HomeRynek outdoor

Outdoor rośnie Lafumie

Grupa Lafuma opublikowała raport obejmujący 3/4 roku
finansowego (od października 2008 do czerwca 2009). Tradycyjnie segment outdoor zachowuje się rewelacyjnie!

Przypomnijmy, że Grupa Lafuma w ubiegłym roku podjęła poważne działania
modernizacyjne – wykonano głęboką restrukturyzację firmy oraz w szybkim
czasie przejęto markę Eider (patrz 2008 – rok zmian w Grupie Lafuma). Zmiany te na pewno przynoszą pozytywne efekty, przychody grupy za ostatnich 9 miesięcy wynoszą 170,2 mln euro i podniosły się o 2,4%. Niestety, gdy uwzględnić efekt przejęcia Eidera dane nie wyglądają już tak optymistycznie – przychód Grupy bez Eidera spadł o 4,5%.

Największe spadki zanotowały marki modowe, którym kryzys szkodzi najbardziej. Sprzedawcy reagując na nastroje konsumentów i brak taniego kredytu gwałtownie zmniejszają zapasy i wielkości nowych zamówień. Za to rewelacyjnie radził sobie techniczny Millet notując prawie 20% wzrosty sprzedaży oraz nowy w Grupie Eider. Światowy trend służy tym markom, bo przypomnijmy, że także inne duże outdoorowe marki idą w górę, np. The North Face, czy Mammut.

Grupa zanotowała duże wzrosty sprzedaży w Chinach i Japoni. Znacząco rosła też sprzedaż internetowa.

Sprzedaż w Grupie Lafuma z podziałem na "dywizje"

miliony euro

9M 07/08

9M 08/09

zmiana

Grand Outdoor Div. – Lafuma

78.9

71.2

-9.8%

Country Division – Le Chameau

17.0

16.0

– 5.9%

Mountain Div. – Millet, Eider

28.9

46.1

+ 59.5%


Surf Division – Oxbow

45.4

41.1

-9.5%  

Lafuma Group

170.2

174.4

+ 2.4%  

Źródło: Lafuma

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0