HomeRynek outdoor

European Outdoor Forum – prelekcja Paula Petzla

W dniach od 11-13 października br. we francuskim Annecy odbędzie się międzynarodowa konferencja branży outdoor. Spotkanie to jest doskonałą okazją do omówienia najważniejszych kwestii związanych z branżą, jak też do zapoznania się z biznesową strategią kluczowych graczy na rynku outdoor.

W ramach konferencji odbędą się liczne wykłady wiodących reprezentantów branży, a wśród nich wystąpią zarówno biznesmeni, jaki i przedstawiciele ośrodków akademickich i naukowych.

Forum zostanie zainaugurowane obiadem, w trakcie którego odbędzie wykład Paula Petzla, prezesa marki Petzl, jednego z pośród przedsiębiorców rynku outdoor odnoszących największe sukcesy w Europie, który w tej branży spędził całe życie, budując pozycję swojej marki na międzynarodowej arenie.

Paul Petzl urodził się 5 kwietnia 1950 roku i tak jak jego ojciec i dziadek studiował inżynierię, jednak jego prawdziwą pasją był alpinizm jaskiniowy. Po ukończeniu studiów w Grenoble, dołączył do biznesu swojego ojca, firmy która w tamtym okresie zatrudniała 7 pracowników i osiągała obrót wysokości około 500 tys. euro. Firma stopniowo odnosiła coraz większe sukcesy – we wczesnych latach 70. został stworzony nowy przyrząd zaciskowy do liny, w 1973 roku powstała pierwsza czołówka. W latach 80. Petzl rozwinął wspinaczkowe uprzęże i zautomatyzował metodę ich produkcji. W 1986 jako pierwszy w swojej branży miał własne laboratorium do testów.

W 2000 roku do grupy Petzl dołączył Charlet Moser, producent raków i czekanów. W tym samym roku powstała też pierwsza czołówka typu LED – model TIKKA. W 2006 roku narodziła się Fundacja Petzl, której celem jest wspieranie edukacji, profilaktyki, ochrony środowiska oraz rozwój projektów badawczych w dziedzinie sportu, pracy na wysokości i ratownictwa. Następnie w 2008 dołączył do tego V.axess, Instytutu Petzla, którego celem jest wymiana wiedzy i eksperymenty.

Dzisiaj Paul Petzl stoi na czele firmy, szczycącej się wartością sprzedaży równą 80 milionom euro. Aż 80% sprzedaży odbywa się poza granicami Francji. Firma zatrudnia 450 pracowników, a sieć dystrybucji obejmuje 51 państw. Na przestrzeni 30 lat, Paul znacząco przyczynił się do rozwoju „pionowego” rynku zarówno sportowego jak i przemysłowego.

Jego filozofia opiera się na kilku podstawowych wartościach – Nieustannie się doskonalić, tak aby sukces firmy dostarczał środków dla dalszego rozwoju i niezależności; zawsze wsłuchiwać się w potrzeby użytkowników każdej branży, dostarczać im jak najlepszych i najbardziej zaawansowanych technik, zachowywać ludzki i rodzinny wymiar firmy, w której szanuje się klientów i pracowników.

Każdego z dwóch dni konferencji odbędą się po dwa seminaria rano i popołudniu, wraz z SGI Europe/Compass lunch 12 października oraz Performance Days lunch 13 października. Miejscem dla wszystkich wydarzeń jest cztero gwiazdowy hotel i centrum konferencyjne Imperial Palace, usytuowane tuż obok brzegu jeziora Annecy. Pakiet startowy obejmujący tylko seminaria kosztuje 299 euro, pakiet rozszerzony zawierający wstęp na seminaria wraz obiadami i lunchami – 399 euro.

Więcej szczegółów na stronie: www.europeanoutdoorforum.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0