HomeRynek outdoor

Jutro startują targi ISPO BEIJING 2017 – konferencja prasowa

Już jutro wystartują targi ISPO BEIJING 2017. Przez następne 4 dni, 15-18 lutego, okolice kompleksu letnich Igrzysk Olimpijskich z 2008 roku będą tętnić targowym życiem. Organizatorzy spodziewają się rekordowej edycji, która powinna potwierdzić dynamicznie rozwijającą się popularność aktywności sportowych i outdoorowych w Chinach. Imprezą towarzyszącą są po raz kolejny targi Alpitec China, związane z infrastrukturą ośrodków narciarskich.

Igrzyska Olimpijskie – tym razem zimowe (sic!) – ponownie zawitają do Pekinu w 2022 roku. To wielkie przedsięwzięcie angażuje chińskie władze, które planują zwiększone nakłady na infrastrukturę związaną ze sportami zimowym oraz, co najważniejsze, aktywizowanie społeczeństwa do aktywności sportowych.

Konferencja prasowa ISPO BEIJING 2017, 14 luty (fot. 4outdoor.pl)

O rozpoczynających się targach oraz szansach jakie otwierają się przed branżą sportową w Chinach mówili goście zaproszeni na konferencję prasową: Klaus Dittrich (Prezes Messe Muenchen), Thomas Mur (przedstawiciel Fiera Bolzano, Alpitec China), Richard Beck (W.L. Gore), Nini Nie (menadżer Thaiwoo Resort Ski) oraz Parry Chung (dyrektor zarządzający Adsale Group).

Klaus Dittrich wskazał na stały rozwój targów pekińskich – w tym roku wystawią się 502 firmy, które zaprezentują produkty 728 marek. Wśród których nie zabraknie również outdoorowych brandów – takich jak CamelBak, Salewa, Primus, Hanweg, Fjallraven, Petzl, Scarpa, Dynafit, Asolo, Tatonka,  Kailas, Aku, Millet, Vibram, Garmont, Julbo, Black Diamond, Vaude, czy Deuter. Na targach znajdą się również stoiska producentów materiałów – PrimaLoft i Gore-Tex.

Klaus Dittrich – CEO Messe Muenchen (fot. 4outdoor.pl)

Rosnąca popularność sportu w Chinach (boom na bieganie i fitness, rozwijająca się popularność outodooru – w tym wspinaczki), zaangażowanie władz w przygotowania olimpijskie to czynniki, które stanowią świetne otoczenie społeczne i biznesowe ISPO BEIJING. Sama impreza oprócz rosnącej powierzchni targowej, podobnie jak w Monachium (ISPO MUNICH), dostarcza wielu ważnych merytorycznie i do tego cieszących się dużą popularnością konferencji, wykładów i seminariów. Wystarczy wspomnieć, że liczba rejestracji na każdą z tematycznych konferencji wchodzących w skład ISPO ACADEMY przekracza 300 zgłoszeń.

Szef Messe Muenchen zwrócił się również z podziękowaniami do partnerów targów, wśród najważniejszych wymienił organizatora Alpitec China, Imprezy towarzyszącej targom ISPO BEIJING od 9 lat.

Thomas Mur (Fiera Bolzano, Alpitec China) – fot. 4outdoo.pl

Thomas Mur, przedstawiciel targów z Bolzano, które organizują Alpitec China, podkreślił wiodącą rolę tej wystawy infrastruktury narciarskiej. Podczas Alpitec China prezentowane są m.in. armatki śnieżne, ratraki, systemy wypożyczalni sprzętu, wyciągi narciarskie. Na wszystkie te urządzenia rośnie w Chinach zapotrzebowanie – już w tym momencie działa tu 568 resortów narciarskich, w najbliższych latach spodziewana jest budowa kolejnych 400 ośrodków (do 2022 roku). W tym roku na tej imprezie wystawia się 68 firm z 11 krajów – takich jak: Austria, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Włochy, Słowenia, Szwecja, Rosja i USA (będziemy informować jak na targach pojawi się polski wątek w tym segmencie ;).

Nini Nie (Thaiwoo Resort Ski) – fot. 4outdoor.pl

Prezentacja Nini Nie, menadżerki nowego resortu Thaiwoo Resort Ski, była świetnym potwierdzeniem działań w zakresie segmentu narciarskiego. Thaiwoo to jeden z lepszych przykładów zaprojektowanego i wybudowanego dużymi nakładami finansowymi nowego kompleksu, w którym cała infrastruktura narciarska i hotelowa powstała praktycznie od zera. Ośrodek zlokalizowany jest ok. 250 km od Pekinu, obok innych przyszłych aren zimowych Igrzysk. Docelowo ma być połączony ze stolicą szybką koleją oraz autostradą – te inwestycje już są realizowane. Hasło przewodnie resortu Thaiwoo to „Dancing with the nature” uwzględnia nie tylko jego zimową rolę, ale kładzie nacisk na letnie aktywności outdoorowe. Tak, aby zapewnić całoroczne działanie i finansowanie tego przedsięwzięcia.

Richard Beck (W.L. Gore) – fot. 4outdoor.pl

O istotnej roli targów mówił również przedstawiciel W.L. Gore Richard Beck. Swoją prezentację wzbogacił o analizę trendów jakie panują na rynku Azji i Pacyfiku. Najważniejszym z nich jest stały wzrost outodooru, który zawdzięcza swoją popularność rosnącej i bogacącej się klasie średniej. Wśród najpopularniejszych aktywności znajdują się – hikking, trekking i adventure travel. Kolejnym znaczącym elementem rynku jest mariaż outdooru z odzieżą typu lifestyle – co raz więcej funkcjonalnej odzieży zyskuje wygląd miejski. Duża liczba producentów „eksploruje” ten miejski kierunek (ten trend od dłuższego czasu można zauważyć również w Europie). Rynek chiński charakteryzuje się również bardzo wysokim udziałem e-commerce – rzesze młodych robią zakupy wykorzystując najpopularniejsze chińskie platformy zakupowe, takie jak Tmall czy Taobao.

Parry Chung (Adsale Group) – 4outdoor.pl

Ostatnim z zaproszonych na konferencję gości był Parry Chung, dyrektor zarządzający Adsale Group. Firmy, która odpowiedzialna jest za organizację imprez wystawienniczych dla branży materiałów i tekstylii. To kolejny ważny partner targów monachijskich, który zapowiedział ściślejszą współpracę z ISPO SHANGHAI.

Targi ISPO BEIJING startują już jutro. Potrwają od 15 do 18 lutego. 4outdoor postara się je dla Was zrelacjonować. Wszak to Chiny są przyszłością światowej gospodarki 😉

Piotr Turkot

 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0