Wszystko wskazuje na to, że w lutym nieco radośniejsze nastroje zapanowały w outdoorowych sklepach. Po wielu miesiącach spadków wyniki wreszcie na plusie.
Koniec zimy przyniósł znaczne obniżenie temperatur i obfite opady śniegu, co wyraźnie przełożyło się na poprawę wyników sprzedaży w sklepach outdoorowych. Kolejny raz potwierdza to tylko, jak ogromne znaczenie dla branży ma pogoda.
Nie tylko biorące w naszym barometrze sklepy zakończyły luty z lepszymi wynikami niż w ubiegłym roku, ale także INTERSPORT odnotował wyższą o 15,8% sprzedaż w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku. Również GUS ogłosił w lutym wzrost sprzedaży detalicznej o 13,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2011.
Miejmy nadzieję, że trend się utrzyma, a wiosenna aura przyniesie znaczną poprawę w wynikach sprzedaży sklepów outdoorowych.
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 17 sklepów:
- Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- Cerro Torre (Katowice)
- E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
- MAMMUT – Sklep Firmowy (Katowice)
- Sherpa (Warszawa)
- Pietros (Wrocław)
- sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
- Sklep Turysty (Łódź)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- Trekker Sport (Poznań)
- Weld Turystyka & Góry (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE