ISPO Beijing 2018, czyli wielki potencjał chińskiej branży sportowej

Na kilka dni przed europejskimi targami ISPO Munich, 24 stycznia 2018 roku, rozpocznie się 14. edycja ISPO Beijing. Będąc najważniejszymi targami branży sportowej w regionie Azja-Pacyfik, ISPO Beijing doskonale zapowiada się w tym roku: ponad 400 wystawiających oraz ponad 600 marek wystąpi na targach trwających do 27 stycznia. Centrum targowe China National Convention Center (CNCC) jest już w pełni zarezerwowane. Bogaty program konferencji i wydarzeń towarzyszących będzie stanowił świetne uzupełnienie wystaw targowych.

Elementem przewodnim tej edycji ISPO Beijing jest euforia sportów zimowych związana ze zbliżającymi się Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi 2022. Olimpiada Zimowa 2022 w Pekinie oraz sponsorowany przez państwo program sportów zimowych, stanowią siłę napędową dla rozwoju branży sportowej. Chiny bardzo intensywnie inwestują w rozbudowę kurortów narciarskich oraz infrastruktury. Coraz więcej Chińczyków zaczyna uprawiać różne dyscypliny zimowe. W nadchodzących latach liczba entuzjastów sportów zimowych w Chinach powinna wzrosnąć z obecnych 10 milionów do 300 milionów.

ISPO Beijing 2018 stanowi odzwierciedlenie wielkiego potencjału chińskiej branży sportowej (fot. ISPO)

Zainspirowane przez euforię narciarską oraz boom na rynku, targi ISPO Beijing poszerzają swoją ofertę o pozycje spoza typowych dyscyplin. Edycja 2018 będzie również obejmować sporty lodowe, usługi związane z turystyką, Igrzyska Zimowe oraz opcje treningowe. Swoją obecność na targach potwierdziły znane marki ze świata mody i z segmentu produktów sportowych, jak również operatorzy kurortów narciarskich oraz usługodawcy, włączając w to firmy: Halti, Head, Nordica, Rossignol, Thaiwoo oraz Völkl.

Chińczycy odkrywają outdoor oraz health & fitness

Wzrost jest bardzo wyraźny nie tylko w obrębie sportów zimowych, lecz również w wielu innych gałęziach branży. Wszystkie sektory chińskiego rynku sportowego rozwijają się dynamicznie: coraz więcej Chińczyków interesuje się zagadnieniami outdooru oraz tematyką zdrowia i fitnessu, dzięki czemu pojawiają się duże perspektywy wzrostów. Rynek odzieży technicznej oraz elektroniki użytkowej wciąż jest w początkowej fazie swojego rozwoju. Marki nie chcą przegapić takiej okazji, dlatego licznie stawią w Pekinie – a wśród nich pojawią się: Fjällräven, Kailas, Lorna Jane, Petzl, Scarpa oraz Thule. Wraz z liderami rynki, takimi jak Garmin czy Marmot, którzy są stałymi bywalcami tych targów, pojawią się również debiutanci, tacy jak Tresspass, którzy będą reprezentować przyszłość segmentu outdoor. Wśród wystawców pojawią się również firmy z Polski – Mondo Calza i MS Trademarks.

Ogólnoświatowe zainteresowanie rynkiem azjatyckim jest tutaj bardzo widoczne: te targi międzynarodowe będą prezentować innowacyjne rozwiązania firm z tak różnych krajów jak: Francja, Austria, Kanada, Korea, Szwajcaria, Tajwan czy Czechy. Znaczenie ISPO Beijing jest dodatkowo podkreślone przez inne targi handlowe, które odbędą się równocześnie – Alpitec China – jest to najważniejsze wydarzenie targowe w regionie Azja-Pacyfik w zakresie technologii górskich oraz sportów zimowych. W tym roku to wydarzenie zwiększy swoją powierzchnię wystawienniczą o 50 proc. względem poprzedniego roku.

Bogaty program konferencji towarzyszących targom

Targom ISPO Beijing będzie towarzyszył bogaty program wydarzeń wspierających. Goście targów będą mogli zapoznać się z wszelkimi nowinkami uczestnicząc w licznych wykładach, prezentacjach, forach oraz pokazach trendów i innowacji. Asia Pacific Snow Conference będzie poświęcona sportom zimowym. Eksperci będą dyskutować rozwój kurortów narciarskich oraz turystyki. Odbędzie się również prezentacja najnowszego raportu 2017 China Ski Industry White Book.

Ponad 200 ekspertów będzie uczestniczyć w Sports Industry Forum i wymieniać między sobą idee oraz doświadczenia wyniesione z case studies. W tym roku tematem przewodnim będą Miasta Sportu. Wynika to z chińskiego planu pięcioletniego, którego celem jest rozwój sportu. Według szacunków volumen chińskiego rynku branży sportowej powinien osiągnąć trzy tryliony juanów (405 miliardów euro) do końca 2020 r. Dążąc do tego celu rząd chiński inwestuje w infrastrukturę aby promować sport również poza mega-metropoliami.

W związku z wielkim potencjałem rynku produktów outdoorowych podczas Sports Industry Forum zaprezentowany zostanie raport China Outdoor Goods Market Survey Report. Odwiedzający fora Sports Fashion Trend Forum oraz ISPO Textrends będą mogli dowiedzieć się jakie nowe designy, technologie oraz kolory będą obowiązywać w nadchodzącym sezonie.

Źródło: ISPO

O zeszłorocznej edycji ISPO Beijing możecie przeczytacie w naszej obszernej relacji – ISPO BEIJING 2017 – Chiny, synonim rynku przyszłości.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0