HomeRynek outdoor

Amerykański outdoor nie świętował w grudniu

Pomimo fantastycznej zimy w Ameryce sprzedaż sprzętu outdoorowego spadła w grudniu 2009 o 1%.

Outdoor Industry Association, logo

Rekordowo niskie temperatury oraz gigantyczne opady śniegu nie pomogły outdoorowym sprzedawcom. Dobrze sprzedawały się softshelle (+2%), buty zimowe (+8%), ale i tak sprzedaż w grudniu 2009 spadła o 1% w porównaniu do grudnia 2008 oraz o 2% w porównaniu do grudnia 2007.

Sklepy specjalistyczne

Beneficjentami ekstremalnej zimy w Ameryce były sklepy specjalistyczne. Ich przychody wzrosły w grudniu 2009 o 3%. Np. sprzedaż zimowych akcesoriów (czapek, rękawiczek, skarpet) wzrosła o 12%, sprzedaż butów o 59%. Kategorie odzieży i akcesoriów zimowych przyniosły sklepom specjalistycznym 59% przychodów. W całym 2009 roku sprzedaż w specjalistycznych sklepach spadła o 4% wartościowo i o 3% jednostkowo.

Sklepy sieciowe

W sklepach sieciowych sprzedaż spadła aż o 6%. Spadki odnotowały praktycznie wszystkie kategorie produktowe. Wyjątkiem są softshelle (+8%), czy akcesoria kampingowe. W całym 2009 roku sprzedaż w sklepach sieciowych spadła o 3%.

Sklepy internetowe

Również sklepy internetowe odnotowały w grudniu 2009 spadki. Ich sprzedaż była o 5% mniejsza niż w grudniu 2008. Nie zachwiało to dobrym wynikiem internetowych handlowców za cały 2009 rok. Sprzedaż w 2009 roku w tym kanale wzrosła o 4%.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0