Ostatni rok nie był dobry dla branży odzieżowej, ale w kryzysie bardzo dobrze radzą sobie działy outdoorowe dużych korporacji, tak samo jest też w grupie Lafuma.
Grupa Lafuma w zakończonym 30 września roku finansowym 2008/09 odnotowała 3% spadek skonsolidowanych przychodów. W obliczu kryzysu wyniki te są całkiem dobre, lecz po uwzględnieniu zmian kursowych i zmian strukturalnych w firmie (np. przejęcia Eidera) spadek ten wynosi już 9,2%.
W Lafumie tradycyjnie świetnie radził sobie segment outodoorowy. Przychody ze sprzedaży działu Mountain Division (Eider i Millet) wzrosły o 36,3%. Po uwzględniu różnic kursowych oraz efektu włączenia Eidera wzrost ten wyniósł 5,3%! Tym samym dział ten stał się drugim najważniejszym dla Lafumy z przychodami wynoszącymi prawie 69 mln euro.
Koncern mocno inwestuje w ekspansję na rynku azjatyckim, co przynosi wymierne efekty. Wzrost sprzedaży wszystkich działów Lafumy na tym rynku wyniósł 38%.
Sprzedaż w Grupie Lafuma geograficznie |
|||
mln euro |
07/08 |
08/09 |
zmiana |
France |
158,0 |
150,2 |
– 4,9 % |
International |
104,1 |
104,0 |
– 0,1 % |
Lafuma Group |
262,1 |
254,2 |
– 3,0 % |
Sprzedaż w Grupie Lafuma z podziałem na "dywizje" |
|||
mln euro |
07/08 |
08/09 |
zmiana |
Great Outdoor division – Lafuma, Ober |
104,9 |
92,2 |
– 12,0 % |
Country division – Le Chameau |
28,3 |
26,0 |
– 8,3 % |
Mountain division – Millet, Eider |
50,5 |
68,8 |
+ 36,3 % |
Board sports division – Oxbow |
78,4 |
67,2 |
– 14,3 % |
Lafuma Group |
262,1 |
254,2 |
– 3,0 % |
Źródło: Lafuma
Grupa Lafuma to jeden z większych graczy na europejskim rynku
outdoorowo-sportowym. Roczne przychody Grupy wynoszą ok. 260 mln €. Oczywiście
Lafuma jest najmocniejsza na swoim rodzimym rynku, przychody ze
sprzedaży we Francji to grubo ponad połowa całości sprzedaży (ok. 158
mln €). W pakiecie Grupy Lafuma znajdują się marki obejmujące cały
segment rynku sportowo-outdorowego.
KOMENTARZE