Przed nami targi ISPO Munich 2018

W dniach od 28 do 31 stycznia 2018 roku w Monachium odbędą się najważniejsze dla branży sportowej i outdoorowej targi – ISPO Munich. Na przestrzeni 16 hal wystawi się ponad 2700 firm. Poza produktami i trendami na przyszły sezon zimowy, do głównych tematów, na których skupią się organizatorzy ISPO Munich 2018 należą: digitalizacja, kobiety w sporcie oraz zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna marek.

Większa przestrzeń nie tylko dla outdooru

Ponad 2700 wystawców oraz ponad 86 tys. odwiedzających w 2017 roku ustawiło wysoką poprzeczkę dla monachijskich targów. W tym roku również spodziewane są rekordowe wyniki. Zapotrzebowanie na wystawienniczą przestrzeń wzrosło o 15 proc.

16 hal zostanie podzielonych na 8 segmentów: Snowsports, Outdoor, Health & Fitness, Urban, Teamsports, Vision, Manufacturing & Suppliers, Trends and Innovation & Industry Services. Każda z tych przestrzeni będzie także miała swoje wewnętrzne zakresy tematyczne. Organizatorzy targów co roku starają się udoskonalić targową przestrzeń, sprawić by była ona bardziej funkcjonalna i odpowiadała na aktualne zapotrzebowanie biznesowe. W tym roku zmiany dotykają m.in. segmentu Snowsports, który jest skonsolidowany w halach B4-B6. Warto zwrócić także uwagę na nowy segment Urban, który znajdzie się w hali A5.

Hale ISPO Munich 2018

Interesujący naszą branżę segment Outdoor, Health & Fitness zaprezentuje się na większej przestrzeni, co jest odpowiedzią na rosnące znaczenie tego obszaru rynku. Cztery przeznaczone na outdoor hale – od A1 do A4 – zaprezentują najnowsze innowacje i trendy dotyczące świata sprzętu górskiego, wspinaczkowego, biegów górskich, kampingu oraz sportów wodnych (te ostatnie zostały przeniesione do hali A4). Segment Health & Fitness – hale A5 i A6 – będzie dotyczył trendów w bieganiu, szeroko pojętego fitnessu, a także wszystkiego co jest związane z rekreacją ciała i umysłu.

Kluczowe tematy – wyzwania przyszłości

Odwiedzający targi ISPO Munich będą mogli skupić się na nowych tematach, poruszanych przez organizatorów wystawy, a które już są ważne lub dopiero staną się istotne w najbliższej przyszłości.

Jednym z nich jest digitalizacja w sporcie, w tym m.in. urządzenia sportowe kontrolowane przez zewnętrzne aplikacje, zmywalne czujniki w funkcjonalnych ubraniach, cyfrowe usługi dla klientów i rozwiązania online dla specjalistycznych sklepów sportowych. Cyfrowe modele biznesowe i połączone z nimi sportowe produkty są stale udoskonalane. Nie ma wątpliwości, że nowe technologie w sposób istotny wpłyną na dynamikę branży artykułów sportowych i przyczynią się do innowacji. Warto więc w tej kwestii trzymać rękę na pulsie.

Innym tematem, który został już zaprezentowany w 2017 roku, są kobiety w branży sportowej. Tym razem podczas targów również przyjrzymy się najnowszym trendom w tym aspekcie. Poruszana tematyka obejmie m.in. kobiety na stanowiskach kierowniczych oraz genderowy marketing, uwzględniający preferencje kobiet. Do dyspozycji odwiedzających będzie ISPO Munich Women’s Lounge oraz oprowadzanie z przewodnikiem w ramach Experts4Women.

Te tematy, jak również wiele innych, będą także poruszane w ramach bogatego programu seminaryjnego ISPO Academy. Wykłady są ogólnodostępne i nie wymagają wcześniejszej rejestracji, prelekcje odbywają się w językach angielskim lub niemieckim. Większość z nich tłumaczona jest symultanicznie na drugi z wymienionych języków. Warto również zwrócić uwagę na wykłady i warsztaty przygotowane przez stowarzyszenie European Outdoor Group.

ISPO Munich Sports Week

Targi ISPO zamierzają inspirować nie tylko na halach, ale również w miejskiej przestrzeni stolicy Bawarii. Detaliści, sklepy markowe oraz sklepy specjalistyczne, we współpracy z ISPO Munich, zmienią całe centrum Monachium w strefę przygody aż do 3 lutego. Entuzjaści sportu będą mogli brać udział w darmowych imprezach i aktywnościach.

Bawarska stolica stanie się centrum sportu (fot. ISPO Munich)

Wiele monachijskich sklepów – włączając w to Sport2000, Intersport Group, Globetrotter, Keller Sports, Rose Bikes, SportCheck oraz Sport Tiedje – będzie organizować w swoich placówkach warsztaty, prezentacje oraz sesje rozdawania autografów. ISPO Munich Sports Week zostanie zainaugurowany biegiem nocnym ISPO Munich Night Run wieczorem 27. stycznia.

Najlepsze produkty – ISPO AWARD

W gąszczu targowych informacji, produktów i nowości pomocą w wyczuciu kierunku, w którym zamierzają branża sportowa i outdoorowa, będą z pewnością zwycięzcy nagród ISPO Award, ISPO Brandnew, ISPO Textrends oraz ISPO Open Innovation.

Zwycięskie produkty w konkursie ISPO Aaward będą prezentowane w hali B1 od 28 do 31 stycznia. Wręczenie nagród z poszczególnych segmentów odbędzie się w różnych terminach – dla kategorii OUTDOOR i URBAN ceremonia będzie miała miejsce 29 stycznia w hali B4 w godzinach 13:00-14:30. Zwycięzcy i finaliści ISPO Brandnew zaprezentują się w ISPO Brandnew Village w hali B4.

Polscy wystawcy w monachijskich halach

Jak co roku możemy liczyć w Monachium także na mocną reprezentację wystawców z Polski. Wiele firm coraz mocniej czuje się na zagranicznych rynkach, co przekłada się także na ich odważną obecności na ISPO Munich. Największe stoiska zaprezentują marki 4F oraz Iguana Group, nie zabraknie także stałych targowych bywalców z kraju nad Wisłą. Marki outdoorowe kolejny raz w hali A3 utworzą Polish Outdoor Village, zaś stowarzyszenie Polish Outdoor Group już teraz zaprasza na swoje stoisko – A3.132.

Wszystko informacje na temat targów, biletów i pełen program dostępne są na stronie: www.ispo.com.

 

 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0