HomePrasa outdoorowaMagazyn 4outdoor

Zapraszamy do lektury najnowszego Magazynu 4outdoor Biznes

Nauki nigdy dość – tak można powiedzieć przed zbliżającą się, piątą już edycją ISPO ACADEMY, która odbędzie się w dniach 12-13 października. Na przestrzeni wspomnianych pięciu lat branża outdoorowa niewątpliwie bardzo się rozwinęła, przeszła ewolucję ku jeszcze większej profesjonalizacji, jednak nikt z nas nie może osiąść na laurach, to nie koniec nauki! W nieustannym zdobywaniu nowej wiedzy i biznesowych umiejętności pomagają targi ISPO, organizując właśnie polską edycję ISPO ACADEMY.

okladka-magazyn-4outdoor-nr-43-druk

Dwudniowe spotkanie rozpocznie się w środę; tego dnia tematyka seminariów będzie dotyczyła przede wszystkim działalności sklepów sportowych i outdoorowych, a wykłady przeznaczone są zarówno dla sklepów stacjonarnych oraz online. W czwartek szkolenia zostaną poświęcone zarówno tematyce sprzętowej, jak i biznesowej. Są dedykowane sklepom, producentom oraz eksporterom. Nie zabraknie również dyskusji organizowanej przez Polish Outdoor Group i ISPO oraz atrakcji przygotowanych specjalnie dla zaproszonych na Akademię dziennikarzy. Pełen program oraz prezentacja sylwetek prelegentów zamieszczamy na kolejnych stronach naszego Magazynu.

To przed nami, a tuż za nami – dwa ważne targowe wydarzenia. W połowie lipca w niemieckim Friedrichshafen odbyła się kolejna edycja targów OutDoor. W tym roku wystawa skupiła 21 507 odwiedzających z 92 państw. Na przestrzeni 12 hal wystawiło się 960 producentów z 40 krajów. Bezpośrednio z targów wydarzenie relacjonowało 1031 dziennikarzy z 31 krajów. W tym roku ich pracę uzupełniły działania 137 blogerów w ramach OutDoor Blogger Base. W numerze prezentujemy krótkie podsumowanie targów OutDoor, wzbogacone o drugą część nowości na sezon wiosna-lato 2017, do których należą także zwycięzcy nagród OutDoor Industry Award.

Drugim ważnym wydarzeniem była wystawa ISPO w Szanghaju, na której gościł Piotr Turkot. Dzięki jego wizycie dysponujemy relacją z pierwszej ręki, a także zestawem rozmów o tym, co producentom i odwiedzającym mogą zaoferować azjatyckie targi.

„Większość firm europejskich eksportuje swoje produkty do innych krajów. Jednak wielkie pytanie brzmi – jakie będą rynki w przyszłości? Z mojej perspektywy, rynki amerykański i europejski znajdują się w stanie stagnacji. Konkurencja jest coraz większa. Przeważa pogląd, że nie należy spodziewać się dużych dochodów w najbliższych latach, a zatem co będzie rynkiem przyszłości? I wydaje się oczywistym, że wraz ze wszystkimi wspierającymi branżę sportową inicjatywami ze strony rządu chińskiego, do roku 2022 około 500 milionów mieszkańców Chin będzie fizycznie aktywnych trzy razy w tygodniu. Wszyscy oni będą potrzebować i domagać się produktów, marek, będą gotowi inwestować” – mówi obiecująco Tobias Gröber, przedstawiciel targów ISPO. Zachęcamy więc do uważnego przyjrzenia się zarówno rynkowi azjatyckiemu, jak i organizowanym tam wystawom. Pomóc w tym może także lektura rozmowy o ISPO SHANGHAI Market Indroduction Programme oraz wywiad ze wspinaczką Aleksandrą Przybysz, która od lat mieszka i pracuje w Chinach.

W tym numerze zadbaliśmy także o dawkę informacji sprzętowej – Kacper Tekieli wziął pod lupę kurtki ze sztuczną ociepliną, zwracając szczególną uwagę na produkty hybrydowe. „W miarę tworzenie coraz to bardziej zaawansowanych technologii i szycia bardziej złożonych części odzieży, zaczęto zwracać jeszcze większą uwagę na zapotrzebowanie poszczególnych części ciała na dodatkowe ocieplenie, a w wypadku innych – dodatkową wentylację. W tym momencie każda z kurtek szyta przez czołowe branżowe firmy dogrzewa klatkę piersiową i plecy i jednocześnie pozwala na cyrkulację powietrza i jak najbardziej swobodne oddychanie w okolicach pach i boków” – wyjaśnia nasz Autor.

Ponadto na kolejnych stronach znajdziecie relację z kontraktacji marki Outhorn, wyniki najnowszych badań prowadzonych przez European Outdoor Group oraz wieści z rynku outdoorowego, w tym barometr rynku z rekordowym wynikiem za sierpień.

Do zobaczenia na ISPO ACADEMY!

Spis treści 4outdoor Biznes nr 43 (5/2016, wrzesień):

  • Marka Viking zmienia logo i kolekcję . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
  • Adam Bielecki we współpracy z marką BLACKYAK . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
  • Firma Crag Sport przedstawicielem marki Hydro Flask na polskim rynku . . . 4
  • INTERSPORT Polska po pierwszym półroczu na małej stracie . . . . . . . . . . . . 6
  • Marka Ferrino na polskim rynku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
  • Barometr rynku: rekordowy sierpień! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
  • Badania EOG: wyniki sprzedaży z pierwszego półrocza podtrzymały
  • umiarkowane wzrosty rynku outdoorowego z 2015 roku . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
  • GORE-TEX® SURROUND® – sucho i komfortowo z każdej strony . . . . . . . . 10
  • Nowi pracownicy i awans w Snow PR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
  • Marka Milo podbija Amerykę Południową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
  • ISPO ACADEMY 2016 . . .12
  • OutDoor 2016 – dojrzała branża . . . . . . . . . . 18
  • „Pan Deuter”, czyli Bernd Kullmann odznaczony nagrodą OutDoor Honor Award 2016 . . . 19
  • Targi OutDoor przyznają branży złoto – OutDoor Industry Gold Award . . . . . . 20
  • Pierwszy ambasador Outhorn i nowa marka w dystrybucji OTCF . . . . . . . . .36
  • Nowości na sezon wiosna-lato 2017 . . . . . . . 22
  • SHANGHAI CZEKA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
  • W Chinach kształtuje się największy rynek konsumencki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
  • Chiny od środka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
  • Jak zacząć przygodę z chińskim rynkiem? . . 32
  • Pierwszy ambasador Outhorn i nowa marka w dystrybucji OTCF . . . . . . . . .36
  • Lekkie kurtki ze sztuczną ociepliną……………… 38

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    wi mi 8 lat ago

    czy Outhorn przejął 4outdoor ? bo od jakiegoś czasu można by powiedzieć 4outdoor jest jedną wielką reklamą tej marki i nic więcej …