HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku – sierpień na lekkim plusie

Choć sierpniowa sprzedaż w sklepach outdoorowych jest wyższa niż w roku ubiegłym, to nasz barometr niestety pokazuje lekką tendencję spadkową.

Barometr rynku - sierpień 2009Barometr rynku – sierpień 2009

W sierpniu sklepy odnotowały 3,3% wzrosty sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku. Przy generalnie wyższych cenach nowych kolekcji, oznacza to przypuszczalnie, że mniej klientów odwiedziło sklepy outdoorowe. Tą tendencję potwierdzają dane z Intersportu, który w swoich salonach odnotował 10% spadek liczby klientów.

Wydaje się, że pogoda mogła mieć wpływ na sprzedaż, zwłaszcza kurtek. Sierpień podobnie jak w roku ubiegłym był bardzo gorący (od 1 do 2 stopni cieplejszy od normy wieloletniej), ale za to bardzo suchy. Na obszarze całego kraju spadło zaledwie 75% normy miesięcznej deszczu. W roku ubiegłym opady były zdecydowanie większe, przekraczały normę miesięczną o 25-50%.

Wyniki sprzedaży wykazane w barometrze pokrywają się z danymi GUS z całej gospodarki, które mówią o 5,5% wzroście sprzedaży detalicznej w sierpniu.

Ostatnie trzy miesiące pokazują niestety tendencję spadkową sprzedaży w sklepach outdoorowych. Również więksi gracze na rynku sygnalizują gorsze wyniki. Wspomniany wcześniej Intersport w sierpniu odnotował zaledwie 3,5% wzrost, a Euromark 7% spadek sprzedaży. Miejmy nadzieję, że ten trend odwróci się, na co nadzieję mogą dawać wyniki wskaźnika ufności konsumenckiej badanego przez GUS.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej GUS - sierpień 2009: Wyższa wartość wskaźnika oznacza większy optymizm konsumentówBieżący wskaźnik ufności konsumenckiej GUS – sierpień 2009: Wyższa wartość wskaźnika oznacza większy optymizm konsumentów

Nasze badanie staje się co raz bardziej reprezentatywne. Dołączyły do nas kolejne dwa sklepy: Trekker Sport z Poznania oraz Sklep Turysty z Łodzi. W sumie barometr obejmuje 14 sklepów:

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0