Wizyta Taiwan Textile Federation – maj 2016

W dniach 9-11 maja w Polsce gościli przedstawiciele branży tekstylnej z Tajwanu. Grupa 10 firm zrzeszonych w Taiwan Textile Federation odwiedziła Warszawę i Kraków. Organizację wizyty wsparło Polish Outdoor Group, polskie przedstawicielstwo targów ISPO oraz Magazyn 4outdoor Biznes.

Goście z Tajwanu mieli bardzo dobrą okazję, aby poznać nasz rodzimy rynek sportowy i outdoorowy, zarówno od strony detalicznej, jak i producenckiej. Delegacja wzięła udział w dwóch odsłonach retail tour. Ciekawym punktem wizyty było również panelowe spotkanie z polskimi producentami – Milo, Rockland, Marabut i Pajak, oraz wizyta w siedzibie OTCF w Wieliczce.

Pierwszego dnia, podczas warszawskiej części wizyty, goście wybrali się do sklepów wielkopowierzchniowych – Decathlon i Go Sport. Dla porównania odwiedzili również sklepy należące do polskich sieci – 4F i Martes Sport. Dobrym uzupełnieniem był ostatni przystanek, czyli spotkanie w specjalistycznym sklepie outdoorowym Alpin Sklep. Dalszy ciąg retail tour przypadł na Kraków. Tajwańczycy mieli okazję odwiedzić specjalistyczne sklepy outdoorowe – Polar Sport oraz Moko. Wizytowali również Galerię Krakowską, gdzie zostali oprowadzeni po salonie Jack Wolfskin oraz The North Face. Ta cześć wycieczki zakończyła się w Intersporcie.

Retail tour – wizyta w krakowskim sklepie Jack Wolfskin, Galeria Krakowska (fot. 4outdoor.pl)

Swoistą dogrywką okazały się być odwiedziny w Galerii Bonarka w salonie 4F. Zarówno sklep, jak i produkty spotkały się z dużym zainteresowaniem grupy; goście podkreślali, że spodobał im się dobry stosunek jakości do ceny. W efekcie większość wyszła ze sklepu z zakupami.

Różnorodność sklepów, duża rozpiętość asortymentu zarówno pod względem poziomów cenowych, jak i segmentów produktowych dostarczyła delegacji wielu cennych informacji dotyczących obecnej pozycji polskiego rynku sportowo-outdoorowego.

Retail tour – wizyta w krakowskim sklepie Polar Sport (fot. 4outdoor.pl)

Jednym z elementów wizyty było spotkanie z polskimi producentami. Rozpoczęło się ono od prezentacji polskiego rynku outdoor, którą wygłosił Piotr Turkot – Prezes Polish Outdoor Group. W drugiej części spotkania firmy z Tajwanu zaprezentowały swoje portfolio i przystąpiły do dwustronnych rozmów z polskimi producentami – Milo, Rockland, Marabut i Pajak.

Polscy producenci mieli wyjątkową możliwość zapoznania się z różnego typu materiałami, od tkanin, dzianin, poprzez zaawansowane technologicznie laminaty, materiały wykorzystujące jak najbardziej ekologiczne impregnaty. Dostawcy w swojej ofercie mieli również różne akcesoria, zwiększające funkcjonalność i atrakcyjność produktów sportowych i outdoorowych.

Retail tour – wizyta w krakowskim sklepie Moko (fot. 4outdoor.pl)

Nie mniej ciekawym punktem programu była wizyta w siedzibie OTCF, właściciela marek 4F i Outhorn. Goście mieli okazję wysłuchać prezentacji o osiągnięciach firmy, planach i strategii. Otrzymali również informacje dotyczące kolekcji sportowych, fitnessowych i narciarskich. Najważniejszym elementem było spotkanie ze specjalistami odpowiedzialnymi za dobór i zakup materiałów. Zaplanowane na 2 godziny spotkanie szybko minęło, jednoznacznie pokazując, że oferta Tajwańczyków była bardzo różnorodna i technologicznie dopracowana, a pole do ewentualnej współpracy jest niemałe.

Co warte podkreślenia, we wspomnianych spotkaniach wzięło udział 10 firm tajwańskich zrzeszonych w znanej całej branży outdoorowej i sportowej organizacji Taiwan Textile Federation. Tajwan należy do liderów przemysłu tekstylnego, a firmy z tego kraju współpracują z najważniejszymi producentami, takimi choćby jak Nike, The North Face, Adidas, Jack Wolfskin, VF Corporation, Columbia, Lululemon czy Under Armour. Bardzo zaawansowane technologicznie materiały z Tajwanu nie należą oczywiście do najtańszych na rynku, ale jak pokazały rozmowy z naszymi producentami, różnice cenowe nie są aż tak duże. A gdy weźmiemy pod uwagę jakość i standardy współpracy, ewentualne kontakty biznesowe są bardzo prawdopodobne.

Panelowe spotkanie firm z Taiwan Textile Federation z polskimi producentami (fot. 4outdoor.pl)

Tajwańska misja miała jeszcze jedną zaletę. Dała możliwość łatwego spotkania z wieloma firmami, które w normalnych warunkach targowych – choćby na ISPO MUNICH – byłoby albo nieosiągalne, albo utrudnione, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę dziesiątki (jak nie setki) firm oferujących materiały tekstylne.

Spotkanie w OTCF (fot. 4outdoor.pl)

Podczas wizyty nie zabrakło również typowo turystycznych akcentów: przedstawiciele TTF zwiedzili Wawel i krakowski Kazimierz, jak również Kopalnię Soli w Wieliczce. Z wiadomości, które do nas dotarły, wiemy, że tajwańska grupa była niezmiernie zadowolona z wizyty w Polsce. Pozostaje nam tylko czekać na efekty spotkań, których pozytywny wydźwięk z pewnością będzie miał odzwierciedlenie we wzajemnych kontaktach branżowych.

Misja 10 firm zrzeszonych w Taiwan Textile Federation:

Advance Hitech Textile International Corporation
www.advtex.com.tw
Firma zajmuje się całym procesem produkcji począwszy od tkania, poprzez farbowanie i powlekania oraz laminowanie tkanin. Produkuje nylon i poliester różnych grubości (od 20D do 3000 D), w obu przypadkach zarówno powlekany, jak i laminowany. Produkcja rozkłada się następująco – 30% to tkaniny odzieżowe, 40% tkaniny przemysłowe i techniczne. Wydajność zlokalizowanej na Tajwanie produkcji sięga ponad 1,8 mln metrów miesięcznie.

Giant Textile Enterprise Co., Ltd.
www.giant-textile.com
Profesjonalny dostawca tkanych materiałów dla segmentu sportowego, outdoorowego oraz casual. Atuty firmy to bogate doświadczenie personelu (od 10-25 lat) w przemyśle tekstylnym, silne baza materiałowa oraz duży wachlarz różnego rodzaju produktów, wśród których można znaleźć m.in. przyjazny dla środowiska, podlegający recyklingowi poliester oraz nylon. Firma stosuje eco-coating, standard bluesign, OEKO-Tex®, wolne od fluoru impregnaty. Dostarcza funkcjonalne outdoorowe i sportowe materiały i tkaniny – odprowadzające wilgoć, 2-, 3-warstwowe laminaty z DWR etc. Wśród produktów nie brakuje bawełny oraz wełny z domieszką nylonu i poliestru.

De Licacy Industrial Co. Ltd.
www.delicacy.com.tw
Powstałe w 1982 roku przedsiębiorstwo początkowo specjalizowało się w farbowaniu przędzy. Obecnie firma zajmuje się tkactwem oraz wykończaniem tkanin, od piaskowania, ciré po powlekanie i laminację. Highlightem w ofercie jest „Aereotech” – tkanina z domieszką poliestru, który wyparowuje podczas obróbki w wysokiej temperaturze, zostawiając mikroskopijne otwory, dzięki którym tkanina lepiej odprowadza wilgoć i wentyluje. „Aerotech” może być wykorzystywany w połączeniu z klasycznymi materiałami w produkcji biegowych spodenek, koszulek, a nawet kurtek. Innym interesującym produktem jest zlaminowany z kolorowymi membranami „Aerotech”, oferujący ciekawe, prześwitujące efekty kolorystyczne.

iRabbit Technical Fabric Co., Ltd.
www.iRabbit.com.tw
Firma została założona w 1985 roku i należy do wiodących tajwańskich producentów zaawansowanych technologicznie materiałów „Smart fabric”. Ponad 30-letnie doświadczenie w branży tekstylnej, ciągły rozwój technologii, innowacyjność oraz produkcja wysokiej jakości materiałów czyni z iRabbit jedną z najsolidniejszych wertykalnie zintegrowanych przedsiębiorstw w przemyśle tekstylnym.

Lee House Textile Co., Ltd
www.leehouse.com.tw
Jeden z atutów tej powstałej w 1995 roku firmy to fakt, że jeden z jej założycieli jest wielkim entuzjastą maratonów i ultra trail maratonów. Płynące stąd doświadczenie pozwala firmie na lepszy i bardziej konkurencyjny rozwój nowych materiałów. Daje również możliwość udoskonalania i testowania produktów, tak aby lepiej spełniały wymagania konsumentów.

Li Peng Enterprises Co. Ltd.
www.libolon.com
Firma jest wertykalnie zintegrowanym przedsiębiorstwem łączącym wszystkie rodzaje produkcji od poliestru, poliamidu, przędzy po różne metody wytwarzania materiałów, takich jak skręcanie, oplatanie, farbowanie i powlekanie. Wśród materiałów nie brakuje również przyjaznych dla środowiska produktów takich jak poliestrowa przędza rePET, pochodząca z poddanych recyklingowi plastikowych butelek. Innym produktem jest ECOYA, do której produkcji wykorzystuje się barwione polimery, a otrzymana w ten sposób przędza pozwala na znaczące oszczędności wody i energii w porównaniu z tradycyjnie barwionymi materiałami.

Maxland Sportswear Industrial Co., Ltd.
www.maxland.com.tw
Założona w 2001 roku firma specjalizuje się w syntetycznych tkaninach dla zaawansowanej technicznie odzieży segmentu sportowego i casual. Podążając za trendami i wymaganiami rynku, Maxland inwestuje wiele środków w ciągłe doskonalenie i rozwój materiałów, tak aby radziły sobie one nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach. Firma stawia również na sumienną kontrolę jakości oraz najwyższy standard obsługi klientów, którego jednym z podstawowych elementów są terminowe dostawy.

Premiere Fashion Corp.
www.multione.com.tw
Firma zajmująca się konfekcjonowaniem, stawiająca nacisk na dzianiny (70%). Najważniejsze produkty to stretchowe, przyjemne w dotyku dzianiny, dodatkowo odprowadzające wilgoć. Dodatkowo w ofercie znajdują się 2- i 3-warstwowe laminaty. Oprócz produktów dla segmentu active Premiere Fasion dostarcza dzianiny dla yogi, strojów sportowych oraz rynku mody.

PRO-RARE Group Co., Ltd.
www.pro-rare.com
Producent, który szczyci się tym, że nieustannie tworzy dobre i przyjazne środowisku produkty. Wśród nowości można znaleźć system „Reflective LED”, zapewniający widoczność również w nocy – zaletą tego pomysłu jest to, że pasek z diodami LED można łączyć z różnego typu materiałami i, co najważniejsze, całość może być wielokrotnie prana. Inną ciekawostką oferowaną przez firmę są produkty (np. kurtki), w których zastosowano podgrzewane elementy.

Sunny Special Dyeing and Finishing Co. Ltd.
www.sunnytex.com.tw
Firma rozpoczęła działalność w 1984 roku jako farbiarnia. Od 2001 roku bezpośrednio współpracuje ze swoimi klientami w zakresie materiałów. Sunny specjalizuje się w tkaninach stretchowych, zarówno dla branży outdoorowej, jak i sportowej. Współpracuje głównie z kontrahentami ze Stanów Zjednoczonych, takimi jak The North Face, Eddie Bauer czy adidas. Firmy te kładą nacisk na zrównoważony rozwój i ściśle współpracują z bluesign. Dzięki temu również Sunny skupia się na redukcji zużywanej energii i ograniczaniu zanieczyszczeń. Ważnym partnerem jest Invista, przez co wiele produktów Sunny wykonanych jest z wykorzystaniem Cordura® czy Coolmax®, są one również odpowiednio brandowane.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0