Barometr rynku: styczeń na plusie

Podobnie jak cały 2016 rok, tak i pierwszy miesiąc 2017 roku okazał się dobry dla sklepów biorących udział w naszym barometrze rynku. Jest to tym bardziej obiecujące, że ubiegłoroczny styczeń również był mocno na plusie.

W styczniu 2017 roku wyniki sprzedaży były wyższe o 11,9 proc., biorąc pod uwagę analogiczny miesiąc w 2016 roku (było 11,7 proc.). Miejmy nadzieję, że trend ten utrzyma się także przez kolejne miesiące 2017 roku.

Jak już informowaliśmy, pierwszy miesiąc roku nie był zbyt łaskawy dla sieci sklepów INTERSPORT Polska. Spółka informuje, że łączne przychody netto ze sprzedaży odnotowane w styczniu 2017 roku wyniosły około 21 997 tys. zł i były niższe o 10,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 24 636 tys. zł), z czego:

  • z działalności podstawowej prowadzonej w salonach INTERSPORT osiągnięto 21 997 tys. zł, czyli o 8,1 proc. mniej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 23 938 tys. zł). Zanotowano wzrost sprzedaży w grupach zimowych oraz spadek sprzedaży w grupach całorocznych.
  • w styczniu 2017 roku nie było zdarzenia jednorazowego – w zeszłym roku z dodatkowej sprzedaży prowadzonej w dniach od 15-31 stycznia 2016 roku na halach sportowych podczas Mistrzostw EHF EURO 2016TM w Piłce Ręcznej Mężczyzn uzyskano 698 tys. zł, co stanowiło 3 proc. udziału w ogólnych obrotach Spółki za styczeń 2016 roku. Zgodnie z raportem bieżącym nr 6/2016 z dnia 11.02.2016 r. Spółka podała wpływ jednorazowego zdarzenia na wyniki stycznia 2016 – wypracowano wtedy zysk brutto w wysokości około 100 tys. zł, co stanowiło około 3 proc. udziału w ogólnym zysku brutto (łączny zysk brutto wypracowany przez Spółkę w styczniu 2016 roku wyniósł ok. 3.100 tys. zł / szacunkowy zysk brutto w styczniu 2017 bez zdarzeń jednorazowych wyniósł ok. 2.500 tys. zł).

Dobre wieści ma za to Główny Urząd Statystyczny – w styczniu sprzedaż detaliczna (w cenach bieżących) wzrosła o 11,4 proc. r/r. W ujęciu miesięcznym odnotowano spadek o 22,1 proc., związane jest to jednak z dużą grudniową sprzedażą, napędzaną przez święta Bożego Narodzenia.

W cenach stałych w styczniu odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej w skali roku o 9,6 proc. (wobec wzrostu o 6,1 proc. przed miesiącem oraz o 3,2 proc. w styczniu 2016 r.). W porównaniu z grudniem ubiegłego roku miał miejsce sezonowy spadek sprzedaży detalicznej o 22,3 proc. (wobec spadku przed rokiem o 24,9 proc.).

Jak potwierdzają analitycy, wzrost sprzedaży detalicznej w styczniu 2017 roku jest najwyższy od lat.

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z topowych sklepów outdoorowych w Polsce:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (6 sklepów)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0