HomeRynek outdoor

Postacią roku targów OutDoor 2010 został wybrany Szwed Bo Hilleberg, założyciel firmy Hilleberg The Tentmarker

Nagroda „Postać roku targów OutDoor 2010" (OutDoor Celebrity of the Year 2010) została zaprezentowana na targach we Friedrichshafen już po raz piąty. Jej celem jest uhonorowanie osobowości i osiągnięć wybitnych postaci rynku outdoorowego.

W tym roku międzynarodowe jury, złożone z przedstawicieli rynku i wiodących czasopism branżowych w składzie: Klaus Haselböck (Land der Berge, Krems/ Austria), Piotr Turkot (4outdoor.pl, Krakow/Polska), Mikko Hieta (RETKI – The Finnish Outdoor Magazine, Lahti/Finlandia), Christian Jaeggi (Black Diamond, Reinach/Szwajcaria), Martin Kössler (Scandinavian Outdoor Group, Gothenburg/Szwecja), Jean Marc Pambet (Salomon, Annecy/Francja), Andreas Schechinger (TATONKA GmbH/BSI, Dasing/Niemcy) i Hans-Peter Rudolph (W.L. Gore & Associates GmbH, Feldkirchen-Wester-ham/Niemcy) postawiło na osobę Bosse’go Hilleberga, jednego z najbardziej cenionych twórców namiotów na świecie.

Bosse Hilleberg (fot. Messe Friedrichshafen)Bosse Hilleberg (fot. Messe Friedrichshafen)

Bosse (w skrócie Bo) w 1971 roku założył swoją pierwszą firmę, która zajmowała się maszynami do pozyskiwania drzewa. Projektowanie namiotów było wówczas jedynie jego hobby. Poirytowany koniecznością oddzielnego rozbijania namiotu i tropiku, postanowił zaprojektować pierwszy namiot, w którym sypialnia i tropik są razem połączone. Z pomocą żony Renate, utalentowanej szwaczki, przekształcił swoją ideę w rzeczywistość, która szybko stała się wielkim sukcesem komercyjnym. Tak powstał pierwszy, innowacyjny namiot – Keb. Wkrótce potem pojawiły się namioty tunelowe, które stały się znakiem rozpoznawczym firmy. W latach 70 namioty Hilleberg brały udział w wyprawach w Himalaje, do Arktyki i Antarktyki. Od tego czasu firma rejestruje ciągły i stabilny wzrost.

Bo ustanowił wiele standardów w produkcji namiotów, a liczne z jego innowacje są dziś uznawane za wyznaczniki jakości w dziedzinie projektowania namiotów na całym świecie. Marka Hilleberg oznacza nie tylko najwyższą jakość, ale także wysoką świadomość ekologiczną.

W roku 2003 Hilleberg wycofał się z firmy i przekazał ją w ręce synów. Aż do roku 2006 przewodniczył Skandynawskiej Grupie Outdoorowej (Scandinavian Outdoor Group, SOG). Dziś przewodniczy w programie Akademia Outdooru SOG, (SOG Outdoor Academy). Jego osiągnięcia jako przedsiębiorcy, szlachetny charakter oraz poświęcenie dla życia w harmonii z naturą, czynią z niego wyjątkową postać. To właśnie przekonało aż ośmiu członków kapituły nagrody do uhonorowania go „Postacią targów OutDoor 2010".

Źródło: Messe Friedrichshafen (oprac. A.Ż)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0