Luty podtrzymał dobrą zimową tendencję w outdoorowym handlu. Przychody sklepów wzrosły o 16,8%.
Od października trwa dobra passa dla polskiego outdoorowego biznesu. Dobra zima sprzyjała zakupom i w czasie ostatnich 5 miesięcy przychody sklepów rosły nawet w tempie dwucyfrowym.
Luty był mroźny i zróżnicowany pod względem opadów. Na przeważającym obszarze kraju luty przyniósł temperaturę od 1 do 3 stopni poniżej normy wieloletniej. Zachodnia połowa kraju była bardzo sucha (40% normy wieloletniej), wschodnia połowa kraju była z kolei bardzo mokra.
W lutym sklepy outdoorowe odnotowały średnio 16,8% wzrost przychodów w stosunku do lutego 2009. Wydaje się, że outdoor ciągle radzi sobie lepiej niż inne branże. Wg GUS w lutym wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury dla branż włókno, odzież, obuwie wyniósł -12%. Oznacza to, że handlowcy z tych branż oceniają swoją sytuację raczej pesymistycznie. Ciekawe jak kształtowałyby się opinie outdoorowych sprzedawców?
Nasz barometr staje się co raz bardziej reprezentatywny, dołączyły do nas kolejne sklepy: Ergo z Częstochowy oraz Alpin Sklep z Warszawy.
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 16 sklepów:
- Active.
Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice) - Alpin Sklep (Warszawa)
- Cerro
Torre (Katowice) - E-Pamir.pl
(Kraków) - ERGO (Częstochowa)
- Polar
Sport (Kraków) - Sherpa (Warszawa)
- sieć Skalnik
(4 sklepy, Wrocław) - Sklep
Turysty (Łódź) - Taternik
(Poznań) - Trawers (2 sklepy, Łódź)
- Trekker
Sport (Poznań)
KOMENTARZE