Rynek outdoorowy został doceniony przez portal GreenBiz.com za jego wiodącą rolę w pogłębianiu praktyk zrównoważonego rozwoju w biznesie, w minionym roku. Uznanie znalazł przełomowy projekt rozwijany w kooperacji przez Outdoor Industry Association (OIA) – Eco Index, który jest narzędziem służącym określeniu całościowego wpływu produktu na środowisko.
– Przejrzystość w biznesie nie przychodzi sama, bez dużej liczby dociekań, prób ujęć ilościowych i kwantyfikacji, których miary i metryki są często jeszcze w powijakach – mówi Joel Makower, przewodniczący i główny wydawca GreenBiz Group. – Rozwój tych metryk dokonał wielkiego skoku, przynajmniej w obszarze jednego rynku, wraz z pojawieniem się narzędzia jakim jest Eco Index. To jest wspaniały przykład współpracy członków branży, prowadzący do rozwiązywania problemów, z którymi borykają się wszyscy i gwarantujący, że wszyscy gracze rynku mówią tym samym językiem i używają tej samej miary – dodaje.
OIA uruchomił Eco Index w sierpniu ubiegłego roku. Jest on obecnie pilotażowo wprowadzany przez ponad sto firm, zarówno z jak i spoza obszaru rynku outdoorowego.
Eco Index był jednym z dziesięciu tematów wybranych przez Makower’a – z pośród puli ponad 2000 publikacji, które ukazały się na stronie GreenBiz.com w roku 2010 – określonych jako najbardziej znaczące osiągnięcia roku w dziedzinie zrównoważonego biznesu.
– Wpisanie na tę wąską listę to honor i świadectwo zaangażowania jakie wykazał rynek outdoorowy, a w szczególności grupa robocza Eco zawiązana przy OIA – mówi Jill Dumain, dyrektor strategii środowiskowych w Patagonii i przewodniczący Komitetu Doradczego ds. Zrównoważonego Rozwoju przy OIA. – Nasza branża jest doceniana za wizjonerstwo w obszarze zrównoważonego rozwoju produktów. Ten wspólnymi siłami przeprowadzony proces budowy narzędzia, jakim jest Eco Index, może być postawiony za przykład i służyć jako model dla przyszłych inicjatyw – zapewnia.
GreenBiz.com to główna strona internetowa grupy GreenBiz Group, która skupia się na dostarczeniu przedsiębiorstwom informacji o zrównoważonym rozwoju. Promuje także odpowiedzialny stosunek do środowiska, jako środek wspierający dochodowe praktyki biznesowe.
Outdoor Industry Association jest narodową organizacją handlową, której misją jest zapewnianie wzrostu i sukcesów rynkowi outdoorowemu. W poczet członków organizacji wchodzi ponad 4 tys. producentów, dystrybutorów, dostawców, detalistów usług i produktów outdoorowych. Więcej o inicjatywie Eco Index można znaleźć na stronie:www.ecoindexbeta.org.
Źródło: www.outdoorindustry.org
KOMENTARZE