Arc’teryx również wycofał się z Outdoor Retailer Show

W następstwie kroków podjętych przez gubernatora stanu Utah i stanowczej decyzji Patagonii o rezygnacji z udziału w targach Outdoor Retailer Show w Salt Lake City, również marka Arc’teryx ogłosiła, że nie będzie uczestniczyć w wystawie. Decyzja jest znakiem protestu wobec działań gubernatora.

Salt Lake City jest gospodarzem show dwa razy w roku od 1996 roku. Impreza przynosi budżetowi federalnemu szacunkowo 45 mln$ rocznie. Wcześniej w tym tygodniu Patagonia ogłosiła, że rezygnuje z uczestnictwa Outdoor Retailer, z powodu decyzji gubernatora Herberta wzywającej administrację Trumpa do podpisania dokumentu wypowiadającego ochronę rezerwatu Bears Ears w Utah. Kilka dni po decyzji Patagonii również marka Arc’teryx dołączyła do protestu rezygnując z udziału w targach. 

Branża outdoorowa ma obowiązek chronić dzikie miejsca, które są tak ważne dla naszych klientów. Arc’teryx jest członkiem zrzeszenia branży outdoorowej Conservation Alliance. Od 2014 roku dokładaliśmy znacznej części wysiłków podejmowanych w ramach stowarzyszenia na rzecz ochrony Bears Ears. Wspieraliśmy lokalne organizacje oddolne, pracowaliśmy także nad ustawowymi rozwiązaniami. Niedawno Arc’teryx pomógł sfinansować Friends of Cedar Mesa i Utah Dine Bike Yah, przedsięwzięcia majce pomóc w ustanowieniu rezerwatu. Byłem dumny dołączając do moich partnerów z branży outdoorowej w liście do prezydenta Obamy, w którym prosiliśmy go o ochronę tych terenów w południowym Utah, które tak cenione są przez naszą społeczność – wspinaczy, turystów i miłośników przyrody. Ochrona gruntów publicznych dla przyszłych pokoleń jest ważnym elementem zestawu wartości naszej marki i będziemy wykorzystywać nasz wpływ w sposób, który jest zgodny z tymi wartościami – powiedział Jon Hoerauf, prezes firmy Arc’teryx.

Hoerauf pojedzie do Waszyngtonu wraz z reprezentacją Conservation Alliance i dwudziestoma jeden innymi reprezentantami branży outdoorowej, by 6 maja zachęcać polityków do ochrony terenów i dróg wodnych, w tym Bears Ears National Monument.

Utrata dwóch głównych producentów jest poważnym ciosem dla Outdoor Retailer. Inne marki także zasygnalizowały poparcie dla wyprowadzki z Salt Lake. Black Diamond Equipment wypowiedział się słowami założyciela marki, Petera Metcalfa: prowadzenie show w Utah sprawia, że branża staje się uwikłana w „atak na grunty publiczne”.

Targi w dużej mierze zależą od bliskości gór i – w oczywisty sposób – od dostępności infrastruktury targowej. Jednak inne miasta mają również wystarczające możliwości konferencyjne i dysponują odpowiednią lokalizacją w sąsiedztwie gór. Gubernator Kolorado, John Hickenlooperm już wyraził chęć sprowadzenia targów Outdoor Retailer do jego stanu.

Źródło: gearjunkie.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0