNICH, które odbyły się w dniach 24-27 stycznia. Względem ubiegłej edycji liczba wystawców wzrosła z 2585 do 2645, przy czym targowi debiutanci pojawili się w każdym segmencie. Stoiska zapełniły 16 hal, obejmujących w sumie 180 tys. metrów kwadratowych. Liczby te potwierdzają, że monachijska impreza to największe targi branży sportowej i outdoorowej na świecie.

Co nowego w sezonie jesień-zima 2016/17? 12

ISPO AWARD 2016 14
Najlepsze produkty outdoorowe na sezon 2016/17 16

Monachijski RETAIL TOUR – polskie sklepy na tropach innowacji 18
RETAIL TOUR, czyli wycieczka po sportowych i outdoorowych sklepach w Monachium, to stały punkt programu podczas targów ISPO MUNICH. Już po raz trzeci polskie sklepy miały możliwość uczestniczenia w wycieczce organizowanej specjalnie dla polskich odwiedzających ISPO.

Promieniowanie cieplne w outdoorowej praktyce. Część 1. Powłoki metalowe 20
Wojciech Kłapcia
Pierwszy z cyklu artykułów dotyczących termiki ciała ludzkiego oraz związanych z nią aspektów odzieży i sprzętu outdoorowego. Kolejne części będą dotyczyły wody oraz powietrza.

Raki, czyli przyrząd do śnieżnych stoków i skalnych dachów 24
Kacper Tekieli
Ewolucja, jaką przeszedł ten z pozoru prosty, antypoślizgowy przyrząd do śniegu i lodu, to temat na osobny artykuł. W tym miejscu dość napisać, że w 1938 roku, podczas pierwszego przejścia północnej ściany Eigeru, zespół Heinricha Harrera zrezygnował z pary raków, aby odciążyć ekwipunek, czyli uznał, że stopnie w lodzie i tak trzeba kuć. Dziś kuć stopni w lodzie czy firnie nie trzeba…

Cztery nagrody ispo Award 2016 dla Salewa 28
Podczas międzynarodowych targów ISPO 2016 w Monachium Jury corocznego konkursu uhonorowało cztery produkty SALEWA nagrodami ISPO Award. To jedne z najbardziej prestiżowych wyróżnień w branży outdoorowej.

PrimaLoft® Gold Insulation Active 30
PrimaLoft – światowy lider w dostarczaniu komfortowych rozwiązań użytkowych w zakresie najbardziej zaawansowanych technologicznie materiałów termicznych – poszerza swoją ofertę poprzez wprowadzenie PrimaLoft® Gold Insulation Active.

***

Zachęcamy do prenumeraty Magazynu 4outdoor Biznes oraz do zakupu najnowszego numeru i numerów archiwalnych w księgarni wspinanie.pl.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0