HomeRynek outdoorPrasa outdoorowa

Ukazał się majowy Magazyn 4outdoor (3/2013, 27)

Wiosenny numer magazyny 4outdoor podejmuje dwa ważne tematy: buty trekkingowe oraz dostępność dziecięcego sprzęt outdoorowego na polskim rynku. Ponadto znajdziecie ciekawą rozmowę z menadżerem firmy 4F oraz materiały poradnikowe i najświeższe informacje z branży outdoor.

Przedłużająca się zima już za nami, teraz czas na sezon wiosenno-letni, który póki co okazał się ciepły, ale deszczowy. Jak powszechnie wiadomo, branża outdoorowa zależna jest nie tylko od ogólnej sytuacji gospodarczej, ale przede wszystkim od pogody, która w pierwszym kwartale 2013 roku ostatecznie okazała się dla sklepów outdoorowych pozytywna – te biorące udział w naszym barometrze rynku odnotowały niewielki wzrost sprzedaży.

4F – optymizm i pokora. Wywiad z Grzegorzem Wąsikiem

Wysoki, bo sięgający aż 60 proc. wzrost sprzedaży, odnotowała za to w ubiegłym roku polska marka 4F, która po sukcesie marketingowym związanym z Olimpiadą w Londynie stała się jedną z bardziej rozpoznawalnych rodzimych marek sportowych w Polsce. Na łamach Magazynu 4outdoor rozmawiamy na ten temat z Grzegorzem Wąsikiem, managerem ds. hurtu i eksportu firmy OTCF Sp. z o.o., właściciela marki 4F.

Nie jest tak, że zadowalamy się dobrymi wynikami i zamierzamy osiąść na laurach. W obecnej sytuacji trzeba pracować jeszcze więcej, trzeba starać się jeszcze bardziej i poszukiwać nowych możliwości; tylko tak można zapewnić marce stały wzrost, który jest naszym celem. Wychodzimy rynkowi naprzeciw, śledzimy trendy, trzymamy rękę na pulsie. Wiemy, że dobre wyniki nie są dane raz na zawsze – mówi Wąsik.

W wywiadzie także wiele na temat planów firmy dotyczących kolekcji outdoorowej oraz samopoczucia marki 4F względem reszty branży.

Odzież i obuwie w specjalistycznym sklepie outdoorowym – Michał Sojka

Kontynuujemy także temat przygotowywany specjalnie dla właścicieli sklepów lub tych, którzy chcieliby nimi dopiero zostać – jak z głową zabrać się za zatowarowanie sklepu outdoorowego? W kolejnym już artykule z tej serii Michał Sojka prezentuje strategię dotyczącą planowania asortymentu odzieżowego i obuwniczego.

Podstawa na górskim szlaku – buty trekkingowe – Artur Szachniewicz

Pozostając w tematyce butów, w tym numerze przyjrzymy się bliżej najpopularniejszemu obuwiu wśród miłośników aktywności outdoorowych, czyli butom trekkingowym.

O tym, na co powinno się zwracać uwagę w przypadku tego rodzaju produktu oraz co obecnie mają nam do zaproponowania czołowi producenci na polskim rynku, pisze dla nas Artur Szachniewicz.

Outdoor KIDS na polskim rynku – Aneta Żukowska

Dużo mniej popularną grupą produktową jest natomiast odzież i sprzęt dla najmłodszych uczestników aktywności na świeżym powietrzu. Od butów, przez czapki, po kurtki przeciwdeszczowe i puchowe kombinezony dla niemowląt – oferta marek outdoorowych dla dzieci jest szeroka, a klient – jakim jest w istocie rodzic – atrakcyjny.

Na polskim rynku odzież i sprzęt outdoorowy dla dzieci wciąż jednak nie ma zbyt silnej reprezentacji. W artykule „Outdoor KIDS – na polskim rynku” staramy się odpowiedzieć na pytanie, czy ta grupa produktowa ma przyszłość na polskim rynku oraz jakie są jej mocne i słabe strony.

Za nami Targi Kielce Sport–Zima 2013

A na koniec relacja z minionych targów Kielce Sport–Zima 2013, na których swoje stoiska wystawiły 182 firmy.

Po trudnym roku 2012 wystawcy w rozmowach z nami reprezentowali umiarkowany i ostrożny optymizm co do przyszłego sezonu, choć nie da się zaprzeczyć, że branża outdoorowa miała na tegorocznych zimowych targach w Kielcach wyjątkowo skromną reprezentację.

Pomimo to na kilku stoiskach było naprawdę gwarno, a chwilami bardzo pracowicie. Dużą liczbą odwiedzających cieszyli się zwłaszcza ci wystawcy, którzy chcą zapełnić rynkową lukę po Campusie i Alpinusie.

Outdoor Magazyn 

Wśród najnowszych wieści z rynku na uwagę zasługuje zwłaszcza kwietniowy debiut nowego portalu: Outdoor Magazyn – www.outdoormagazyn.pl. Na stronach Outdoor Magazynu fani outdooru znajdą wszystkie niezbędne informacje na temat swojej pasji, począwszy od nowości sprzętowych, przez testy, poradniki dotyczące ekwipunku i podróży, jej bezpieczeństwa i strategii planowania, ciekawych destynacji outdoorowych, aż po książki, które warto przeczytać i wydarzenia, na których koniecznie trzeba się pojawić.

Misją portalu Outdoor Magazyn jest dostarczanie kompleksowych, ciekawych i kompetentnych informacji z zakresu outdooru oraz promowanie aktywności outdoorowych wśród Polaków.

A już teraz zachęcamy do prenumeraty Magazynu 4outdoor oraz do zakupu najnowszego numeru i numerów archiwalnych – wszystko to dostępne jest w księgarni wspinanie.pl.

Magazyn 4outdoor 3/2013 (27) maj – spis treści:

  • W Galerii Łódzkiej został otwarty sklep marki Jack Wolfskin 
  • Outdoor Magazyn – nowy portal dla fanów outdooru 
  • Marka ThermaCELL poszukuje dystrybutora na polskim rynku outdoorowym 
  • ecorepel® – nowy, ekologiczny impregnat od Schoeller Textil 
  • Outdoor Project zamiast Hannah Poland 
  • Można już zgłaszać produkty do konkursu OutDoor Industry Award 2013 
  • Barometr 4outdoor 
  • Fortuna kołem się toczy, czyli zmienne wyniki światowych potentatów za I kwartał 2013. 
  • Wzrost sprzedaży odzieży marek Arc’teryx i Salomon. 
  • Lafuma Group odnotowuje spadki sprzedaży 
  • Powolny wzrost przychodów The North Face 
  • Wzrost sprzedaży firmy Columbia Sportswear. 
  • Rab: For the most extreme conditions in the world 
  • 4F – optymizm i pokora – wywiad z Grzegorzem Wąsikiem
  • Podstawa na górskim szlaku – buty trekkingowe. Przegląd butów trekkingowych
  • Outdoor KIDS na polskim rynku 
  • Odzież i obuwie w specjalistycznym sklepie outdoorowym  
  • Za nami Targi Kielce Sport–Zima 2013 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0