Przyszłość targów OutDoor w Friedrichshafen jest pewna – przewiduje EOG

Stowarzyszenie European Outdoor Group (EOG) ogłosiło najnowsze plany dotyczące najważniejszych targów branży outdoor w Europie. Targi OutDoor zmieniają się i ewoluują wraz z rynkiem, jednak nadal są ważnym elementem egzystencji naszej branży.

Według European Outdoor Group szereg zmian i udoskonaleń jakie mogliśmy zaobserwować podczas targów OutDoor w czerwcu 2017, zapewnił wysoki poziom oraz sukces tegorocznej edycji. EOG we współpracy z gospodarzem – Messe Friedrichshafen – opracowuje wspólnie kolejne usprawnienia na rok 2018. Równocześnie trwają prace nad projektem Vision 2020, którego celem jest ustalenie długoterminowej przyszłości najważniejszych targów outdoorowych w Europie.

Podobnie jak w tym roku, OutDoor 2018 odbędzie się w terminie 17 – 20 czerwca w niemieckim Friedrichshafen. Będzie to okrągła, 25. edycja wydarzenia, które w ciągu swojej obecności w świecie outdooru, przeszło szereg zmian adaptacyjnych, dojrzało i rozrosło się do olbrzymich rozmiarów. Decyzja o przeniesieniu targów na wcześniejszy termin spotkała się w tym roku z aprobatą zarówno wystawców, jak i odwiedzających. W grafiku targów przybyło także wiele nowych wydarzeń i atrakcji, a same hale targowe przeszły delikatną modernizację. Zabiegi te wpłynęły pozytywnie na frekwencję: na targach OutDoor 2017 pojawiło się 965 wystawców, 21412 zwiedzających z 90 krajów oraz 1019 przedstawicieli mediów outdoorowych z 30 krajów świata. Tym samym ilość zwiedzających była porównywalna z rokiem poprzednim, pomimo trudnych dla targów outdoorowych czasów.

W odpowiedzi na informacje zwrotne z tegorocznej edycji organizatorzy planują rozbudować jeszcze bardziej różnorodny program prelekcji i wykładów odzwierciedlających zmienną naturę świata outdooru. Przybędzie też warsztatów i seminariów dotyczących ewolucji branży. Wiele z nich prowadzonych będzie przez przedstawicieli EOG pod nowym szyldem – „OutReach” – i skupiać się będzie na wzajemnie powiązanych ze sobą elementach: CSR (corporate social responsibility) i zrównoważonym rozwoju, a także ochronie środowiska i promocji pozytywnego oddziaływania branży na społeczeństwo.

EOG ogłasza również inne, kluczowe zagadnienia targów OutDoor 2018: dalsza eksploracja strefy on-line (targi w tym roku odwiedziło 160 najbardziej poczytnych blogerów) oraz zachowanie ciągłości współpracy z lokalnymi władzami i społecznością biznesową w Friedrichshafen dla zapewnienia jak najlepszych doświadczeń wystawców i odwiedzających, zarówno na obszarze targów jak i w okolicach miasta.

Podczas gdy plany dotyczące OutDoor 2018 rozwijają się szybko, EOG przygotowuje również grunt pod działania długoterminowe. Dzięki wnikliwym badaniom rynku udało się ustalić, że potrzeba letnich targów handlowych jest nadal bardzo silna. Rozwijane w odpowiedni sposób, targi OutDoor posiadają jeszcze duży, niewykorzystany potencjał. EOG poświęca dużo uwagi projektowi Vision 2020, tak aby już na początku przyszłego roku podjąć decyzje o kierunkach rozwoju edycji 2019 oraz późniejszych.

Mark Held, sekretaż generalny EOG, komentuje:

Jasne jest to, że OutDoor nieustanie jest żywym i użytecznym wydarzeniem dla branży. Targi stały się niesłychanie ważnym punktem każdego lata, a status ten osiągnęły poprzez ciągłe innowacje oraz dopasowania do dojrzewającego sektora outdooru. Jestem pewien, że w 2018 rokiu Messe Friedrichshafen zapewni kolejne targi, których po prostu nie można ominąć. Dla nas będzie to również „wyrzutnia”, z której musimy skorzystać aby zapewnić pewną przyszłość platformy OutDoor, aby nadal była równie ważna i atrakcyjna w kolejnych latach.

Więcej informacji można znaleźć na: outdoor-show.com

Michał Gurgul
źródło: informacja prasowa EOG

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0