Rekordowa w wielu sklepach sprzedaż sprzętu i odzieży outdoorowej w grudniu 2010, pozwala powitać nowy sezon z umiarkowanym optymizmem.
O tym, czy mamy do czynienia z trwałym trendem przekonamy się już niebawem, wszak styczeń to miesiąc intensywnych kontraktacji i rozmów handlowych. Branżowe nastroje będzie można przeanalizować również na dwóch najważniejszych zimowych imprezach targowych, międzynarodowej – ispo 2011 w Monachium oraz krajowej – SPORT-ZIMA 2011 w Kielcach.
Po raz drugi w kilkuletniej historii magazynu 4outdoor postanowiliśmy przygotować wraz z Targami Monachijskimi numer specjalny, w przeważającej części wypełniony tematyką związaną z ispo.
W numerze znajdziecie Państwo pełny pakiet informacji pomocnych w planowaniu wyjazdu na targi, począwszy od systemu rejestracji, internetowego zakupu biletów oraz ispocard, poprzez wskazówki dotyczące komunikacji, programu, jak i rozplanowania terenów targowych, a na liście polskich wystawców oraz przedstawicieli marek skończywszy. Cenne informacje znajdą również przedstawiciele sklepów outdoorowych, którzy chcieliby odwiedzić ispo korzystając z promocyjnego pakietu oraz firmy, które planują pojawienie się na targach jako wystawca w wersji niskobudżetowej – program ispo easy.
Targi monachijskie mają długą, 41-letnią tradycję, która niezmiennie charakteryzuje się wzrostem odwiedzających oraz liczby wystawiających się firm. Z roku na rok przybywa również wystawców z Polski – w tym roku będzie ich aż 31, w tym 7 przedstawicieli rodzimego outdooru. Targi cieszą się również dużym zainteresowaniem wśród polskich gości, w zeszłym roku przyjechało ich do Monachium 1153.
W potargowych komentarzach dominują pozytywne wrażenia, wszyscy podkreślają różnorodność targowej oferty oraz ciekawe i inspirujące połączenie ekspozycji z różnych dziedzin sportu. Ispo to również czas premier najnowszych technologii i kolekcji oraz unikatowa możliwość zapoznania się z pełną ofertą firm outdoorowych. Na uwagę zasługują prestiżowe nagrody ispo Outdoor Awards, wskazujące na aktualne trendy zarówno z dziedziny technologii, designu oraz ekologii. O tym, kto w tym roku otrzyma te wyróżnienia przekonamy się już wkrótce, znamy już natomiast listę nagrodzonych produktów w innym ciekawym „wyścigu” – ispo BrandNew Award, w którym biorą udział wchodzące na rynek marki, prezentujące nowatorskie pomysły. W tym roku w szranki stanęło 282 produktów z 28 krajów, wśród nich znalazła się także polska marka tyczek slalomowych – Softpole.
Tegoroczna edycja ispo będzie odbywała się pod hasłem „Zdrowy styl życia”. Tym samym branża sportowo-outdoorowa będzie się starała wpisać w jeden z dominujących w społeczeństwach Zachodu megatrendów związanych ze zdrowym i zrównoważonym stylem życia. Podczas warsztatów i targowych spotkań branża będzie poszukiwała odpowiedzi, jak zostać jednym z beneficjentów zmieniających się przyzwyczajeń konsumenckich.
Tematykę numeru wzbogacą również dodatkowe teksty redakcyjne, wśród których na czoło wybija się analiza autorstwa Anety Żukowskiej dotycząca nieobecnych na polskim rynku firm zachodnich. Autorka przeglądając listę „wielkich nieobecnych” stara się znaleźć odpowiedź na pytanie: Czy na rynku jest jeszcze miejsce na kolejne marki? O tym, że naszym rynkiem cały czas interesują się zachodni gracze świadczy uzupełniająca materiał rozmowa z Michaelem Plankiem ze Sports-Contacts.
Okres przedtargowy warto przeznaczyć również na lekturę kolejnego poradnikowego tekstu Beaty Bilińskiej, tym razem poruszającego kwestię obecności firmy na imprezie targowej. Artykuł „Wyróżnij się lub zgiń” przytacza wiele ciekawych przykładów zwiększających efektywność targowych wydatków.
Ciekawym rozwinięciem obowiązujących oraz przyszłych trendów powinna być analiza przygotowana przez niemiecki Zukunftsinstitut. Mimo, że opisane zjawiska mogą wydawać się trochę abstrakcyjne z punktu widzenia naszego rynku, to warto zaznajomić się z kierunkiem, w którym będzie (prawdopodobnie) podążała w niedalekiej przyszłości branża sportowa.
Numer kończy rozmowa z Davidem Udbergiem, prezydentem European Outdoor Group, o roli współdziałania na rzecz spójnego i uczciwego rynku outdoor.
Na zakończenie prezentacji najnowszego numeru magazynu chcielibyśmy zaprosić wszystkich do serwisu internetowego 4outdoor.pl, który oferuje codziennie nowe outdoorowe informacje, potwierdzając swoją pozycję najważniejszego portalu branży outdoor w Polsce.
KOMENTARZE