HomeRynek outdoor

„Pan Deuter” czyli Bernd Kullmann uhonorowany nagrodą OutDoor Honor Award 2016

Targi OutDoor oraz European Outdoor Group (EOG) oddały hołd człowiekowi, który miał ogromny wkład w branżę outdoorową. Podczas targów OutDoor Bernd Kullmann, były dyrektor generalny producenta plecaków – firmy Deuter oraz weteran branży outdoorowej, został uhonorowany nagrodą OutDoor Honor Award 2016.

Bernd Kullmann uhonorowany OutDoor Honor Award 2016Bernd Kullmann uhonorowany OutDoor Honor Award 2016

Prezenter telewizyjny, Michael Pause, który prowadził uroczystość wręczenia nagród, tak mówił o osiągnięciach Bernda Kullmanna: „Pomimo ponad 100-letniej tradycji, firma Deuter nie byłaby tu gdzie jest dzisiaj bez Bernda Kullmanna”. Może i nie istnieje marka plecaków o nazwie Kullmann, ale od ponad 25 lat nazwa Deuter była tak blisko związana z nazwiskiem Kullmann, że można by pomyśleć, że była to firma rodzinna, a on sam był jej założycielem.

Jednak sam zainteresowany szybko odrzuciłby takie dywagacje. Może i jest postrzegany jako „Pan Deuter”, ale Bernd Kullmann zawsze uważał plecaki i stworzony przez siebie zespół za rzeczy najważniejsze. – Robiłem tylko to co potrafiłem najlepiej: wspinałem się, – powiedział kiedyś o sobie. I trzeba przyznać, że był w tym dobry. W wieku 24 lat wspiął się na Everest dźwigając plecak i mając na sobie jeansy – całkiem niezłe osiągnięcie. Jednak góry to tylko jeden z filarów na których opiera się życie Bernda Kullmanna.  – Rodzina, praca i wspinanie – wszystkie te trzy rzeczy muszą być w równowadze – mówi Kullmann, który jest również kibicem klubu Karlsruher SC.

Bernd KullmannBernd Kullmann

Po dołączeniu do firmy Deuter szybko zasłynął ze swoich nowatorskich pomysłów i inicjatyw, a jako dyrektor generalny wymagał tego samego od swojego zespołu – bycia twórczym. Bernd Kullmann szybko zdał sobie sprawę, że kariera nauczyciela nie jest dla niego. Pomimo doskonałych kwalifikacji, opuścił sektor edukacyjny, aby móc lepiej łączyć wspinanie z pracą. W 1986 r. zaczął pracować dla firmy Deuter jako obwoźny sprzedawca plecaków. Sam miał okazje testować plecaki, które sprzedawał. Jego spontaniczna, autentyczna osobowość była zawsze jedną z jego największych zalet. Drugą jego zaletą był duch innowacyjności. Dla przykładu: to Berndowi Kullmannowi zawdzięczamy stworzenie pierwszego, regulowanego nosidełka dla dzieci z certyfikatem bezpieczeństwa TÜV oraz wprowadzenie ochraniaczy na kręgosłup w plecakach rowerowych.

Bernd Kullmann szybko awansował z obwoźnego sprzedawcy na managera ds. produktu, a następnie na szefa działu plecaków, aby w końcu, w 2006 r. zostać dyrektorem generalnym firmy. Bernd Kullmann to gracz zespołowy, który wierzy, że zespół działa najlepiej kiedy ludzie lubią swoją pracę – i posiadają właściwe otoczenie, w którym mogą pracować. To właśnie dzięki jego inicjatywie personel firmy Deuter przeniósł się do nowego, bardziej odpowiedniego budynku na przełomie 2012 i 2013 r. W charakterystyczny dla siebie sposób, zaangażował swoich pracowników od samego początku – od etapu planistycznego – w proces podejmowania decyzji dotyczących wyglądu ich nowego biura.

Bernd Kullmann od zawsze miał skłonność do myślenia poza schematami. Od 1993 r. aktywnie wspierał współpracę biznesową, opartą na autentycznym partnerstwie, z producentem plecaków z Wietnamu. Od początku wierzył, że dobre i uczciwe warunki pracy są równie ważne w Azji i będzie to miało również bezpośrednie przełożenie na jakość produktu. Dzisiaj firma Deuter jest członkiem organizacji Fair Wear Foundation, w której wypracowała sobie pozycję lidera.

Bernd Kullmann również nieustannie podkreśla znaczenie ochrony środowiska oraz zrównoważonej produkcji. Był aktywnie zaangażowany w dział outdoorowy Niemieckiego Stowarzyszenia Branży Produktów Sportowych (BSI) oraz w organizację

Kuratorium Sport & Natur e.V. W 2013 r. Bernd Kullmann przekazał stery firmy swojemu następcy i od tamtej pory działa jako ambasador marki Deuter.

Więcej informacji na: www.outdoor-show.com.

Źródło: OutDoor 2016

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0