Najnowsze badania EOG wskazują na optymistyczny wzrost rynku outdoorowego w 2016 roku

Stowarzyszenie European Outdoor Group (EOG) opublikowało najnowsze wyniki badań rynkowych z programu State of Trade, które pokazują, że europejski rynek outdoorowy wzrósł w 2016 r. o 3,0% pod względem wartości oraz o 3,4% pod względem wielkości sprzedaży.

Hurtowa wartość rynku outdoorowego wyniosła 5,47 miliarda euro w 2016 r., podczas gdy wartość detaliczna została oszacowana na 11,5 miliarda euro. Ten wzrost stanowi znaczną poprawę względem roku 2015 oraz pokazuje, że sektor wciąż radzi sobie dobrze. Badanie State of Trade wykorzystuje dane zebrane od 115 marek z całej Europy – analizie zostały poddane informacje o sprzedaży hurtowej podzielone na 7 głównych kategorii oraz 48 podkategorii. Raport State of Trade 2016 pokazuje pozytywną zmianę względem roku 2015, w którym odnotowano bardzo skromny wzrost na poziomie 1,4% wartości oraz 0,8% wielkości sprzedaży. W 2016 r. hurtownicy sprzedali detalistom dodatkowe 6,9 miliona jednostek w całej Europie.

Rozwój kategorii produktów

Bardziej szczegółowa analiza poszczególnych wyników wskazuje na różnice dynamiki rozwoju w obrębie poszczególnych kategorii produktów. Odnotowano mocne wzrosty w odzieży (4,2% wartości, 6,3% wielkość sprzedaży), sprzęcie wspinaczkowym (4,4% wartości, 3,5% wielkość sprzedaży), akcesoriach (3,5% wartości, 3,1% wielkość sprzedaży) oraz plecakach i bagażu (5,3% wartości, 2,6% wielkość sprzedaży). Po wielu dynamicznych latach, w 2016 r. wzrosty wyhamowały w obuwiu, a dodatkowo zaobserwowano spowolnienie w namiotach i śpiworach. Jednak wszystkie te trzy kategorie wciąż pozostają mocnymi i znaczącymi kategoriami na tle całego rynku outdoorowego.

Kraje i regiony

Regiony analizowane w raporcie State of Trade są zdefiniowane przede wszystkim pod względem geografii i klimatu, a nie ze względu na inne kryteria. Dane za 2016 r. pokazują zdrowy wzrost wartości w większości regionów. Region Niemcy-Austria-Szwajcaria (GAS) wzrósł o 3%, Wielka Brytania i Benelux o 3,1%, południe (włączając w to Hiszpanię, Włochy i Francję) o 2,5%, Europa Wschodnia o 2,1%, a Skandynawia o 3%.

Pauline Shepherd, szefowa badań rynkowych EOG, komentuje:

Po raz kolejny raport State of Trade dostarczył cennych i szczegółowych informacji o kondycji sektora outdoorowego w Europie. Najważniejsze wyniki odmalowują bardziej optymistyczny obraz dla roku 2016 w porównaniu z poprzednimi latami – odnotowano mocne wzrosty w większości kategorii oraz regionów geograficznych. Wyniki były dobre zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Szczególnie istotne jest to w przypadku zimy, która odzyskuje dynamikę po dwóch ciężkich latach. Jak zawsze jesteśmy bardzo wdzięczni za wkład członków EOG i innych marek, które wspomogły raport State of Trade, co pozwoliło na przygotowanie naszego wzorcowego badania na czas targów OutDoor.

Więcej informacji o programie badań rynkowych EOG można uzyskać od marketresearch@europeanoutdoorgroup.com lub telefonicznie od Pauline Shepherd +44 (0) 7798 668999.

Źródło: EOG

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0