Jack Wolfskin zmienia właściciela – „Mamy teraz świetną pozycję wyjściową do rozwijania firmy”

W ostatnich tygodniach Blackstone, dotychczasowy właściciel firmy Jack Wolfskin – największego europejskiego producenta sprzętu turystycznego, osiągnął porozumienie w kwestii sprzedaży swoich udziałów w przedsiębiorstwie na rzecz wierzycieli, którzy przejęli większościowy pakiet.

Tym samym największymi spośród udziałowców Jack Wolfskin stały się fundusze Bain Capital Credit, H.I.G. Bayside Capital i CQS, które zapewniły także pożyczkę obrotową w wysokości 25 mln euro, polepszającą płynność finansową firmy. Kolejną z korzyści tej operacji jest restrukturyzacja zadłużenia i jego obniżenie z 365 mln euro, do 110 mln.

Melody Harris-Jensbach, CEO Jack Wolfskin, mówi: „Po znaczącym wzmocnieniu naszej płynności finansowej i redukcji zadłużenia, finansowa restrukturyzacja została zakończona z sukcesem. Firma ma teraz solidne podstawy i kapitał niezbędny, aby rozwijać swój biznes. Dodatkowo obserwujemy korzystny trend w sprzedaży i ponowne wzrosty na niemieckojęzycznych, a także kluczowych międzynarodowych rynkach. Jest to powodowane wysokim poziomem zamówień na sezon Jesień/Zima 2017, a także pozytywnym odbiorem naszych nowych produktów, w tym technologii Texapore Ecosphere – stworzonej z recyklowanych materiałów.”

Ambasador Jack Wolfskin Martyna Wojciechowska

Gauthier Reymondier z Bain Capital Credit, komentuje: „Jack Wolfskin, to bardzo mocna marka outdoorowa, numer jeden na rynkach niemieckojęzycznych i numer trzy spośród międzynarodowych marek w Chinach. Jesteśmy zaangażowani we wspieranie marki Jack Wolfskin, a jako że proces restrukturyzacji został zakończony, mamy teraz świetną pozycję wyjściową do rozwijania firmy w kolejnych latach”.

Marcin Gabryołek, przedstawiciel Jack Wolfskin w Polsce, dodaje: „Teraz, kiedy Jack Wolfskin otrzymał wsparcie od nowych właścicieli, możemy z jeszcze większym spokojem planować kolejne działania na polskim rynku, które tak wyraźnie intensyfikowaliśmy w ostatnich sezonach. Stabilne podstawy biznesu – sklepy monobrandowe, powiększająca się sieć sprzedaży, unikalny produkt i działania marketingowe, na czele z Ambasadorką marki – Martyną Wojciechowską, plasują nas w ścisłej czołówce rodzimego rynku”.

Informacja prasowa FAM, przedstawiciela Jack Wolfskin w Polsce

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0