Home

Outdoor 2008 – ochrona przed komarami i kleszczami w odzieży outdoorowej

Nastąpił prawdziwy wysyp nowych rozwiązań technologicznych w produktach outdoorowych. Wprawdzie wysiłki projektantów koncentrują się na technologicznych nowinkach i nowych materiałach – włączając w to poszukiwanie tkanin, które będą dobre dla środowiska i ludzkiego zdrowia – jednak funkcjonalność wciąż pozostaje kluczowym kryterium oceny.

OutDoor, Friedrichshafen, logo
Zalety funkcjonalności stają się również oczywiste w zwykłej odzieży codziennej. Zauważyliśmy wzrost popytu na funkcjonalną odzież sportową, charakteryzującą się zintegrowaną ochroną słoneczną i szybko schnącymi tkaninami – mówi Marc Wachter z Marmota, zwracając uwagę na różnorodne oczekiwania współczesnych użytkowników.

Rozwiązania, które sprawdzają się podczas wędrówek po górach będą również idealne podczas czynności codziennych. Odzież podróżnicza wciąż cieszy się rosnącą popularnością. Obserwujemy bardzo duże zainteresowanie odzieżą, która chroni przed komarami i innymi insektami – mówi Oliver Robens, kierownik sprzedaży na Niemcy firmy Craghoppers. Komary i kleszcze stanowią nie tylko tropikalny problem, są one bardzo uciążliwe również w Europie.

Jednak najnowsze innowacje nie ograniczają się jedynie do odzieży podróżniczej. Materiał Cold Black opracowany przez firmę Schoeller został zaprezentowany w sektorze technicznego sprzętu wspinaczkowego. Ten materiał odbija nawet do 80% światła, pozwalając na o wiele lepsze chłodzenie – mówi Katharina Habermann z Mammuta, wyliczając zalety tej nowej technologii wprowadzanej przez jej firmę.

Zagadnienie oszczędzania zasobów naturalnych jest niezwykle istotne na Targach OutDoor. Decyzje o zakupie produktu są w coraz większej mierze uzależnione od tego, czy marka zachowuje się odpowiedzialnie względem ludzi i środowiska – mówi Albrecht von Dewitz, dyrektor generalny i właściciel Vaude. Podobne poglądy wyraża Eric Yung, kierownik marketingu na Europę firmy Polartec, który jest przekonany, że „utylizowane i odnawialne materiały, stosowane jako elementy odzieży stanowią obecnie najbardziej liczący się trend w branży.” Polartec stosuje obecnie utylizowany poliester we wszystkich swoich tkaninach.

Również zagadnienia zdrowotne zaczynają odgrywać coraz większą rolę – np. podczas debaty o szkodliwym oddziaływaniu fluorowęgla (fluorocarbon) stosowanego w membranach i impregnatach. Szwedzki producent Klättermusen całkowicie zakazał stosowania fluorowęgla w swoich produktach i stosuje obecnie polimer cutan. W 2009 r. Haglöfs planuje zastosowanie w niektórych ze swoich kurtek 2-warstwowego laminatu stworzonego z utylizowanego poliestru oraz wprowadzenie impregnacji opartej na wodzie określanej, jako Hydro Carbon DWR.

Oprócz możliwości obejrzenia najnowszych innowacji na poszczególnych stoiskach, Targi OutDoor są również doskonałą okazją do podziwiania najgorętszych kolekcji na wybiegach podczas pokazów mody. Podczas Fashion Show widzowie będą mogli obserwować dynamiczne pokazy prezentujące najważniejsze trendy w branży. Dwanaście firm ma zamiar pokazać najróżniejsze zastosowania dla mody outdoorowej, od kajakarstwa i innych sportów wodnych, poprzez codzienne zastosowania miejskie, aż do ekstremalnych przygód górskich. Pokazy Fashion Show są organizowane trzy razy dziennie w hali A7.

OutDoor Friedrichshafen, modaOutDoor Friedrichshafen, modnie i ekologicznie
Dodatkowe informacje dostępne na: www.european-outdoor.com.

Tłum. Yankes
źródło: www.european-outdoor.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0