HomeRynek outdoor

Zimowy segment outdoor rozwija się dynamicznie – ispo winter 2008

Ubiegłoroczna raczej łagodna zima miała istotny wpływ na całą
branżę outdoor, począwszy od producentów, poprzez dystrybutorów,
sprzedawców na konsumentach kończąc. Jednym z efektów był spadek
sprzedaży sprzętu narciarskiego i snowboardowego przy jednoczesnym
wzroście zainteresowania obuwiem turystycznym, rowerami oraz sprzętem
wspinaczkowym.

Takie trendy wskazują na potrzebę istotnych zmian w tym
segmencie rynku. Producenci są coraz bardziej świadomi tego, że
potrzebne są nowe, alternatywne koncepcje marketingowe, które będą w
stanie stawić wyzwanie ewentualnym zmianom klimatycznym oraz pozwolą
zapewnić klientowi ofertę aktualną przez 365 dni w roku. Jednak
wszystkie te działania nie powinny wpływać negatywnie na środowisko i
klimat; w produkcji wykorzystane zostaną ekologiczne materiały na
niespotykaną dotąd skalę.

W rezultacie takich trendów na rynku pojawiły się całoroczne kolekcje –
odzież outdoorowa staje się przez to uniwersalna, wielofunkcyjna,
hybrydowa, a jedną z jej z najważniejszych cech jest zdolność do
termoregulacji. Powyższe wymogi zaprezentują tej zimy m.in. Schöffel,
Mammut, Salewa, Berghaus, Halti czy Lundhags.

Segment zimowej odzieży outdoorowej rozwija się niezwykle dynamicznie.
W tej chwili produkty niekoniecznie nadają się wyłącznie na warunki
śnieżnej zimy. Staramy się poszerzać naszą ofertę, proponując klientowi
odzież, która będzie się sprawdzać bez względu na temperaturę
otoczenia.
– mówi Stefan Rosenkrantz z firmy Salewa.

Wejście do ispo Sport&Style 2007Wejście do ispo Sport&Style 2007 (fot. 4outdoor.pl)

Ten trend ku wielofunkcyjności zauważalny jest nie tylko w segmencie
odzieży, ale również w segmencie obuwia. Widać to w kolekcjach takich
firm jak Icebug, Timberland czy Merrell. Charakterystyczne jest
łączenie lekkiej, ale wytrzymałej i zapewniającej wygodę użytkowania
konstrukcji buta z bardzo solidną podeszwą.

Nadal bardzo ważne są tkaniny wykonane z efektywnych i innowacyjnych
materiałów. Istotną rolę odgrywa również zaawansowany technologicznie
proces produkcyjny. Uwaga skupia się także na uniwersalności,
wytrzymałości połączonej z lekkością, gwarantującą użytkownikowi pełen
komfort. Tendencja do redukowania wagi zauważalna jest nie tylko w
segmencie odzieży, ale również w segmencie sprzętu outdoorowego – wg
Reinera Gerstnera Każdego roku Dynafit opracowuje coraz lżejsze
produkty
.

Rośnie znaczenie tzw. ekologicznego wzornictwa. Trend określany jako
EcoDesign staje się coraz powszechniejszy. Specjalne programy znanych
firm, takich jak Nike Considered, Toray ecodreams czy Polartec
Eco-Engineering, gwarantują stosowanie ekologicznych technologii
produkcji, surowców i przyjazność środowisku nawet na etapie
dostarczenia produktu do klienta.

Firmy takie jak Prana, Patagonia i Polartec szacują, że do końca 2008
roku aż 20% ich całej produkcji powstanie na bazie ekologicznych
surowców. Sympatex obiecuje, że będzie to aż 100%; zanosi się na to, że
kurtka wyprodukowana w całości z materiałów odnawialnych nie będzie już
tylko prototypem.

Na zmiany w segmencie outdoor olbrzymi wpływ ma oczywiście moda.
Stylowe detale, modny krój i przyciągająca wzrok kolorystyka ożywiają
najnowsze kolekcje odzieży marek outdoorowych. Obok kolekcji odzieży
typowo technicznej firmy takie jak, Jack Wolfskin czy Berghaus mają w
swojej ofercie kolekcje Urban Outdoor – miejskie techniczne linie
przeznaczone do codziennego użytku.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0