Barometr rynku: kwiecień na zielono

Wiosna sprzyja sklepom biorącym udział w naszym barometrze rynku outdoor. Zielony kolor wzrostów sprzedaży widnieje na kolejnym słupku.

W kwietniu wyniki sprzedaży sklepów biorących udział w naszym barometrze rynku były wyższe o 9,6 proc., biorąc pod uwagę analogiczny miesiąc w 2016 roku (było 8,7 proc.).

Tegoroczny kwiecień był raczej chłodny, z elementami zimowej aury. W połowie miesiąca były Święta Wielkanocne, sprzedaży pomogły także przygotowania do długiego majowego weekendu, który miał miejsce na początku tego miesiąca.

Kwiecień zakończył się z dużym spadkiem dla spółki INTERSPORT Polska. Spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 13 191 tys. zł, czyli o 23,7 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku (było: 17 280 tys. zł); przy czym w ujęciu LFL – na bazie porównywalnych sklepów – sprzedaż rok do roku była o 15,9 proc. niższa.

Narastająco od stycznia do kwietnia 2017 roku sieć INTERSPORT Polska S.A. odnotowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 61 522 tys. zł, czyli o 15,1 proc. mniej, niż w analogicznym okresie 2016 roku (było: 72 506 tys. zł).

Jak podał Główny Urząd Statystyczny, w kwietniu odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku o 6,7 proc. (wobec wzrostu o 7,9 proc. przed miesiącem oraz o 5,5 proc. w kwietniu 2016 r.). W porównaniu z marcem miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 1,4 proc. (wobec spadku przed rokiem o 0,3 proc.).

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z topowych sklepów outdoorowych w Polsce:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (6 sklepów)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0