Patagonia zmienia struktury w Polsce

„Wytwarzaj najlepsze produkty, nie niszcząc niepotrzebnie środowiska naturalnego, i wykorzystuj biznes do tego, by inspirować i wdrażać rozwiązania będące odpowiedzią na kryzys ekologiczny”. Tak brzmi deklaracja celów i misji, przyjęta przez założoną przez Yvona Chouinarda w 1974 roku firmę Patagonia. Firmę pod każdym względem wyjątkową, inspirującą, wykraczającą poza standardy zarówno w produkcji wysokiej klasy odzieży, jak i prowadzenia biznesu.

patagonia-logotyp-2051x813-px

Patagonia obecna jest w Polsce od kilku lat, zmienia model sprzedażowy w Polsce z dystrybucyjnego na agencyjny. Nowym przedstawicielem marki będzie Piotr Łupicki, który związany jest z branżą outdoorową od ponad pięciu lat (Raven Outdoor, Regatta Polska). Osobą odpowiedzialną za PR będzie Piotr Śnigórski.

Piotr Łupicki:

Wraz z nowym modelem agencyjnym, klienci otrzymają jedne z najlepszych warunków na rynku odzieżowym. Będą mieli również zapewnione bezpośrednie wsparcie sprzedażowe oraz udział w licznych wyrazistych i skutecznych akcjach promocyjnych i marketingowych Patagonii. Uzyskają też bezpośredni dostęp do nowoczesnej platformy sprzedażowej B2B oraz jednego z największych magazynów odzieżowych w Europie, co znacznie usprawni zamówienia. Model agencyjny pozwoli klientom uzyskać wyższe marże na zamówienia sezonowe oraz na domówienia „asap”. Patagonia zamierza poprawić ekspozycję marki w Europie dzięki inwestycjom typu shop-in-shop, a my jako zespół chcemy wykorzystać jej wszystkie mocne strony, wzmocnić jej pozycję na polskim rynku i dostarczyć klientom jak najlepszy serwis.

Piotr Śnigórski:

Patagonia to marka wyjątkowa, niemal kultowa, posiadająca największy potencjał marketingowy w całej branży outdoorowej i nie tylko. To ubrania nie tylko dla wspinaczy, ale również dla narciarzy, surferów, podróżników, biegaczy, wędkarzy i ogromnej grupy ludzi nie związanych z aktywnościami outdoorowymi, ale dbających o środowisko i chcących kupować świadomie i etycznie. Sam od kilku lat używam ubrań Patagonii w górach całego świata i bardzo sie cieszę, że mogę być w jakiś sposób związany z tą marką.

Yvon Chouinard od początku stawiał na prostotę, funkcjonalność i bezkompromisową jakość wyrobu. Była to odzież stworzona przez wspinaczy, dla wspinaczy, miała sprawdzić się w każdych warunkach, w każdej sytuacji, na każdej szerokości geograficznej.  Ta idea przyświeca firmie do dziś. Obecnie Patagonia jest trzecią na świecie marką outdoorową, oferując bardzo bogate i przemyślane kolekcje dla alpinistów, wspinaczy, narciarzy, surferów, podróżników, wędkarzy, biegaczy oraz ubrania codziennego użytku. Status ten został osiągnięty mimo wyjątkowo niestandardowego podejścia do prowadzenia biznesu. Priorytetem nigdy nie był rozwój za wszelką cenę czy zwiększenie zysków, lecz produkcja świetnych wyrobów, partnerskie traktowanie pracowników oraz dbałość o środowisko. Projekty Patagonii nigdy nie podążały za obowiązującymi trendami, lecz zachowując przez lata tę samą funkcjonalną formę, stworzyły własny styl, kopiowany przez innych producentów.

Yvon Chouinard przed swoim pierwszym warsztatem Tin Shed, Ventura, Kalifornia (fot. Tim Davis / Patagonia)

Yvon Chouinard przed swoim pierwszym warsztatem Tin Shed, Ventura, Kalifornia
(fot. Tim Davis / Patagonia)

Deklaracja firmy nie jest jedynie pustym hasłem. Patagonia nie tylko stara się minimalizować wpływ na środowisko naturalne, ale również inspiruje inne przedsiębiorstwa do pójścia tą drogą.  W 2001 roku Yvon został współzałożycielem organizacji 1% dla Ziemi, sojuszu przedsiębiorstw zobowiązujących się do przekazywania co najmniej 1 procenta rocznych przychodów netto grupie zweryfikowanych wcześniej organizacji zajmujących się ochroną środowiska.  Wprowadzony został program recyclingu „Common Threads”, polegający na produkcji nowych ubrań z użyciem poliestru z odzysku. Puch kupowany jest tylko od sprawdzonych producentów, kontrolowanych pod kątem etyki chowu, coraz większy procent stanowi też puch pozyskany z rynku wtórnego. Do produkcji używana jest wyłącznie bawełna organiczna.

Bus na trasie The Worn Wear Mobile Tour (fot. Patagonia)

Bus na trasie The Worn Wear Mobile Tour (fot. Patagonia)

Wyjątkową na skalę światową jest również akcja „Worn Wear” w której kalifornijska firma namawia, by nie kupować niepotrzebnie ich nowych produktów, lecz by jak najdłużej użytkować już posiadane ubrania, w miarę możliwości naprawiając je, lub by kupować używane, a gdy produkt jest już niemożliwy do naprawienia, by przekazać je Patagonii, by mogła go zrecyklingować. W miarę możliwości minimalizowane jest również zużycie energii na każdym etapie produkcji. Etyka w działaniu dotyczy nie tylko środowiska naturalnego, ale również ludzi. Firma wspiera lokalne społeczności, a produkcja odbywa się wyłącznie w sprawdzonych fabrykach oferujących godne wynagrodzenie i w których nie pracują nieletni.

Wierność zasadom, dbałość o środowisko, a przede wszystkim produkcja doskonałej, wytrzymałej i estetycznej odzieży outdoorowej sprawia, że Patagonia ma obecnie status marki wyjątkowej, posiadającej rzeszę oddanych użytkowników i fanów.

Kontakt: info@patagoniapolska.pl

Informacja prasowa

Więcej o twórcy Patagonii możecie przeczytać w wywiadzie „Yvon Chouinard. Filozofia prostoty”, jaki ukazał się w 2011 roku Magazynie 4outdoor nr 17 oraz w portalu wspinanie.pl.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0