Ponad 30 lat doświadczenia w dystrybucji – Rozmowa z Damianem Nowickim z Incbrands Sp. z o.o. (Intersocks Group)

Doświadczenie w dystrybucji produków sportowych i outdoorowych, sieć własnych sklepów oraz międzynarodowe kontakty, to lista zalet jakie pomogą firmie Incbrands Sp. z o.o. (wchodzącej w skład Intersocks Group) odnowić pozycję Berghausa na polskim rynku. To właśnie dystrybucją tej znanej i uznanej brytyjskiej marki od tego sezonu zajmie się Damian Nowicki, z którym rozmawiamy o m.in. historii Intersocks Group oraz o planach na nowe otwarcie Berghausa.

4outdoor.pl: To ciekawe, że słoweński producent i dystrybutor będzie odpowiadał za markę Berghaus na polskim rynku. Czy mógłbyś nam powiedzieć, czemu zdecydowaliście się pracować z Berghausem w Polsce?

Damian Nowicki (Dyrektor Handlowy Incbrands Sp z o.o., wchodzącej w skład Intersocks Group): Intersocks Group jest firmą międzynarodową. Lokalizacja naszej siedziby nie ma wpływu na naszą działalność międzynarodową. Jesteśmy mocno obecni w Polsce – od siedmiu lat posiadamy tutaj zespół ludzi i biuro regionalne. Dzięki naszemu doświadczeniu w branży outdoorowej, Berghaus stanowił logiczny dodatek do naszego polskiego portfolio.

Siedziba waszej firmy znajduje się w Słowenii, ale oryginalnie była to firma włoska – czy mógłbyś nam powiedzieć o waszej firmie i najważniejszych elementach jej historii?

Firma Intersocks została założona w 1979 roku przez De Louis Hurwitsa. Pierwsze biura firmy znajdowały się we włoskim porcie Triest. Dzięki wysokiej jakości, niezawodności i wizjonerskiemu podejściu, Intersocks rozwinęła się w zaawansowanego technologicznie lidera rynku w branży pończoszniczej. W 1994 roku firma przeniosła się do Belluno w północnych Włoszech. Dzisiaj główny ośrodek handlowy i logistyczny firmy znajduje się w Kocevje w Słowenii.

Jesteśmy firmą międzynarodową zlokalizowaną w pięciu krajach oraz z biurami w czterech krajach. Jesteśmy liderem rynkowym w projektowaniu, wytwarzaniu oraz dystrybucji technicznych skarpet (pod własną marką oraz produkowanych na zlecenia innych firm). Nasze produkty są obecne w 60 krajach świata. Dodatkowo zajmujemy się dystrybucją innych marek sportowych oraz outdoorowych w Europie Centralnej i Wschodniej. W ciągu ostatnich 10 lat nasza działalność została poszerzona o dystrybucję marek sportowych oraz outdoorowych, jak również o sieć sprzedaży detalicznej obuwia pojedynczych marek.

Oprócz produkowania skarpet sportowych oraz outdoorowych, firma Intersocks jest również dystrybutorem innych marek. Jakie marki posiadacie w swoim portfolio i w jakich krajach działacie?

Nasza dystrybucja marek różni się w zależności od konkretnego kraju. Jesteśmy dystrybutorem różnych marek, na przykład takich marek outdoorowych jak Berghaus, skarpet Salomon, skarpet Nordica, Bula, BRBL, Ironman, Strengthtape czy produktów firm obuwniczych, takich jak Crocs, Kangaroos, Spenco etc. Większość naszych marek dystrybuujemy na terenie całej Europy i poza nią, jednak specjalną uwagę przykładamy do 10 krajów – od Polski po Bułgarię. Głównym celem powołania nowej spółki w Polsce – Incbrands Sp. z o.o. – jest sprzedaż wszystkich marek, które są w dystrybucji Intersocks.

Firma Intersocks posiada co najmniej osiem sklepów w Polsce, jednak skupiacie się głównie na marce Crocs. Jakie macie doświadczenie w branży outdoorowej?

Jak już wspominałem, Crocs to tylko jedna z wielu marek w naszym portfolio. Outdoor jest wpisany w nasze DNA od samego początku działalności firmy. Współpracujemy nie tylko z takimi firmami outdoorowymi jak m.in. Berghaus, Salomon, BRBL – równocześnie produkujemy skarpety dla najważniejszych marek outdoorowych na rynku.

Planujecie ponowne wprowadzenie marki Berghaus do Polski. Jak oceniasz faktyczną pozycję Berghausa na polskim rynku?

Doświadczenie w dystrybucji produków sportowych i outdoorowych, sieć własnych sklepów oraz międzynarodowe kontakty, to lista zalet jakie pomogą firmie Incbrands Sp. z o.o. (wchodzącej w skład Intersocks Group) odnowić pozycję Berghausa na polskim rynku. To właśnie dystrybucją tej znanej i uznanej brytyjskiej marki od tego sezonu zajmie się Damian Nowicki, z którym rozmawiamy o m.in. historii Intersocks Group oraz o planach na nowe otwarcie Berghausa.

Berghaus jest jednym z liderów rynku outdoorowego w Europie, dzięki czemu posiada wielki potencjał na zróżnicowanym i szybko rozwijającym się rynku outdoorowym w Polsce. Dzięki posiadaniu wielu produktów innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska, takich jak odzież i plecaki z dożywotnią gwarancją, Berghaus praktycznie każdego roku zdobywa nagrody ISPO GOLD AWARD. Jesteśmy dumni również z tego, że do naszego teamu dołączył Krzysztof Wielicki, co zwiększa naszą rozpoznawalność oraz sprzyja innowacyjności naszych produktów.

Dzięki połączeniu naszej szerokiej oferty produktów najwyższej klasy oraz ponad 30 lat doświadczenia w dystrybucji, jesteśmy przekonani, że uda nam się zapewnić doskonałe wsparcie naszym partnerom detalicznym.

Jak wygląda wasz plan działań B2B? W jaki sposób spróbujecie przekonać sklepy do podjęcia intensywniejszej współpracy z „nowym” Berghausem oraz firmą Intersocks, będącą nowym dystrybutorem na naszym rynku?

Jesteśmy przekonani, że Berghaus wraz z jego innowacyjnymi i wyróżniającymi się produktami będzie stanowił cenny dodatek dla dystrybutorów outdoorowych. Będziemy blisko współpracować z naszymi partnerami w celu zapewnienia im najlepszego poziomu usług oraz szkoleń, które będą akcentować wszystkie zalety technologiczne naszych produktów. Nasi lojalni klienci w Polsce każdego dnia udowadniają, że na rynku istnieje zapotrzebowanie na produkty tego typu.

Kto będzie odpowiedzialny z kontakty biznesowe w Polsce? Czy mógłbyś opowiedzieć nam o doświadczeniu w branży sportowej i outdoorowej waszego zespołu w Polsce?

Nasze główne biuro mieści się w centrum Warszawy. Kontaktami będę zajmował się wraz Wojciechem Cieślarem, byłym członkiem kadry narodowej w kombinacji norweskiej, który przeszedł do naszego zespołu od innego dystrybutora outdoorowego. Ja posiadam bogate doświadczenie w odzieży sportowej. Byłem m.in. brand managerem Converse w Amersporcie (6 lat), w Intersocks Polska przez 4 lata zajmowałem się markami Crocs i Ironmen.

Berghaus, Hydroshell Hyper Jacket

Berghaus, Hydroshell Hyper Jacket

Jesteśmy w trakcie sezonu Wiosna-Lato 2016 – z pewnością Berghaus posiada interesującą kolekcję. Jakie są wyróżniające się produkty na ten sezon?

Zespół projektantów Berghaus naprawdę wykonuje kawał dobrej roboty. Najnowsze kolekcje są szczególnie interesujące, gdyż produkty zostały wykonane z materiałów o niesamowitych właściwościach technicznych, a do tego będących przyjaznymi dla środowiska. Jednym z nich jest Hydroshell – zaawansowana,
wodoodporna technologia, która została wprowadzona wraz z kolekcją Wiosna 2016.

Na koniec chcielibyśmy podzielić się z waszym magazynem najnowszą informacją – właśnie wróciliśmy z naszego spotkania firmowego na temat kolekcji Wiosna 2017 i zespół Berghausa ogłosił wyprodukowanie najlżejszej wodoodpornej kurtki 3L, która waży zaledwie 97 g i charakteryzuje się doskonałą oddychalnością. To z pewnością będzie najważniejszy produkt w naszej przyszłej kolekcji.

***

Oficjalnym dystrybutorem marki Berghaus w Polsce jest firma Incbrands Sp. z o.o. z Warszawy.

Kontakt:
Damian Nowicki i Wojciech Cieślar
e-mail: damian.nowicki@intersocks.com, kom. 668 000 547
e-mail: wojciech.cieslar@intersocks.com, kom. 533 371 350

***

Damian Nowicki

Damian Nowicki
Dyrektor Handlowy w Incbrands Sp. z o.o.
Swoje bogate doświadczenie w handlu artykułami sportowymi zdobywał m.in. w Amersport Sp z o.o. (marka Converse) oraz Intersocks Polska Sp. z o.o. (marki Crocs, Ironman). Od stycznia 2016 roku Dyrektor Handlowy w firmie Incbrands Sp z o.o., wchodzącej w skład Intersocks Group.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0