ISPO MUNICH 2017, pierwsze podsumowanie – było rekordowo!

Dzisiaj dobiegają końca targi ISPO MUNICH 2017. Przez 4 ostatnie dni monachijskie centrum targowe odwiedziła rekordowa liczba ponad 85 000 gości. Dokładnie 2732 wystawców prezentowało swoje najnowsze produkty, z którymi trafią na rynek w 2017 roku. Pozytywna energia towarzyszyła wypełnionym po brzegi halom targowym, dodając impetu biznesowym rozmową i spotkaniom.

ISPO MUNICH 2017 odnotowało kolejne rekordy (fot. Messe Muenchen)

Prezes Messe München Klaus Dittrich tak podsumowuje, kolejną udaną edycję:

Nawet teraz, gdy żyjemy w cyfrowym świecie, jego „analogowa” wersja okazuje się być niezastąpiona. To było jednoznacznie widoczne podczas ISPO MUNICH. Targi stały się miejscem gdzie rozwijane są biznesowe strategie, zacieśnia się współpraca – to wszystko jest istotą targowych spotkań”.

W jakimś stopniu to zjawisko opisało sympozjum, które odbyło się pod patronatem ISPO i adidasa, pod tytułem „Cyfryzacja jako impuls wzrostu dla całej branży”. ISPO MUNICH scala sportową i outdoorową branżę, od małych specjalistycznych sklepów po liderów globalnego rynku. Jak dodaje Klaus Dittrich:

Nasze targi to świetna platforma do wspólnych poszukiwań rozwiązań dla wyzwań jakie stoją przed naszym sektorem w przyszłości. Oczywiście nie da się ich znaleźć podczas 4 targowych dni. Dlatego też dzięki naszym działaniom, takim jak choćby ISPO OPEN INNOVATION, czy strona ISPO.com, możemy to robić przez 365 dni w roku.

Wracając do statystyk, tegoroczną edycję odwiedziło ponad 85 000 gości ze 120 krajów. To wzrost o około 6% w porównaniu do poprzedniego roku (2016: 81 368). Kończące się właśnie targi były najbardziej międzynarodową imprezą w historii. Największe wzrosty zanotowano wśród odwiedzających z takich krajów jak: Włochy, Rosja, Wielka Brytania, Chiny i USA. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Gelszus Market Research 97% odwiedzających wskazało, że ich wizyta na targach była „warta zachodu”, stawiając imprezie oceny od „dobrej” po „wyśmienitą”.

Organizatorzy zanotowali również rekord w liczbie wystawców – w targach wzięło bowiem udział 2732 firmy (co daje 3% wzrost w porównaniu z 2016 rokiem). Trend który był zauważalny w ostatnich latach, również podczas tej edycji znalazł potwierdzenie: „Sektor elektroniki, który najbardziej zaznaczył swoją obecność, co raz bardziej zadomawia się w branży sportowej” podkreśla Klaus Dittrich. Mogliśmy się o tym przekonać oglądając choćby takie produkty jak wyposażone w sensory kijki narciarskie, wszelkiej maści systemy virtual reality, czy cyfrowego „instruktora narciarskiego”, którego czujnik zlokalizowano wewnątrz podeszwy buta.

Na zakończenie tego pierwszego podsumowania warto podkreślić, że rekordowa była również liczba wystawców z Polski – w tym roku do Monachium przyjechało bowiem 40 polskich firm! Wśród najważniejszych naszych wystawców trzeba wymienić takie firmy/marki jak Iguana Group, 4F, Viking, Majesty, Comodo, JMP, BodyDry, czy Spaio. Segment outdoor reprezentowany był przez niezawodne marki – Pajak, Milo, 4 Fun. W udany sposób, prezentując innowacyjny pomysł, zaprezentowała się również firma Aerosize. Z kolei „najcieplejszym śpiworem świata” chwalił się Pajak. Punktem kontaktowym, już po raz kolejny, okazało się być stoisko Polish Outdoor Group.

Monachium odwiedziło wielu gości z Polski – przedstawicieli zachodnich marek, dystrybutorów, agentów, właścicieli sklepów, specjalistów odpowiedzialnych za zakupy, liderów opinii, menadżerów, właścicieli największych polskich sieci sklepów sportowych, blogerów i dziennikarzy. Nie znamy jeszcze odpowiednich statystyk, ale jedno możemy potwierdzić – język polski był słyszalny na każdym targowym kroku!

 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0