HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku – kwiecień początkiem spadków w branży?

Badane przez nas sklepy outdoorowe odnotowały w kwietniu spadki przychodów. Kwiecień, który w Polsce zapamiętamy ze względu na wypadek pod Smoleńskiem, przyniósł średnio 3,2% spadek sprzedaży.

Barometr rynku outdoor - sprzedaż rok do roku, kwiecień 2010Barometr rynku outdoor – sprzedaż rok do roku, kwiecień 2010

Tegoroczny kwiecień był w
Polsce ciepły. Na przeważającym obszarze kraju marzec
przyniósł
średnią temperaturę na poziomie nieznacznie powyżej
normy. Pod względem opadów kwiecień był
suchy. Przeważnie spadło od 60-70 do 90-100 procent
normy opadów. Zatem wydaje się, że pogoda nie była głównym przyczyną  spadków sprzedaży.

Wygląda na to, że największy wpływ na wyniki mogą być konsekwencje wypadku pod Smoleńskiem. Tygodniowy okres żałoby narodowej spowodował spadek liczby klientów w sklepach (Intersport odnotował 20% spadek odwiedzających). Ale wydaje się też, że odpryski światowego kryzysu zaczynają też dotykać polskich konsumentów.

Miejmy nadzieję, że wyniki kwietnia nie zwiastują długotrwałego spadkowego trendu dla branży.

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 16 sklepów:

 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0