Ukazał się najnowszy Magazyn 4outdoor Biznes (nr 45, 2/2017, marzec)

Najnowszy Magazyn 4outdoor Biznes to przede wszystkim podsumowanie dwóch istotnych imprez targowych, które odbyły się w ostatnich miesiącach – ISPO MUNICH 2017 oraz ISPO BEIJING 2017.

Pierwsza z nich miała miejsce w dniach od 5 do 8 lutego w Monachium, wzięło w niej udział 2732 wystawców oraz 85 tys. gości ze 120 krajów. Nie zabrakło też Polaków – swoje produkty zaprezentowało 40 firm, zaś na targach pojawiły się 1532 osoby z kraju nad Wisłą. Wśród wystawców byli stali targowi bywalcy (m.in. Milo, Pajak, 4Fun, Majesty Skis), jak i debiutanci (Iguana, AEROSIZE).

Miniona wystawa była najbardziej międzynarodową imprezą w historii. Największe wzrosty zanotowano wśród odwiedzających z takich krajów jak Włochy, Rosja, Wielka Brytania, Chiny i USA. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Gelszus Market Research, 97 proc. odwiedzających wskazało, że ich wizyta na targach była „warta zachodu”, stawiając imprezie oceny od „dobrej” po „wyśmienitą”.

Na stronach magazynu 4outdoor Biznes prezentujemy podsumowanie targów ISPO MUNICH wraz z przeglądem nagrodzonych produktów oraz wybranych nowości na przyszły sezon zimowy. Nie zabraknie także relacji z wycieczki po monachijskich sklepach, w której wzięli polscy przedstawiciele branży outdoorowej i sportowej.

ISPO BEIJING 2017 odbyły się w dniach od 14 do 18 lutego; obszerną relację z pierwszej ręki przygotował Piotr Turkot, który miał okazję zwiedzić te wciąż nieco egzotyczne dla polskiej branży targi. Pekińska wystawa to najważniejsza dla rynku azjatyckiego impreza sportowo-outdoorowa. „14. edycja targów ściągnęła do stolicy Państwa Środka rekordową liczbę 502 wystawców, którzy zaprezentowali produkty 728 marek. Organizatorzy zanotowali również kolejny wzrost liczby odwiedzających – w przestronne wnętrza China Convention National Center zawitało ponad 40 tys. gości. ISPO BEIJING po raz kolejny były świetnym miejscem do pokazania najnowszych trendów i innowacji, a dzięki bogatemu programowi towarzyszącemu – w postaci wielu wykładów, seminariów i paneli dyskusyjnych – stały się również platformą do pozyskania wiedzy o chińskim rynku oraz, „last but not least”, do kluczowego na tym stale rozwijającym się rynku networkingu” – pisze Piotr Turkot.

Obie edycje targów okazały się więc dużym sukcesem, o powodzeniu może także mówić Jacek Grzędzielski z firmy Oberalp Polska. W wywiadzie dla 4outdoor Biznes przyznaje, że w 2016 roku Salewa osiągnęła wzrost ponad 30 proc., zaś Dynafit o 20 proc. Optymistycznie także patrzy w przyszłość: „Z zamówień, które zebraliśmy na rok 2017, wynika, iż będzie to kolejny rekordowy rok z dużymi wzrostami. Oczywiście – nie chcę zapeszać, i o tym roku będziemy mogli na spokojnie rozmawiać na początku 2018, ale patrząc na strukturę zamówień nowych klientów i rozwijającą się współpracę z GOPR-em, szacunki te wydają się być bezpieczne”.

W najnowszym numerze nie skupiamy się tylko na relacjach i opiniach o rynku, ale także na konkretnym działaniu w terenie. Chodzi oczywiście o testy. Pod outdoorową lupę wzięliśmy kurtki marek Millet i Marmot oraz buty marki Aku. Jaki był tego efekt? Zapraszamy do lektury!

Spis treści 4outdoor Biznes nr 45 (2/2017, marzec):

I Memoriał Janusza Nabrdalika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6

Martyna Wojciechowska ambasadorką marki Jack Wolfskin . . . . . . . . . . . . . . 6

Regatta partnerem TPN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6

wspinanie.pl liderem serwisów o tematyce górskiej i wspinaczkowej . . . . . . . 6

Bojkot targów Outdoor Retailer Show . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6

Początek roku czasem zmian dla INTERSPORT Polska . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6

Za nami WinterCamp 2017 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8

W Szczyrku odbyły się targi SPORT-ZIMA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8

Barometr rynku: bardzo dobry początek roku.

INTERSPORT notuje spadki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8

Gore wyznacza sobie ambitne cele pro-ekologiczne na rok 2020 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10

Martyna dołącza do Wilczej Watahy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12

Jesteśmy liderem w grupie marek górskich premium . . . . . . . . . . . . . . . . 14

Jedną z najbardziej dynamicznych firm na rynku polskim w ostatnich latach jest Oberalp Polska. Firma w swoim portfolio ma takie znane marki jak Salewa, Dynafit, Wild Country, Silva, Speedo oraz Pomoca. Jacek Grzędzielski, Dyrektor Generalny Oberalp Polska, zarządza polskim oddziałem od początku jego powstania.

ISPO MUNICH 2017 – było rekordowo . . . . . 16 W dniach od 5 do 8 lutego 2017 roku odbyły się najważniejsze dla branży sportowej i outdoorowej targi – ISPO MUNICH 2017. Przez cztery dni monachijskie centrum targowe odwiedziła rekordowa liczba ponad 85 000 gości. Dokładnie 2732 wystawców prezentowało swoje najnowsze produkty, z którymi trafią na rynek w 2017 roku. Pozytywna energia towarzyszyła wypełnionym po brzegi halom targowym, dodając impetu biznesowym rozmowom i spotkaniom.

Najlepsze produkty outdoorowe ISPO GOLD AWARD 2017 w kategorii Outdoor… 18

Targi ISPO MUNICH nagradzają najlepsze produkty nadchodzącego sezonu – PRODUCT OF THE YEAR . . . . . . . 20

Monachijski Retail Tour – stały punkt programu podczas targów ISPO . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . 21

ISPO BEIJING 2017 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26

W ciągu 4 dni, od 14 do 18 lutego, w Pekinie odbyła się najważniejsza dla rynku azjatyckiego impreza sportowo-outdoorowa – ISPO BEIJING 2017.

14. edycja targów ściągnęła do stolicy Państwa Środka rekordową liczbę 502 wystawców, którzy zaprezentowali produkty 728 marek. Organizatorzy zanotowali również kolejny wzrost liczby odwiedzających – w przestronne wnętrza China Convention National Center zawitało ponad 40 tys. gości.

Nowości na sezon jesień–zima 2017/18………..42

Petzl przedstawia nowe GriGri+…………..40

25 stycznia w Barcelonie miało miejsce wyjątkowe wydarzenie – światowa premiera GriGri+, następcy najpopularniejszego przyrządu asekuracyjnego ze wspomaganym hamowaniem.

Testujemy Aku Nuvola GTX . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33

Millet Dry Microloft Hoodie – lekka i praktyczna . . . . . . . . . . . 34

Marmot Guides Down Hoody zapewnia komfort . . . . . . . . . . 36

The North Face ThermoBall Full Zip – lekko, ciepło i przyjemnie . . . . . . . . . . . . . . 38

Odlo CeramiCool . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39

Devold® of Norway Pionierzy wełny merino . . . . . . . . . . . . . . 45

Thule Subterra – torby podróżne dla wymagających . . . . . . . 46

Magazyn jest dostępny w księgarni wspinanie.pl.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0