Przede wszystkim chcemy zmienić postrzeganie marki adidas w polskim outdoorze, chcemy stać się wiarygodną marką. Wiemy, że długa droga przed nami, że klienci są nieufni a rynek jest trudny. Dlatego też rok 2011 jest dla nas kluczowy na polskim rynku – mówi Łukasz Palczak, Brand Activation Manager w adidas Poland Sp. z o.o.
Aneta Żukowska (4outdoor.pl): Czym się charakteryzuje adidas Outdoor?
Łukasz Palczak (adidas Poland): Adidas Outdoor to szeroka kolekcja odzieży i obuwia outdoorowego skierowana do różnych grup odbiorców. Adidas jest marką sportową, produkty które tworzymy mają wspierać sportowców w osiąganiu lepszych wyników.
W skład kolekcji adidas Outdoor wchodzą trzy linie produktowe: Terrex, Supertrekking oraz Hiking/Trekking. Każda z nich jest w wersji dla kobiet i mężczyzn. Terrex to lekka, szybka i techniczna outdoorowa odzież dla młodych sportowców. To najważniejsza część naszej kolekcji, która charakteryzuje się wysoką funkcjonalnością, dbałością o szczegóły i nowoczesnym designem. Supertrekking to techniczna odzież outdoorowa dla dojrzałych konsumentów, którzy lubią wyróżniać się na szlakach. Hiking/Trekking jest klasyczną, funkcjonalną kolekcją odzieży i butów outdoorowych. W kolekcji obuwia dochodzą jeszcze serie: Multifunctional, Nordic Walking, Winter Sports i Kids.
Generalnie najważniejszymi cechami adidas Outdoor jest niska waga, doskonałe materiały i najlepsze technologie. Dzięki temu sportowcy, którzy ubierają naszą odzież i buty mogą być jeszcze szybsi. Korzystamy m.in. z Gore-Tex Pro Shell, Gore Tex Active Shell, Windstopper Soft Shell, Primaloft, Climawarm, Climaproof, Cocona, czy Nano-Tex. Tym co nas wyróżnia jest także odejście od konserwatywnych kolorów.
Do kogo kierujecie swoje produkty?
Przede wszystkim do młodych sportowców outdoorowych, dla których liczy się waga. To nie jest odzież wyprawowa ale doskonale sprawdzi się w takich dyscyplinach jak wspinaczka wysokogórska, fast hiking, fast trekking, czy adventure racing. Czyli wszędzie tam trzeba być bardzo szybkim.
Jakie macie najbliższe plany związane z polskim rynkiem outdoorowym?
Z naszego punktu widzenia polski rynek jest średniej wielkości, zdajemy sobie także sprawę z tego, że jest do niego wielu pretendentów. Przede wszystkim chcemy zmienić postrzeganie marki adidas w polskim outdoorze, chcemy stać się wiarygodną marką. Wiemy, że długa droga przed nami, że klienci są nieufni a rynek jest trudny. Dlatego też rok 2011 jest dla nas kluczowy na polskim rynku. Chcemy dotrzeć do jak największej grupy klientów, pokazać się im i zdobyć zaufanie. Adidas już teraz ma świetne wyniki w segmencie sprzętu miejskiego. Naszym plusem jest to, że marka jest doskonale znana i rozpoznawalna, do tego mamy świetnie rozwiniętą sieć dystrybucji.
Wyzwaniem dla nas jest zaistnieć w świadomości klientów outdoorowych. W tym roku pierwszym i ważnym krokiem jaki poczyniliśmy było wystawienie się na Targach Kielce. Drugim krokiem będzie wkroczenie do specjalistycznych sklepów outdoorowych, i jeśli mogę to od razy chcę zaznaczyć: zapraszamy do współpracy! Zamierzamy także ściśle współpracować z mediami outdoorowymi. Chcemy również zaistnieć na którymś z outdoorowych eventów, jeszcze jednak nie zdecydowaliśmy czy będzie to Adventure Race czy może Krakowski Festiwal Górski.
Do wspinaczkowego teamu adidasa należą m.in. Alexander i Thomas Huberowie, Beat Kammerlander, Barbara Zangerl, Bernd Zangerl oraz Alex Luger, który gościł na niedawno zakończonych Targach Kielce. Czy myślicie także nad polskim ambasadorem marki?
Tak, oczywiście. Mamy już kilka osób na oku, to właściwie jest dla nas kwestia priorytetowa. Na razie jednak nie chcę nic więcej na ten temat zdradzać, niebawem wszystko będzie już jasne.
Co jest Waszą przewagą nad konkurencją?
Jesteśmy silną marką sportową, posiadamy szeroką, specjalistyczną i techniczną kolekcję produktów, mamy ambasadorów, którzy na każdym kroku potwierdzają, że adidas jest wiarygodną marką outdoorową.
Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że polskiemu klientowi outdoorowemu marka adidas kojarzy się ze sportem, który nie ma nic wspólnego z outdoorem. Możliwe nawet, że wielu klientów rynku outdoorowego nigdy nie zajrzała do sklepów adidasa. Czym chcecie ich przekonać do linii Terrex?
Adidas nie jest marką jednej kategorii sportowej, jesteśmy specjalistą w każdej kategorii sportu, którą się zajmujemy. Będziemy starać się przekonać klientów, że adidas Terrex jest wiarygodną marką na rynku outdoorowym. Jak? Będziemy pokazywać, że w naszych produktach wspinają się i trenują największe globalne oraz lokalne, profesjonalne gwiazdy sportów outdoorowych. Ponad to będziemy blisko społeczności outdoorowej, chcemy pokazywać markę i nasze produkty, organizować testy i pokazy filmów. Będziemy współpracować z liderami opinii i przedstawicielami środowiska. Blisko działamy także z firmą Gore i wspólnie budujemy wiarygodność naszej marki.
Czy wszystkie serie z kolekcji adidas Outdoor pojawią się na polskim rynku?
Wszystkie produkty z linii adidas Outdoor dostępne są dla detalistów na polskim rynku. Nie zawsze wszystkie produkty z linii dostępne są w sklepach, ponieważ dużą część kolekcji dostępnej w detalu kształtują sami właściciele sklepów.
Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia.
KOMENTARZE