Eagles Nest Outfitters, lider w produkcji hamaków, wchodzi do Polski

W sezonie wiosna – lato 2018 w branży outdoorowej nie zabraknie nowości. Prawdziwą rewolucją może okazać się wejście na polski rynek amerykańskiej marki Eagles Nest Outfitters, specjalizującej się w produkcji ultralekkich hamaków. W niniejszym segmencie jest ona liderem sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, z niemal 70% udziałem w rynku. Oficjalnym dystrybutorem Eagles Nest Outfitters w Polsce został krakowski Raven, odpowiedzialny m.in. za takie marki jak Marmot, Aku, Hoka One One czy Teva.

(fot. Abby Hayes/ www.eaglesnestoutfittersinc.com)

Na amerykańskim rynku Eagles Nest Outfitters (znanej również jako ENO) funkcjonuje od 1999 roku. Jej wiodący produkt stanowią ultralekkie hamaki z haftowanymi szwami. Bazują one na wytrzymałej, a zarazem szybkoschnącej i dobrze oddychającej tkaninie nylonowej. Ich nieodłącznym elementem są aluminiowe, ułatwiające intuicyjny montaż, karabinki.

W bieżącej ofercie hamaków największą popularnością w Stanach Zjednoczonych cieszą się wersje jedno- i dwuosobowe. Co istotne, wytrzymałość każdego modelu hamaku (podawana w jednostkach LB) potwierdzana jest testowo, a każdy produkt ENO posiada 2-letnią gwarancję producenta.

W przypadku hamaków funkcja praktyczna łączona jest z aspektem wizualnym – producent oferuje bogatą paletę, wyrazistych  kolorów. Największą popularnością w Stanach cieszą się modele SingleNest® Hammock oraz DoubleNest® Hammock, występujące odpowiednio w 26 i 52 wersjach kolorystycznych.

DoubleNest® Hammock

ENO oferuje także szereg kompatybilnych z hamakami akcesoriów dodatkowych, takich jak moskitiery, tarpy czy stojaki. Podobnie jak flagowe produkty, charakteryzują się one dużą lekkością i wytrzymałością. Coraz większym zainteresowaniem na światowym rynku cieszy się bezszwowa moskitiera Guardian SL™ Bug Net oraz przeciwdeszczowy DryfkyY™ Rain Tarpz naciągiem w ośmiu miejscach. Ponadto firma Eagles Nest Outfitters zajmuje się produkcją innych przydatnych dla fana outdooru akcesoriów turystycznych, m.in. krzeseł, walizek, plecaków, koców czy poduszek. To jednak hamaki stanowią jej główną linię produktową, napędzają sprzedaż i na kluczowych dla producenta rynkach są powszechnie kojarzone z jego charakterystycznym logotypem.

Od początku działalności założyciele ENO postawili na sprzedaż swoich produktów podczas imprez masowych. Jeździli furgonetką po wschodnim wybrzeżu, prezentując hamaki na różnorodnych festiwalach pod gołym niebem, często z wielotysięczną publicznością. Praktyczne właściwości i ciekawy design wzbudziły zainteresowanie organizatorów imprez, którzy w hamakach ENO dostrzegli alternatywę odpoczynku dla uczestników ich koncertów, mających zastosowanie zwłaszcza w tzw. strefach chilloutu. Przekuło się to na duże zainteresowaniu marką, dzięki czemu sukcesywnie rosła jej sprzedaż, a na rynku pojawiały się kolejne, dobrze odbierane modele hamaków.

W krótkim czasie twórcy marki z objazdowej furgonetki przesiedli się do wygodnych foteli w siedzibie firmy w mieście Asheville, położonym w zachodniej części stanu Karolina Północna, u podnóża Appalachów. Obecnie ENO jest najpopularniejszą i najczęściej wybieraną przez klientów marką w segmencie hamaków w Stanach Zjednoczonych. Od początku 2017 roku producent zwiększył swoje udziały w rynku do blisko 70%, zostawiając daleko w tyle takie brandy jak Texsport, Grand Trunk czy Hatteras Hammocks. ENO stale rozszerza zakres swojej działalności. Aktualnie marka obecna jest w 13 krajach na całym świecie, a  jej hamaki i akcesoria turystyczne można kupić w ponad 2 000 sklepach internetowych i stacjonarnych.

Wiosną 2018 hamaki pojawią się w regularnej sprzedaży również w Polsce.

Informacja prasowa Raven

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0