HomeRynek outdoor

Mammut w górę

Kryzys omija niektórych, czego dowodem są bardzo dobre wyniki Mammut Sports Group za pierwsze 4 miesiące 2009 roku.

Mammut (logo)

Mammut Sports Group należy do holdingu przemysłowego Conzzeta,
którego podstawowymi polami działalności jest przemysł maszynowy,
inżynieria projektowania a także produkcja dla przemysłu. Cały holding do początku roku do końca kwietnia zanotował aż 32.4% spadek przychodów. Jedynym działem tego przemysłowego giganta, któremu udało się zwiększyć sprzedaż jest właśnie Mammut Sports Group. Jego przychody wyniosły 68 mln euro i były większe od ubiegłorocznych aż o 12,3%!

Tak dobre wyniki Mammut zawdzięcza zwiększonym zamówieniom w trakcie zimy oraz dobrej pierwszej transzy zamówień na kolekcje letnią. Największy wzrost nastąpił w segmencie odzieżowym oraz produktów technicznych. Sprzedaż Mammuta rosła nie tylko na kluczowych rynkach: szwajcarskim i niemieckim, ale także we Włoszech i Japonii. Eksport do krajów Europy Wschodniej i Azji uległ zahamowaniu za sprawą niekorzystnych kursów walut.

Wg Mammuta popyt na produkty outdoorowe jest ciągle duży. Pierwsze
oznaki możliwego spowolnienia widoczne są do tej pory tylko w USA,
gdzie konsumenci bardzo mocno zareagowali na kryzys.

Kryzys postawił cały holding w bardzo trudnej sytuacji i Zarząd zdecydował się już na duże cięcia w zatrudnieniu – we wszystkich działach holdingu zostanie zwolnionych ok. 400 osób, również z dobrze radzącego sobie Mammuta.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0