HomeRynek outdoor

Być jak Fenix Outdoor

Świetnie radzi sobie Fenix Outdoor, jeden ze światowych potentatów rynku outdoorowego – w pierwszych trzech kwartałach 2009 roku przychody szwedzkiego koncernu wzrosły o 17%.

Fenix Outdoor, logo

Fenix Outdoor, to spółka akcyjna posiadająca takie światowe marki, jak: Fjällräven, Hanwag, Primus i Tierra. Firma jest również właścicielem sieci sklepów outdorowych Naturkompaniet (28 sklepów w Szwecji, w tym 6 franczyzowych). 

Od stycznia do sierpnia przychody Fenix Outdoor wyniosły 83,9 mln € i jest to wynik o 17% lepszy w stosunku do roku ubiegłego. Ponadto zysk operacyjny firmy skoczył w tym okresie aż o 28% do 14,8 mln  €. 

W pierwszym półroczu przychody ze sprzedaży brandów należących do Fenix Outdoor wzrosły o 16% do 63,7 mln €.  Wynik ten Fenix Outdoor zawdzięcza słabej szwedzkiej koronie, po odjęciu wpływu różnic kursowych szacowany wzrost jest już bliższy innym markom outdoorowym i wynosi ok. 4%.

Największym rynkiem dla marek Fenix Outdoor była Szwecja (31%), tuż przed Niemcami (28%), innymi krajami skandynawskimi (13%) i krajami Beneluxu (12%). 

Również sieć Naturkompaniet radziła sobie świetnie. Sprzedaż w jej sklepach od początku roku wzrosła o 21% do 21,2 mln €. 

Źródło:  Fenix Outdoor

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0