HomeRynek outdoor

Oświadczenie European Outdoor Group w sprawie targów OutDoor

W odpowiedzi na materiał, który pojawił się w domenie publicznej w wyniku wczorajszego oświadczenia w sprawie długoterminowej przyszłości targów OutDoor, stowarzyszenie European Outdoor Group (EOG) postanowiło wydać poniższe oświadczenie w celu wyjaśnienia kluczowych kwestii.

EOG rozpoczęła prace nad projektem Vision 2020 ponad dwa i pół roku temu, a w ramach tego procesu zleciła największe badania przedmiotowe w historii europejskiego sektora outdoorowego. Dzięki temu stowarzyszenie zgromadziło informacje od setek sprzedawców, marek oraz dostawców z każdego kraju w Europie i wielu innych obszarów świata. W sumie zespół Vision 2020 zebrał ponad 90 bezpośrednich wywiadów z udziałowcami. Dzięki tej pracy, patrząc na zagadnienie z ekonomicznego punktu widzenia, EOG zbadała 90 proc. rynku – mówiąc prostymi słowami: nie pozostaje to bez znaczenia.

Członkowie EOG stanowią pełną reprezentację całego sektora i należą do nich przedstawiciele marek, sprzedawców oraz poddostawców. Prowadzony przez stowarzyszenie i powszechnie szanowany program badań rynkowych – State of Trade – szacuje ekonomiczny rozmiar członków EOG na około 70 proc. całości europejskiego rynku outdoorowego. Te dwa fakty w połączeniu pokazują, że powzięta decyzja dotycząca przyszłości OutDoor, nie została podjęta przez mniejszość, ale stanowi reprezentację interesów całego sektora.

Kluczowym celem EOG było i jest utrzymanie jedności całego sektora oraz zagwarantowanie mu właściwej platformy biznesowej dla cyfrowej branży outdoorowej XXI wieku. Wszystkie trzy lokalizacje, które dotarły do finałów konkursu, miały równe szanse na przedstawienie rozwiązań dla postawionych przed nimi ambitnych wyzwań – w ostatecznym rezultacie kandydatura Messe München zebrała ponad trzy razy więcej głosów niż najbliższy rywal.

Był to w pełni demokratyczny proces, a EOG wierzy, że to członkowie społeczności sami powinni decydować o swojej przyszłości. Zdecydowali oni o niej zdecydowaną większością głosów, a EOG z pewnością nie stara się podzielić sektora w tej kwestii. Nasze intencje były dokładnie odwrotne i było to doskonale widoczne w działaniach, które były podejmowane na każdym etapie tego procesu. Ostateczny wynik głosowania był jednoznaczny i w klarowny sposób odzwierciedla on wolę branży. Mamy nadzieję, że cały sektor outdoorowy poprze wspólnie tę decyzję, co pozwoli na zbudowanie ekscytujących i dynamicznych targów OutDoor we współpracy z Messe München.

European Outdoor Group

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0