HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: październikowe odbicie

Po trzech miesiącach pod kreską, październik okazał się dużo łaskawszy dla sklepów biorących udział w naszym barometrze rynku. Względem ubiegłego roku, osiągnęły one wyższe wyniki sprzedaży o 4,3 proc.

Jesień sprzyja outdoorowi – tak wynika z naszego barometru rynku. Wciąż ciepły, ale już kapryśny październik przyczynił się do poprawy sytuacji na rynku.

Mniej optymistycznie mogą to jednak widzieć przedstawiciele sieci INTERSPORT Polska. Przychody netto ze sprzedaży osiągnięte przez spółkę w październiku 2014 roku wyniosły łącznie 13 543 tys. zł i były niższe o 12 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku (było: 15 385 tys. zł). Jednocześnie odnotowany w październiku obrót w sklepach był o 5 proc. niższy rok do roku, a wypracowana na sklepach marża pozostała na tym samym poziomie.

Według badań Głównego Urzędu Statystycznego sprzedaż detaliczna w październiku wzrosła o 2,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2013 roku, a mdm wzrosła o 4,2 proc.

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 15 topowych sklepów outdoorowych w Polsce: 

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • E-Pamir.pl (2 sklepy, Kraków, Kielce)
  • Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
  • sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0