Raven kończy współpracę z Patagonią i stawia na rozwój innych marek

Raven, wyłączny krajowy dystrybutor kilkunastu uznanych brandów outdoorowych, poinformował o zakończeniu współpracy z marką Patagonia. Powodem rozstania były jej słabsze od zakładanych wyniki sprzedażowe na polskim rynku. W związku z powyższym, Raven skoncentruje na rozwijaniu pozycji rynkowej kluczowych marek z jego portfolio, takich jak Marmot, AKU, Teva czy Hoka One One, jak również wprowadzaniu do Polski nowych brandów – SealSkinz oraz ExOfficio.

Raven w pełni zamierza zaangażować się w rozwój kluczowych marek już będących w jego portfolio, jak również wprowadzić do polskich sklepów nowe brandy. Z jednej strony oznacza to zwiększoną sprzedaż oraz promocję już uznanych na rodzimym rynku marek, jak Marmot, AKU czy Teva – w jej wypadku rozwijane będą również działania na rynkach Europy Wschodniej. Z drugiej strony nacisk postawiony zostanie na rozwój producentów obecnych w Polsce od niedawna, lub takich, których dystrybucję Raven przejął w ostatnich miesiącach. Mowa tu m.in. o markach Hoka One One czy Kamik. Ze względu na ich duży potencjał oraz pozycję w krajach Europie Zachodniej i Ameryki Północnej, dystrybutor zapewni im dodatkowe wsparcie promocyjne. Warto podkreślić, iż pierwszy z wymienionych brandów, od kilku lat figurujący w portfolio amerykańskiego koncernu Deckers Outdoor Corporation (właściciela m.in. Tevy), może pochwalić się najwyższym w skali globu wzrostem sprzedaży na rynku biegowym. Kamik z kolei to kanadyjska legenda outdooru, z niemal 120-letnim doświadczeniem w branży, oferująca specjalistyczne obuwie dla całej rodziny, zarówno na lato, jak i na siarczyste mrozy.

patagonia-logotyp-2051x813-px

Ponadto, Raven przejmuje pod swoje skrzydła 2 zupełnie nowe brandy. Pierwszym z nich jest brytyjski Sealskinz https://www.sealskinz.com, znany z produkcji wodoodpornych rękawic, skarpet i czapek. Drugi to amerykański ExOfficio https://www.exofficio.com, produkujący wysokiej jakości odzież dla podróżników czy miłośników safari, chroniącą skórę przed poparzeniami słonecznymi oraz insektami. Wkrótce pojawią się oficjalne komunikaty w związku z początkiem współpracy z oboma producentami.

Co do samej Patagonii, nie wycofuje się ona z Polski, ale trafi pod skrzydła nowej firmy agencyjnej. Z Ravenem związana była przez ponad 4 lata, wraz z jej pojawieniem się w Polsce w kwietniu 2012 roku. Z jej sprzedażą od początku wiązane były duże oczekiwania. Przez ponad 40 lat obecności na rynku firma dorobiła się pozycji jednego z ogólnoświatowych liderów w segmencie odzieży i sprzętu outdoorowego. Założona została przez charyzmatycznego Yvona Chouinarda – legendę wspinaczki i znanego aktywistę w dziedzinie ochrony przyrody. Swoje poglądy przeniósł on do biznesu, dzięki czemu Patagonia od zawsze kojarzona była jako marka, której nadrzędnym celem jest produkcja związana z poszanowaniem środowiska naturalnego. Wiązało się z wieloma decyzjami, które przyczyniły się do wzrostu jej popularności, m.in. o bazowaniu w produkcji na bawełnie organicznej i surowcach recyklingowych. O tym, że Patagonii nigdy obcy nie był termin CSR (Corporate Social Responsibility – Społeczna odpowiedzialność Biznesu) świadczy również decyzja o powołaniu do życia stowarzyszenia „1% for planet”, którego członkowie przeznaczają 1% rocznego dochodu na działania związane z ratowaniem planety.

Informacja prasowa firmy Raven

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0