Stanowisko Messe Friedrichshafen po decyzji o przeniesieniu targów OutDoor

W procesie wewnętrznego głosowania większość członków European Outdoor Group (EOG) zdecydowała o organizacji targów OutDoor w Monachium od 2019 roku. Oznacza to, że Messe Friedrichshafen będzie gościć zbliżającą się 25. edycję targów OutDoor (17-20 czerwca 2018 r.) po raz ostatni w ramach trwającego partnerstwa z EOG. Jednak show must go on. Korzystając z pełnej niezależności i wsparcia ze strony wielu ważnych graczy z branży, organizatorzy targów będą organizować ich nową wersję we Friedrichshafen od roku 2019.

Targi OutDoor 2017 (fot. 4outdoor Biznes)

Przyjęliśmy wynik głosowania z wielkim rozczarowaniem. W końcu targi OutDoor zrodziły się nad Jeziorem Bodeńskim i odbywały się tutaj od ćwierć wieku. Stworzyliśmy wyjątkowy i bardzo udany rozdział w historii tej branży – ogłosił dyrektor generalny Messe Friedrichshafen, Klaus Wellmann, komentując wyniki głosowania stowarzyszenia branżowego. Spoglądając w przyszłość, dodał: Nasza lokalizacja, a w szczególności nasza koncepcja stworzenia nowego formatu dla tego kluczowego wydarzenia handlowego, zyskała poparcie wielu członków EOG oraz przychylność wielu innych graczy rynku outdoorowego. Friedrichshafen wciąż będzie oferowało unikalny klimat targowy, w którym międzynarodowi eksperci outdoorowi będą wyznaczać trendy przyszłości oraz celebrować swoje zaangażowanie w outdoor. W związku z powyższym, jesteśmy spokojni oraz dobrze przygotowani do rozpoczęcia organizacji nowego formatu targów nad Jeziorem Bodeńskim od 2019 roku.

Długie i bogate doświadczenie organizatorów tych targów w biznesie outdoorowym zostanie obecnie wykorzystane przy organizacji nowego wydarzenia. Pojawiło się już wsparcie ze strony branży dla tej nowej, niezależnej imprezy. Szef OutDoor/Eurobike, Stefan Reisinger, tłumaczy: Przed głosowaniem mieliśmy bardzo pozytywne reakcje i informacje zwrotne dotyczące naszej wizji przyszłości tego outdoorowego show. Te głosy doszły nas ze strony wielu spośród 96 członków EOG oraz dużej liczby spośród 869 wystawców, którzy uczestniczyli w naszych tragach w 2017 roku, a równocześnie nie mieli wpływu na decyzję EOG. Nasza lokalizacja i poziom usług w wielkiej mierze przyczyniły się do sukcesu pokazów OutDoor. Pojawiają się wątpliwości czy uda się skopiować i przenieść ten sukces w jakieś inne miejsce. Planujemy wciąż oferować naszą autentyczną i wyjątkową lokalizację na Jeziorem Bodeńskim do wykorzystania przez branżę.

Retail First Initiative, która zostanie zainicjowana w 2018 roku, będzie początkiem wyznaczania nowego kierunku, którego celem jest skupienie się na handlu detalicznym. Wciąż będzie poszerzany sposób definiowania outdooru poprzez wzmocnienie motywów Outdoor Plus. Oprócz typowych targów handlowych dla gości branżowych i przedstawicieli mediów, od 2018 roku targi będą oferować również nowy interface dla szerszej publiczności. Niemieckie Mistrzostwa Boulderowe, otwarte dla widowni, odbędą się we Friedrichshafen (w hali B5) w dniach 16-17 czerwca 2018 r. Dodatkowo zorganizowany zostanie festiwal outdoorowy nad brzegami Jeziora Bodeńskiego, podczas którego pokazy i aktywności sportowe pozwolą mieszkańcom Friedrichshafen i regionu uczestniczyć w międzynarodowym doświadczeniu outdoorowym. Organizatorzy targów prowadzą obecnie rozmowy z branżą w celu skonsolidowania tej nowej koncepcji od 2019 roku. Daty i szczegóły zostaną ogłoszone podczas tegorocznych tragów OutDoor.

Informacje na temat OutDoor 2018

Rezerwacje miejsc na 25. edycję tragów OutDoor odbywają się bardzo intensywnie. Zgłoszenia, które napłynęły przed ostatecznym terminem w połowie stycznia, pochodzą od około 900 wystawców z ponad 40 krajów, którzy pragną uczestniczyć w tej jubileuszowej edycji. OutDoor 2018 odbędzie się od niedzieli, 17 czerwca, do środy, 20 czerwca 2018 r. we Friedrichshafen. W wydarzeniu uczestniczyć mogą jedynie goście branżowi.

Źródło: Messe Friedrichshafen

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0