HomeRynek outdoor

Ciepły listopad zredukował plan sprzedaży w Intersport

Spółka INTERSPORT Polska S.A. w okresie od stycznia do listopada 2009 roku osiągnęła o 16% wyższe przychody ze sprzedaży w stosunku analogicznego okresu ubiegłego roku. Niestety w listopadzie odnotowano w salonach zaskakująco niskie przychody, które w ujęciu rocznym wpłynęły na redukcję planu sprzedaży.

Intersport logo

W opublikowanym 3 grudnia 2009 roku raporcie bieżącym Spółka INTERSPORT Polska S.A. poinformowała o osiągniętych w listopadzie 2009 roku przychodach ze sprzedaży, które wyniosły 15.304 tys. zł i były niższe o 27,4% w stosunku do analogicznego okresu 2008 roku. Spółka odnotowała wówczas przychody w wysokości 21.074 tys. zł.

Narastająco, w okresie od stycznia do listopada 2009 r. wielkość osiągniętych przychodów ze sprzedaży wyniosła 187.628 tys. zł i była wyższa o prawie 16% od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spółka odnotowała wówczas przychody w wysokości 161.952 tys. zł.

W listopadzie Spółka INTERSPORT Polska S.A. przeprowadziła w swoich salonach coroczną wymianę asortymentu jesiennego na zimowy. Pełny wybór sprzętu i odzieży zimowej z nowej kolekcji 2009/2010 był już dostępny w połowie listopada br. Niestety mimo tych przygotowań, do salonów INTERSPORT weszło w ostatnim miesiącu o 20 % mniej klientów. Niskie zainteresowanie ofertą zimową było efektem zaskakująco ciepłego listopada, w którym średnia temperatura wyniosła (+ 10 stopni C). Zdarzenia te były przyczyną nie zrealizowania zakładanych przez Zarząd na listopad 2009 roku planów sprzedaży.

Obecny listopad był zupełnie inny w porównaniu do mocno specyficznego listopada 2008 roku. W tym roku przez pierwsze 20 dni sprzedaż listopadowa była porównywalna rok do roku. Znaczna różnica przychodów, którą odnotowaliśmy wynika między innymi z tego, że ostatni tydzień listopada 2008 roku był śnieżny i mroźny. Taka pogoda oraz dodatkowo zorganizowana w salonach akcja promocyjna „bez VAT-u" przyczyniła się do rewelacyjnego wzrostu sprzedaży w 2008 roku. Dlatego też, listopada`2009 – który w swojej charakterystyce był bardziej letni niż zimowy – nie możemy w żaden sposób porównać do ubiegłorocznych rezultatów sprzedaży. – komentuje P. Artur Mikołajko – Prezes Zarządu INTERSPORT Polska S.A.

Spółka INTERSPORT Polska S.A. chcąc zachęcić klientów do świątecznych zakupów, podjęła dodatkowe działania marketingowe mające na celu wsparcie sprzedaży w ostatnim miesiącu tego roku. W dniach 4, 5, 6 grudnia we wszystkich salonach będzie można kupić kurtki i spodnie zimowe „bez Vat-u". Dodatkowo w całym okresie świątecznym organizowane są z centrami handlowymi wspólne akcje marketingowe. Promocje te są zróżnicowane i dotyczą całego lub wybranego asortymentu indywidualnie dla każdego salonu. INTERSPORT przygotował również specjalne karty podarunkowe na kwotę: 50,100 i 200 zł, które będą znakomitym pomysłem dla niezdecydowanych klientów na prezent świąteczny. Szczegóły na stronie www.intersport.pl.

Źródło: Intersport

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0