Choć sierpniowa sprzedaż w sklepach outdoorowych jest wyższa niż w roku ubiegłym, to nasz barometr niestety pokazuje lekką tendencję spadkową.
W sierpniu sklepy odnotowały 3,3% wzrosty sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku. Przy generalnie wyższych cenach nowych kolekcji, oznacza to przypuszczalnie, że mniej klientów odwiedziło sklepy outdoorowe. Tą tendencję potwierdzają dane z Intersportu, który w swoich salonach odnotował 10% spadek liczby klientów.
Wydaje się, że pogoda mogła mieć wpływ na sprzedaż, zwłaszcza kurtek. Sierpień podobnie jak w roku ubiegłym był bardzo gorący (od 1 do 2 stopni cieplejszy od normy wieloletniej), ale za to bardzo suchy. Na obszarze całego kraju spadło zaledwie 75% normy miesięcznej deszczu. W roku ubiegłym opady były zdecydowanie większe, przekraczały normę miesięczną o 25-50%.
Wyniki sprzedaży wykazane w barometrze pokrywają się z danymi GUS z całej gospodarki, które mówią o 5,5% wzroście sprzedaży detalicznej w sierpniu.
Ostatnie trzy miesiące pokazują niestety tendencję spadkową sprzedaży w sklepach outdoorowych. Również więksi gracze na rynku sygnalizują gorsze wyniki. Wspomniany wcześniej Intersport w sierpniu odnotował zaledwie 3,5% wzrost, a Euromark 7% spadek sprzedaży. Miejmy nadzieję, że ten trend odwróci się, na co nadzieję mogą dawać wyniki wskaźnika ufności konsumenckiej badanego przez GUS.
Nasze badanie staje się co raz bardziej reprezentatywne. Dołączyły do nas kolejne dwa sklepy: Trekker Sport z Poznania oraz Sklep Turysty z Łodzi. W sumie barometr obejmuje 14 sklepów:
- Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
- Cerro Torre (Katowice)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Polar Sport (Kraków)
- Sherpa (Warszawa)
- sieć Skalnik (4 sklepy, Wrocław)
- Sklep Turysty (Łódź)
- Taternik (Poznań)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- Trekker Sport (Poznań)
KOMENTARZE