Outdoorzy S.A. notuje wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży

Outdoorzy S.A., Spółka zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, zanotowała w drugim kwartale roku obrotowego 2016/2017 prawie 70 proc. wzrost przychodów netto ze sprzedaży w ujęciu rdr. i wyniosły one 1.638 tys. zł. Spółka bardzo mocno zwiększa sprzedaż zarówno w segmencie hurtowym, jak i detalicznym.

W 2 kw. roku obrotowego 2015/2016 wartość przychodów netto ze sprzedaży Emitenta wynosiła niecałe 965 tys. zł. Narastająco, po dwóch kwartałach roku obrotowego 2016/2017 przychody netto ze sprzedaży Spółki ukształtowały się na poziomie 3.098 tys. zł wobec 2.235 tys. zł rok wcześniej. Outdoorzy S.A. osiągnęła w minionym kwartale ponad 30 proc. wzrost odwiedzających witrynę sklepu internetowego w ujęciu rdr., co przełożyło się na wyraźne zwiększenie sprzedaży dla klientów detalicznych. Ten segment sprzedażowy pozwala Emitentowi generować wyższe rentowności. Głównym segmentem sprzedażowym pozostaje dla Spółki handel hurtowy i także notuje on bardzo wysoką dynamikę wzrostu. Zarząd Outdoorzy S.A. będzie dążył do otrzymania obecnego tempa rozwoju sprzedaży w kolejnych kwartałach tego roku.

Wzrosty odnotowane w porównaniu do zeszłego roku wynikają z tego, że 2 kw. roku obrotowego 2015/2016 był dość spokojnym kwartałem w skali całego roku obrotowego. Przewidujemy jednak dalsze wzrosty w kolejnych kwartałach tego, ale porównawczo będą to już mniejsze wartości. W związku z tym, że sprzedaż detaliczna rośnie to zwiększeniu ulega również osiągana marża. Chcemy, aby coraz większy udział w marży miały produkty naszych marek, które produkujemy lub pracujemy nad wyłącznością ich sprzedaży. Szacujemy, że dodatni wynik netto powinien się pojawić na pewno w 4 kw. roku obrotowego 2016/2017, lecz dokładamy wszelkich starań, aby 3 kw. tego roku obrotowego był jak najlepszy – ocenia Łukasz Golonka, Członek Zarządu Spółki Outdoorzy S.A.

Spółka konsekwentnie realizuje działania marketingowe sklepu outdoorzy.pl, dzięki czemu cały czas zwiększa jego zasięg i dociera ze swoją ofertą do coraz szerszego grona odbiorców. Duże znaczenie ma przede wszystkim dywersyfikacja, weryfikacja oraz dobór odpowiednich narzędzi marketingowych. Emitent prowadzi także aktywną politykę w zakresie analizy sprzedaży i odpowiedniej selekcji asortymentu wprowadzanego do oferty, stawiając na wyraźną poprawę dostępności produktów, którymi zainteresowanie wśród konsumentów jest największe. Dzięki takim działaniom magazyn Spółki jest zaopatrywany w towary, które są najczęściej kupowane, co z kolei umożliwia ich dostarczenie do klientów w ciągu 24 godzin od zamówienia. W celu dalszego rozwoju sprzedaży Outdoorzy S.A. dokonała optymalizacji wyglądu strony sklepu internetowego oraz wdrożyła wersję przeznaczoną na urządzenia mobilne.

Polityka sprzedażowa w dużej mierze opiera się na naszej coraz lepszej wiedzy o kliencie i produkcie, jaki powinniśmy mieć w ofercie. Świadczy o tym fakt, iż w roku kalendarzowym 2017 w porównaniu do 2016 czas oczekiwania na realizację od momentu złożenia zamówienia do jego wysyłki do klienta spadł średnio z 85 do 63 godzin. Oznacza to dla nas, że w coraz większym stopniu jesteśmy w stanie zapewnić, iż poszukiwany przez klienta towar mamy w magazynie i możemy go wysłać w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia lub nawet szybciej. Oceniamy, że dzięki odświeżeniu strony internetowej naszego sklepu internetowego oraz jej ulepszeniu dla użytkowników mobilnych znacząco poprawił się komfort korzystania z niej – dodaje Łukasz Golonka.

W roku obrotowym 2014/2015 Spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 5.466 tys. zł i zanotowała ponad 6 proc. wzrost w ujęciu rdr. Emitent wypracował w roku obrotowym 2015/2016 zysk na poziomie EBITDA w kwocie ponad 155 tys. zł. 

Outdoorzy S.A. zadebiutowała na rynku NewConnect w grudniu 2016 r. Emitent działa w branży e-commerce i prowadzi sklep internetowy – outdoorzy.pl, który pozycjonuje się w pierwszej piątce największych sklepów o profilu outdoorowym. Posiada on w swojej ofercie produkty prawie 250 najlepszych oraz najpopularniejszych marek, co stanowi jego znaczącą przewagę konkurencyjną. Strategia rozwoju Spółki zakłada dalsze zwiększanie zasięgu działalności oraz umacnianie wizerunku marki, co powinno pozwolić na dotarcie do dużej liczby użytkowników i budowanie grupy klientów powracających, którzy będą wielokrotnie dokonywali zakupów w sklepie. Spółka opiera swoje inwestycje na 4 głównych filarach: kapitale ludzkim, marketingu, technologii oraz ofercie.

Informacja Outdoorzy S.A.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0