Czerwcowe spadki w amerykańskim outdoorze

Pesymizm jaki prezentują amerykańscy sprzedawcy (pisaliśmy o tym parę dni temu) znalazł potwierdzenie w liczbach – czerwcowa sprzedaż w outdoorze za Oceanem spadła o 2%.

Dane Outdoor Industry Association (OIA) obejmują outdoroowe sklepy działające we wszystkich kanałach sprzedaży (sieciowe, internetowe, specjalistyczne). Ich sprzedaż w czerwcu wyniosła 382,5 mln $, co oznacza 2-procentowy spadek w stosunku do czerwca 2008, kiedy to sprzedaż wyniosła 388,5 mln $. Rosła sprzedaż sprzętu oraz kluczowych kategorii butów. Najlepiej sprzedawały się kategorie związane z kampingiem i turystyką. OIA w swoim raporcie podaje także wyniki za całą pierwszą połowę 2009 roku – przez pół roku amerykańska branża outdoorowa skurczyła się o 5%.

Specjalistyczne sklepy outdoorowe

Sprzedaż w sklepach specjalistycznych spadła o 6%. Ale sklepy te odnotowały dobre wyniki w kategoriach związanych z outdoorową rekreacją i kampingiem. Np. o 25% wzrosła sprzedaż 3-sezonowych namiotów turystycznych, o 4% śpiworów sysntetycznych, sprzęt wspinaczkowy powiększył się o 7%, buty turystyczne odnotowały 17% wzrost. Niższe temperatury i aura spowodowały 6% wzrost sprzedaży odzieży, aż o 15% wzrosła sprzedaż kurtek.

Sieci

W czerwcu sprzedaż w sklepach sieciowych spadła o 1%. Trendy sprzedażowe w tym kanale kształtowały się bardzo podobnie jak w sklepach specjalistycznych. Lepsze wyniki od ubiegłorocznych uzyskały kategorie: namioty turystyczne, śpiwory syntetyczne, plecaki na jednodniowe wycieczki, sprzęt wspinaczkowy, buty turystyczne, buty multisport oraz buty trailrunningowe. Również odzież sprzedawała się dobrze (wzrost o 4%), a segment kurtek wzrósł o 8%.

Internet

Tradycyjnie kanał internetowy odnotował wzrosty sprzedaży – w czerwcu wyniosły one 5%, a za pierwsze pół roku 6%. Sprzedaż sprzętu (namioty, śpiwory, plecaki, sprzęt wspinaczkowy) wzrosła o 18%, segment odzieży poprawił się o 20%. Rosła także sprzedaż sprzętu kampingowego oraz buty turystyczne, multisport i biegowe.

Patrz też: Pesymizm w USA

Źródło: Outdoor Industry Association

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0