Edelrid i Red Chili łączą siły

Dwie niemieckie marki wspinaczkowe – Edelrid i Red Chili – ogłaszają fuzję. Połączenie to ma w przyszłości zaowocować dalszym, aktywnym rozwojem na międzynarodowej arenie sprzętu wspinaczkowego.

Tożsamość obu marek zostanie zachowana. Wspólnie planujemy umocnić pozycję jaką Red Chili wypracowało podczas swojej 20-letniej obecności na niemieckim rynku butów oraz odzieży wspinaczkowej i boulderowej, a także osiągać ekspansję i kolejne sukcesy na rynku międzynarodowym – tłumaczą przedstawiciel marki.

Na zdjęciu (od lewej do prawej): Uwe Hofstädter (założyciel Red Chili), Albert von Dewitz (CEO Edelrid), Stefan Glowacz (założyciel Red Chili), Carsten von Brickhahn (Brand Manager Edelrid), Maskus Wanner (CFO Edelrid)

Założyciele Red Chili, Stefan Glowacz i Uwe Hofstädter, pozostaną nadal odpowiedzialni za rozwój produkcji butów wspinaczkowych oraz kierunek w jakim będzie podążać ich marka. Ponadto wspólnie dzielić będą odpowiedzialność za przyszłe prowodzenie butów Red Chili, zarówno na rynku rodzimym, jak i poza granicami państwa.

Obie firmy uzupełniają się i wzmacniają w wielu strategicznych aspektach. Produkty wspinaczkowe marki Edelrid są aktualnie zarówno wytwarzane jaki i dystrybuowane w ponad 60 krajach na świecie. Natomiast po złączeniu sił z Red Chili wspólny asortyment obu marek pokrywa już w pełni zapotrzebowanie rynku wspinaczkowego. W swojej ofercie posiadają teraz szeroki wachlarz produktów, poczynając od sprzętu wspinaczkowego wysokiej jakości, przez uprzęże, liny i buty, aż po odzież. Fuzja pozwoli również na pełną, sprawną i efektywną obsługę klienta.

Nowe portfolio asortymentu zostanie zmodyfikowane w taki sposób aby nie dublowały się kolekcje butów wspinaczkowych – Edelrid zaprzestanie produkcji swojej linii butów e-climbing. Natomiast obie kolekcje odzieży, Red Chili i Edelrid, pozostaną nadal w ofercie.

Marka Red Chili zostanie rozbudowana korzystając z infrastruktury jaką zapewnia Edelrid. Większość siły roboczej z działu Projektowania i Rozwoju została zwerbowana z szeregów Edelrida, a prace nad projektowaniem nowych modeli butów wspinaczkowych będą kontynuowane wspólnie w głównej siedzibie Edelrida w Isny, w myśl sloganu Red Chili: „Only climbers know what climbers need.”

***

Red Chili

Marka Red Chili nieodłącznie kojarzyć się będzie z postacią jednego z jej założycieli Stefana Glowacza. Profesjonalny wspinacz i potrójny zdobywca nagrody Arco Rock Master stworzył markę z papryczką w logo ponad 20 lat temu, razem z Uwe Hofstädter. Obaj są pionierami w świecie wspinania, a o projektowaniu butów wspinaczkowych wiedzą z pewnością wszystko. Buty wspinaczkowe tworzą wraz ze swoim zespołem w zgodzie z prostą myślą: od wspinaczy, dla wspinaczy. Ta ich unikalna biegłość jest ewidentnie widoczna w każdym bucie Red Chili. Przez lata asortyment tej marki ewoluował i poszerzył się o kolekcję ubrań wspinaczkowych. Odzież Red Chili znana jest z modnych krojów, funkcjonalności i nutki ekstrawagancji.

Edelrid

Firma Edelrid powstała w 1863 roku. Dzisiaj jest czołowym producentem lin, sprzętu wspinaczkowego oraz Środków Ochrony Indywidualnej (ŚOI). Niemiecki producent znany jest z innowacyjnego podejścia oraz dużego nacisku na trwałość produktów. To Edelrid wynalazł linę składającą się z rdzenia i oplotu oraz jako pierwszy wprowadził linę z certyfikatem bluesign®. Cały proces projektowania i rozwoju nowych produktów odbywa się w Isny, w Allgäu. Tam też odbywa się 60 proc. z całej produkcji Edelrid (w szczególności liny). Jest to czynnik, który gwarantuje wyjątkową jakość i funkcjonalność cenioną przez klientów Edelrida na całym świecie oraz zapewnia nieustającą innowacyjność.

Michał Gurgul

Źródło: Edelrid

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0