Ukazał się najnowszy Magazyn 4outdoor Biznes – edycja na ISPO MUNICH 2017

Można powiedzieć, że nowy rok dla branży outdoorowej i sportowej rozpoczyna się nie 1 stycznia, lecz targami ISPO MUNICH. Te już przed nami, w dniach od 5 do 8 lutego w Monachium.

Fotografia na okładce: Marek Ogień/ Pajak /Lange&Lange

ISPO MUNICH już dawno przestały być tylko targami. Organizatorzy rozszerzyli zakres oferty wystawy, ale i samo wydarzenie w sposób naturalny spełnia wiele innych funkcji. Na kolejnych stronach przedstawiamy najważniejsze wydarzenia w programie ISPO MUNICH, publikujemy również listę polskich wystawców (40 firm) oraz przedstawicieli zagranicznych marek, z którymi będzie można spotkać się w Monachium. Targi to festiwal nowych produktów i trendów – prezentujemy przegląd wybranych nowości na sezon jesień-zima 2017/18 od czołowych zagranicznych i polskich marek.

W tym roku jednym z głównych tematów, wokół których będą odbywać się branżowe dyskusje w Monachium, jest rola kobiet w branży outdoorowej i sportowej. Zagadnienie to łączy ISPO MUNICH z polską edycją ISPO ACADEMY, która odbyła się w październiku 2016 roku. W minionej akademii wzięło udział 189 przedstawicieli sklepów, dystrybutorów oraz właścicieli marek oraz 11 dziennikarzy. Poza licznymi panelami szkoleniowymi prowadzonymi przez specjalistów, odbyły się także dwie istotne branżowe dyskusje. O tej dotyczącej „płci pięknej” piszemy w relacji z ISPO ACADEMY. W rozmowie wzięło udział pięć kobiet i dwóch mężczyzn. Problem z obecnością kobiet w branży outdoorowej z pewnością istnieje, bo, jak zauważyła Joanna Biernacka-Goworek, do samej dyskusji udało się wytypować zaledwie 15 kobiet, z czego większość i tak odmówiła udziału. Zachęcamy do lektury w ramach przygotowania do tematu przed ISPO MUNICH.

Druga dyskusja (w której uczestnikami byli już wyłącznie mężczyźni…) dotyczyła przyszłości sklepów outdoorowych w Polsce. Temat ważny, gdyż nasz rynek podlega nieustannym przemianom, co wpływa na sklepy, ich strategię i przyszłość. Pomimo zmian i dobrej sytuacji (o czym można wnioskować na podstawie naszego barometru rynku) pewne wyzwania wciąż pozostają te same: m.in. wojna na przeceny, konkurencja dla sklepów stacjonarnych ze strony internetu oraz dla sklepów multibrandowych ze strony sklepów firmowych. Zapraszamy do lektury zapisu z tej dyskusji, także w języku angielskim. Uzupełnieniem tematu może być krótka rozmowa z Łukaszem Tyrolem, Dyrektorem Sportu Turystyka górska/Wspinaczka Decathlon Polska, który przedstawia perspektywę tej wielkiej sieci (46 sklepów w Polsce) na polski rynek.

Do ważnych wydarzeń z ostatnich miesięcy należy również konferencja biznesowa European Outdoor Summit. Kolejna edycja odbyła się we wrześniu w Barcelonie; udział w niej relacjonuje Piotr Turkot z 4outdoor. Do stolicy Katalonii przybyło około 300 ważnych graczy – od menadżerów, właścicieli, kadry zarządzającej po przedstawicieli najważniejszych branżowych targów, dziennikarzy i liderów opinii. Szczelnie wypełniony program i wiele okazji do nawiązywania nieformalnych kontaktów, a przede wszystkim dyskusje o najważniejszych dla europejskiej branży outdoorowej zagadnieniach – tak właśnie w wielkim skrócie można podsumować European Outdoor Summit.

Na naszym rodzimym podwórku również dużo się dzieje – nowe sklepy, nowe marki, przetasowania wśród dystrybutorów i agentów. Z najnowszymi wieściami z branży outdoor można zapoznać się na stronie www.4outdoor.pl. A tymczasem do zobaczenia na ISPO MUNICH!

Magazyn jest dostępny w księgarni wspinanie.pl.

Spis treści 4outdoor Biznes nr 44 (1/2017, styczeń):

  • Zmiany w HBMM – powstaje Fenix Eastern Europe Polska . . . . . . . . . . . . . . . 6
  • Martes Sport Premium w Domach Towarowych Wars Sawa Junior . . . . . . . . . 6
  • Barometr rynku: 2016 na zielono! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
  • Patagonia zmienia struktury w Polsce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
  • SALEWA podpisuje umowę z GOPR i TOPR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
  • Berghaus dostaje kolejną nagrodę – Gold OutDoor Industry Award . . . . . . . . 8
  • Krzysztof Wielicki – ambasador marki Berghaus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
  • Decathlon dla każdego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
  • Rozmowa z Łukaszem Tyrolem z Decathlon Polska
  • European Outdoor Summit 2016 . . . . . . . . . . . 10
  • Jack Wolfskin Arctic Bootcamp 2016 …………………………… 12
  • Targi ISPO MUNICH 2017 . . . 14
  • Polscy wystawcy na targach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
  • Polscy przedstawiciele marek na targach . . . . . . . . . . . 17
  • Nowości na sezon jesień–zima 2017/18 …. 18
  • Podsumowanie ISPO ACADEMY 2016 . . . . . 24
  • Przyszłość sklepów outdoorowych w Polsce/ Future of Outdoor Shops in Poland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
  • Podsumowanie ISPO ACADEMY 2016 . . . . . 24

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0